• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403061307612
  • خبرنگار : 50233

معاون استاندار در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:

حفر چاه هم دیگر جوابگو نیست/ سمنان و شاهرود تشنه‌اند

حفر چاه هم دیگر جوابگو نیست/ سمنان و شاهرود تشنه‌اند

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تامین آب پایدار برای دو شهرستان سمنان و شاهرود را ضروری خواند و گفت: حدود ۸۰ درصد جمعیت استان در این شهرستان‌ها هستند و هر دو شهرستان نیز از کمبود جدی منابع آبی رنج می‌برند.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اگر معضل کم‌آبی در این دو شهر پرجمعیت استان حل نشود، این دو شهرستان در آینده به ناگزیر به سمت مهاجرت خواهند رفت.

وی تامین آب شرب مردم را وظیفه حاکمیت ارزیابی و اظهار کرد: دولت برای تامین آب هر دو شهرستان پروژه‌هایی تعریف کرده که براساس قوانین باید این پروژه‌ها اجرایی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه تامین آب در این شهرستان بحث مرگ و زندگی است، ادامه داد: برای تامین آب هر دو شهرستان، طرح‌های سد کالپوش و فینسک مصوب شده و دولت برای اجرای این پروژه‌ها نیز هزینه کرده است.

حمیدی با بیان اینکه تا کنون با حفر چاه به انحاء مختلف آب شرب مردم استان تا حدودی تامین شده است، تصریح کرد: شرایط آبی شهرستان شاهرود بدتر از مرکز استان است و دیگر حفر چاه نیز جوابگو نیست.

وی ادامه داد: امسال با تامین آب از طریق چاه‌های بخش خصوصی و برخی منابع آبی نهادها، معضل کم آبی در این شهر را مدیریت کردیم اما برای سال‌های آتی باید پروژه‌های تامین آب اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ساخت دو سد کالپوش و فینسک و خط انتقال آنها را در راستای تامین آب این دو شهرستان کم آب در میان‌مدت ارزیابی و تاکید کرد: برای تامین آب استان در درازمدت، هیچ راهی جز انتقال بین‌حوضه‌ای نیست.

وی با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌ها در این بخش اظهار کرد: وجود برخی مشکلات سبب شده که برخی روستاها در نزدیکی سد، از طریق تانکر آبرسانی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از تلاش مسئولان استان برای اجرایی شدن پروژه‌های مرتبط با تامین آب در استان خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال بعد از حوزه راه بیشترین پروژه‌های استان در حوزه تامین آب و آب و فاضلاب بوده است و همین گویای توجه ویژه مسئولان به حل مشکلات مردم در این بخش است.

حفر چاه هم دیگر جوابگو نیست/ سمنان و شاهرود تشنه‌اند
عنوان: حمیدی- معاون عمرانی استاندار سمنان


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha