• یکشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403061106824
  • خبرنگار : 50081

آیا برای بقای پردیس تئاتر مستقل مشهد اقدامی صورت گرفته است؟

آیا برای بقای پردیس تئاتر مستقل مشهد اقدامی صورت گرفته است؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل پردیس تئاتر مستقل مشهد گفت: با توجه به اینکه چند روز از اطلاع‌رسانی تعطیلی این مجموعه می‌گذرد، اما تاکنون هیچ تصمیم و توافقی برای حل مسئله رهن و اجاره پردیس تئاتر مستقل مشهد صورت نگرفته است.

یاسر عودی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کنونی پردیس تئاتر مستقل مشهد، اظهار کرد: پردیس تئاتر مستقل مشهد از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و طی این ۱۰ سال، ۳ بار مکان خود را تغییر داده‌ است. این ملک سوم  که در بلوار صارمی واقع شده را در سال ۹۸ اجاره کردیم و قرارداد آن ۵ ساله است و ۱۷ مهرماه سال جاری مهلت قرارداد نیز به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: طی صحبت‌هایی که با مالک صورت گرفت ۴ برابر به مبلغ اجاره اضافه شده و رهن هم ۱۲۵ برابر شده است. با این تفاسیر ما از عهده مبلغ رهن برنمی‌آییم که بخواهیم پرداخت کنیم. در حال حاضر با تعدادی از افراد صحبت‌هایی شده و امید دادند که اتفاقات خوبی صورت گیرد اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و تنها وعده و وعید داده‌اند و ما مبنا را بر این می‌گذاریم که تاکنون هیچ توافقی در این خصوص رخ نداده است.

مدیر عامل پردیس تئاتر مستقل مشهد با بیان اینکه گروه‌های تئاتر برای اجراهای خود هر روز از من سراغ ملک را می‌گیرند تا برای قراردادهای خود تصمیم‌گیری کنند و من هیچ جوابی برای آن‌ها ندارم، تصریح کرد: اگر بخواهیم جابه‌جا شویم هم هزینه‌های ما بسیار بیشتر می‌شود. به عنوان مثال اگر ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای ماندن در این ملک احتیاج داریم اگر بخواهیم به جایی دیگر برویم و یک میلیارد تومان هم رهن باشد باید چند برابر بیشتر برای جابه‌جایی هزینه کنیم. 

وی بیان کرد: ما متوجه شدیم که پردیس از بستر تبلیغاتی بسیار خوبی برخوردار است و ماهانه حداقل ۵۰۰۰ نفر مراجعه کننده به صورت قطعی دارد و اگر از میان این مراجعه کننده‌ها اسپانسرهایی وارد این میدان شوند قطعا برای بقای فرهنگ و هنر مشهد کمک‌حالی خواهد بود.

عودی در خصوص اختصاص یک مجموعه فرهنگی و هنری به اهالی تئاتر، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید یک رسانه و تریبونی برای این جریان شکل گیرد تا شاهد اتفاقات بسیار مثبت در این حوزه باشیم. ما در سال‌های گذشته از سمت شهرداری مشهد پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم و چند مرحله هم به انتخاب زمین رسیدیم اما از انتخاب زمین به بعد همه مسائل قفل می‌شود.

مدیر عامل پردیس تئاتر مستقل مشهد عنوان کرد: ما برای احیای این مجموعه اهداف شخصی نداریم بلکه قصد داریم برای فرهنگ و هنر این شهر خدماتی را ارائه کنیم که متاسفانه با بی‌مهری افراد زیادی مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha