• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403061307844
  • خبرنگار : 71460

داستان بازوبند کاپیتانی مانشافت/ کیمیش وارد می‌شود

داستان بازوبند کاپیتانی مانشافت/ کیمیش وارد می‌شود

تغییر کاپیتانی در تیم ملی فوتبال آلمان اغلب با حواشی زیادی همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، یولیان ناگلزمان، سرمربی تیم ملی آلمان، پیش از لیگ ملت‌های اروپا، یوزوآ کیمیش را به عنوان کاپیتان جدید مانشافت معرفی کرد. او جانشین ایلکای گوندوغان خواهد شد اما هر تغییر بازوبند در تیم ملی آلمان چندان بی‌سروصدا نبوده است.

از زمانی که فریتز والتر افسانه‌ای در جام جهانی ۱۹۵۴ قهرمان شد، جایگاه کاپیتانی در تیم ملی آلمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شد. فرانتس بکن‌باوئر سال‌ها بازوبند سیاه‌وسفید را بر بازو بست و افتخارات زیادی را به دست آورد و حالا کیمیش وارث بزرگان شده است. کیمیش از سال ۲۰۱۶ در تیم ملی آلمان حضور داشته است. این بازیکن ۲۹ ساله امید اصلی ژرمن‌ها برای سال‌های آتی است.

از اولیور بیرهوف تا اولیور کان

داستان بازوبند کاپیتانی مانشافت/ کیمیش وارد می‌شود

پس از حذف آلمان از یورو ۲۰۰۰ کاپیتان اولیور بیرهوف مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. پسر طلایی یورو ۱۹۹۶ به پایان دوران حرفه‌ای‌اش نزدیک شده بود و جایگاهش را در تیم ملی آلمان از دست داد و  قبل از جام جهانی ۲۰۰۲ از تیم ملی کناره‌گیری کرد.

رودی فولر گفت: بهتر شد که بیرهوف به جنجال‌های بیش از حد و ناموجه در مورد نقش خود به عنوان کاپیتان پایان داد. اولیور کان کاپیتان خواهد شد. آلمان با هدایت «تیتان» به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ رسید.

از اولیور کان تا میشائیل بالاک

یورگن کلینزمن پس از ناکامی ژرمن‌ها در یورو ۲۰۰۴ سرمربی تیم ملی آلمان شد و یکی از اولین اقداماتش حذف کان از سمت کاپیتانی و انتخاب میشائیل بالاک بود. کلینزمن گفت: من بازیکنی می‌خواهم که با همه بخش‌های تیم ارتباط داشته باشد و در زمان‌های سخت زمام امور را به دست بگیرد.

در ادامه ینس لمان در جام جهانی ۲۰۰۶ جای کان را گرفت و دروازه‌بان اول آلمان شد. کان با این ناراحتی بزرگ از بازی‌های ملی کنار رفت.

از میشائیل بالاک تا فیلیپ لام

کوین پرینس‌بوآتنگ به طور ناخواسته بر تاریخ فوتبال آلمان تاثیر گذاشت. او با یک خطا در فینال جام حذفی انگلیس بالاک را مصدوم می‌کند و رفته‌رفته فیلیپ لام به عنوان کاپیتان انتخاب شد. بالاک می‌خواست بعد از مصدومیت به تیم ملی آلمان بازگردد و بازوبند کاپیتانی را بگیرد که حواشی زیادی رخ داد ولی سرمربی قصد تغییر کاپیتان را نداشت. هافبک آلمانی، لوو را به «دورویی» متهم و در ادامه از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

از فیلیپ لام تا باستین شواین‌اشتایگر

برای اولین بار بعد از سال‌ها، کاپیتان بدون هیاهو و جنجال تیم را ترک کرد. فیلیپ لام پس از والتر، بکن‌باوئر و لوتار ماتئوس، چهارمین بازیکن آلمانی است که جام جهانی را به عنوان کاپیتان به دست آورد. او در شب جادویی در ریو با پیروزی مقابل آرژانتین جام قهرمانی را به دست آورد و در ادامه به عنوان کاپیتان افتخاری تیم ملی آلمان معرفی شد و خیلی زود نیز جایش را به باستین شواین‌اشتایگر، هم‌تیمی‌اش، داد.

از شواینی تا مانوئل نویر

شواینی دو سال کاپیتان ماند. او به عنوان کاپیتان آلمان افتخاری را به دست نیاورد و آخرین حضورش در تیم ملی آلمان، نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ بود. هند ناشیانه او منجر به شکست ژرمن‌ها مقابل فرانسه شد. او چند هفته بعد از تیم ملی کنار رفت و مانوئل نویر پس از کان دومین دروازه‌بانی شد که بازوبند کاپیتانی آلمان را به دست می‌آورد.

از مانو تا ایلکای گوندوغان

در مسابقات یورو ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۲ بازوبند کاپیتانی آلمان به یک موضوع سیاسی تبدیل شد و باعث اعتراض فیفا به این بازوبندها شد. شکستگی پای نویر پس از یک حادثه او را مجبور به دوری طولانی کرد. هانسی فلیک، سرمربی وقت تیم ملی آلمان، گوندوغان را در سپتامبر ۲۰۲۳ به عنوان کاپیتان منصوب کرد. ناگلزمان جانشین فلیک به این تصمیم پایبند بود و حتی پس از بازگشت نویر نیز کاپیتانش را تغییر نداد.

از ایلکای گوندوغان تا یوزوآ کیمیش

چند روز پس از کناره‌گیری گوندوگان، کیمیش به عنوان کاپیتان جدید آلمان انتخاب شد. این بازیکن ۲۹ساله پیش از این ۱۷ بار بازوبند را بر بازو بسته بود. او سال‌ها بازیکن کلیدی مانشافت در پست‌های هافبک دفاعی و مدافع راست بوده است. آیا این موضوع را باید به فال نیک گرفت؟ آخرین باری که یک مدافع راست کاپیتان آلمان بود، آلمان قهرمان جام جهانی شد: سال ۲۰۱۴ با لام.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha