• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96020301414
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرد:

کسری 143 میلیون مترمکعبی منابع آبی در سمنان/ فراهم‌شدن شرایط سرمایه‌گذاری

کسری 143 میلیون مترمکعبی منابع آبی در سمنان/ فراهم‌شدن شرایط سرمایه‌گذاری

ایسنا/سمنان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: تمامی شرایط و زمینه‌های مساعد و مناسب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خطوط انتقال و تأمین آب در استان سمنان برای سرمایه‌گذاران فراهم است.

ایرج حیدریان در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان اظهار کرد: منابع آبی موجود در استان سمنان جوابگوی نیازها در بخش‌های مختلف مانند شرب، کشاورزی و صنعت نخواهد بود و لذا جدا از مدیریت مصرف، اقدامات سازه‌ای نیز در استان سمنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط سرمایه‌گذاری در استان سمنان، افزود: اولولیت ما برای سرمایه‌گذاری در بخش تأمین آب، احداث سد مخزنی فینسک در شهرستان مهدیشهر است که این سد خاکی با هسته رسی و با حجم مخزن حدود 11.78 میلیون متر مکعب، با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان ادامه داد: در بخش انتقال آب نیز، انتقال آب از سد مخزنی فینسک به شهرهای مهدیشهر، سمنان و سرخه با سرمایه‌گذاری یک هزار و 270 میلیارد ریال است که 76 کیلومتر خط انتقال با ظرفیت 340 لیتر بر ثانیه و همچنین ظرفیت احداث 3 نیروگاه برق آبی از شرایط موجود آن است.

وی اضافه کرد: مجموع سرمایه‌گذاری در سد فینسک به همراه خط انتقال، دو هزار و 770 میلیارد ریال برآورد شده است، همچنین مجوز تخصیص آب، و مجوز زیست محیطی آن از وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اخذ شده است.

حیدریان از سامانه انتقال آب سد کالپوش نیز به عنوان فرصت دیگر سرمایه‌گذاری در بخش انتقال آب در استان سمنان یاد کرد و گفت: یکی از توفیقات ما در استان سمنان در حوزه آب این بود که با درایت و تلاش مسئولین استان و وزارت نیرو سامانه انتقال آب سد کالپوش در ردیف بودجه‌ای سال 96 قرار گرفت و شرایط سرمایه‌گذاری کاملاً فراهم است.

وی از خط انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان نیز به عنوان یکی دیگر از شرایط سرمایه‌گذاری در بخش تأمین و انتقال آب در استان سمنان نام برد و گفت: مطالعات در این بخش توسط شرکت آب و نیروی ایران انجام شده و هم‌اکنون این طرح در مراحل پایانی اخذ مجوز از محیط زیست است و بعد از نمک‌زدایی و تصفیه کاملاً بهداشتی و بارعایت تمام استانداردهای لازم جهت انتقال 200میلیون متر مکعب به استان سمنان آماده سرمایه‌گذاری است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: تأمین و انتقال آب از سد روزیه به عنوان اولین سد BOT  کشور در استان سمنان و همچنین خط انتقال آب و آبرسانی از بند سیمین‌دشت به گرمسار، ایوانکی، آرادان و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، در حوزه احداث سد نمرود از فرصت‌های دیگر سرمایه‌گذاری در این استان است.

حیدریان، استان سمنان را از استان‌های برتر کشور در بحث طرح تعادل بخشی و احیاء منابع آب زیرزمینی معرفی کرد و گفت: تمام چاه‌های غیرمجاز در استان سمنان تعیین تکلیف شده است و در بخش نصب کنتور هوشمند نیز رتبه برتر کشوری را در اختیار دارد، ولی متأسفانه خشکسالی‌های پی در پی در 15 سال اخیر، باعث شده است که استان سمنان با کسری مخزن 143 میلیون متر مکعبی مواجه شود که انشاءالله با انجام اقدامات مناسب و تغذیه مصنوعی و تقویت آبخوان ها این کسری جبران شود.   


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha