• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403061307836
  • خبرنگار : 71604

تراشه ساخت هند در سال آینده عرضه می‌شود

تراشه ساخت هند در سال آینده عرضه می‌شود

یک استارت‌آپ نوظهور هندی قصد دارد در سه ماه اول سال ۲۰۲۵ اولین نمونه را از تراشه ساخت خود عرضه کند و نیاز این کشور را به تراشه سایر کشورها از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، به رغم این که هندوستان ۲۰ درصد از طراحان تراشه جهان را در خود جای داده است، حضور چشمگیری در بازار جهانی نیمه‌رساناها ندارد.

به نقل از تک‌کرانچ، دولت هند در ماه‌های اخیر به سرمایه‌گذاری در بخش نیمه‌رساناها پرداخته است، زیرا شرکت‌های سراسر جهان راهبرد «چین به علاوه یک»(China-plus-one) را در پیش گرفته‌اند و به دنبال جایگزین‌هایی برای چین در این بخش هستند. شرکت «بیگ‌ایندین سمیکانداکتورز»(BigEndian Semiconductors) قصد دارد با آغاز توسعه تراشه‌های نظارتی برای دوربین‌ها، روی این تغییر سرمایه‌گذاری کند.

این استارت‌آپ مستقر در شهر بنگلور که در ماه مه تأسیس شد، توسط «سونیل کومار»(Sunil Kumar)، مدیرعامل آن و مدیر اجرایی سابق شرکت‌های «آرم هولدینگز»(Arm Holdings) و «اینتل»(Intel) سرپرستی می‌شود و بقیه اعضای گروه مؤسس نیز تجربه‌هایی را در ساخت تراشه در شرکت‌هایی مانند «برودکام»(Broadcom) و «سایپرس سمیکانداکتر»(Cypress Semiconductors) دارند.

کومار در مصاحبه با تک‌کرانچ گفت که اعضای مؤسس بیگ‌ایندین به مدت ۲۵ سال یکدیگر را می‌شناسند. آنها پس از مشاهده مصرف داخلی قابل توجه در کنار تشویق‌های دولت هند و مشتریان به یافتن جایگزین‌هایی برای تراشه‌های چین، تصمیم به تاسیس این استارت‌آپ گرفتند.

هند یک بودجه ۹ میلیارد دلاری را برای تقویت توسعه محلی نیمه‌هادی‌ها و شرکت‌های تولید نمایشگر تعیین کرده است.

بیگ‌ایندین در ابتدا به برنامه‌ریزی برای تراشه‌های نظارتی می‌پردازد و با شرکت تایوانی «یونایتد مایکروالکترونیکس»(United Microelectronics) همکاری می‌کند. تراشه مرجع این شرکت بر اساس فرآیند گره ۲۸ نانومتری در سه ماه اول سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود. همچنین، این استارت‌آپ قصد دارد حضور خود را به مرور زمان گسترش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha