• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96030201203
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اعلام کرد:

خط انتقال آب تصفیه‌خانه گرمسار به ایوانکی در آستانه افتتاح

خط انتقال آب تصفیه‌خانه گرمسار به ایوانکی در آستانه افتتاح

ایسنا/سمنان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از اجرای 7 طرح تأمین و عرضه آب در دولت یازدهم در استان سمنان خبر داد و گفت: کار مطالعات اجرای این پروژه‌ها در دست اقدام است و مطالعات برخی پروژه‌ها نیز به پایان رسیده است.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: عملیات اجرایی طرح آب‌رسانی به گرمسار از بند سیمین دشت با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ساز و کار خرید تضمینی آب ( bot )در استان سمنان آغاز شده است.

وی همچنین از انعقاد قرارداد با پیمانکار و ادامه عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب حدفاصل تصفیه‌خانه گرمسار تا مخزن شهر ایوانکی خبر داد و گفت: این پروژه با هدف تأمین آب شرب محدوده طرح به میزان سه  میلیون متر مکعب در سال و با پیشرفت فیزیکی 98 درصد آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زه‌کشی دشت دامغان و بهره‌برداری کامل از کانال‌های احداثی در این منطقه نیز به پایان رسیده است.

حیدریان از تکمیل مطالعات مرحله دوم سد فینسک و سامانه انتقال آب به شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های تأمین آب در استان سمنان نام برد و گفت: عنوان این طرح در قانون بودجه سال 1396 در جدول طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای درج شده است که از توفیقات مهم استان در دولت یازدهم به شمار می‌آید.

وی تکمیل مطالعات مرحله دوم سد روزیه(چاشم) را نیز یکی دیگر از طرح‌های تأمین و عرضه آب نام برد و گفت: به‌منظور اجرای این پروژه نیز، مناقصه تأمین مالی، طراحی، ساخت، بهره برداری و انتقال( BOT ) سدمخزنی روزیه و راه جایگزین انجام و قرارداد با سرمایه گذار در حال انعقاد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: طرح سامانه انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود نیز از دیگر طرح‌های تأمین و عرضه آب در استان سمنان است که عنوان طرح در پیوست یک قانون بودجه سال 1396 کل کشور درج شده است.

حیدریان همچنین اضافه کرد: تسریع در اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های در دست اجرا به ویژه سدهای مجن و کالپوش و نیز مرمت و بازسازی کانال انتقال آب سیمین‌دشت به گرمسار نیز از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای سمنان در راستای تأمین منابع آبی این استان در دولت تدبیر و امید است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha