• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403061006236
  • خبرنگار : 71062

شهدای دولت مصداق بارز تحقق دولت کریمه اسلامی بودند

شهدای دولت مصداق بارز تحقق دولت کریمه اسلامی بودند

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با فرزندان شهدای دولت گفت: شهدای دولت مصداق بارز تحقق دولت کریمه اسلامی بودند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمی با فرزندان معزز شهدای گرانقدر دولت که به بهانه هفته دولت برگزار شد، گفت: ما همواره در دعای افتتاح می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ» دو ویژگی تعز و تذل که در این فراز دعا آمده به اینجا ختم می‌شود که باید به گونه‌ای عمل کنیم که خداوند سعادت دنیا و آخرت را نصیب ما کند.

وی افزود: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی، اعتقاد عرفا و اندیشمندان دینی این بود که این فراز از دعای افتتاح در زمان ظهور حضرت مهدی(ع) محقق می‌شود، به این معنی که دولتی ایجاد کرده که دارای قدرت باشد، اما با وقوع انقلاب اسلامی و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد، ما مصادیق بارز آن را دیدیم که زمینه تحقق دولت کریمه را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم خاطرنشان کرد: هنگامی که از عدالت و علم امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) می‌گوییم، در حقیقت آنچه که در عمل ایشان وجود دارد نماد است. ایشان زمانی که دولت را به دست گرفت، نوع برخورد و رفتاری که با مردم داشت، نشان دهنده نوع حکومت ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پس از انقلاب نخست وزیری آمد که کرامت و عزت را احیا کرد و یا وزیری آمد که تصور نمی‌شد این‌گونه اهل تقوا باشد، تاکید کرد: شما اگر به جایگاهی برسید که بتوانید عدالت را اجرا کنید، این اصل تقوا است و از طرفی هم اخلاص، فروتنی و کار کردن برای امت انقلاب، ثمره و نتیجه آن مجاهدت، شهادتی است که نصیب پدران شهید شما شد، لذا مهم این است که راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از شهید کلانتری گفت: ایشان در روزهای اول وزارت که همواره در جاده‌ها و در بین مردم روستایی بود، به حدی در تلاش بودند که پس از شهادت ایشان، در بزرگراه تهران_قم یک جمله از ایشان نوشته شده که «حتی اگر شده با دست، در تمام ایران جاده خواهیم ساخت»، که این نشان می‌دهد ایشان چه عمق دید و چه اراده بلندی داشته و چه اقداماتی بزرگی در زمان کوتاه وزارت خویش انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم تاکید کرد: این خصوصیت برگرفته از ایمان، اعتقاد و باورمندی فرد است که در حقیقت از خصوصیات دولت کریمه است.
شهدای دولت هم مصداق بارز این امر هستند و امیدواریم بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهیم که یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران همین است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمی با فرزندان معزز شهدای گرانقدر دولت که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز شنبه ۱۰ شهریورماه در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران پل مستحکمی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

مهندس سعید اوحدی در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت و خیر مقدم به یادگاران شهدای بزرگوار دولت، گفت: خدمت به خانواده معظم شهدا و فرزندان شهدا که به تعبیر امام (ره) چشم و چراغ ملت هستند، راه‌گشای مسیر ما در امر خدمت‌رسانی است.
 معاون رئیس جمهور با اشاره به شهید بزرگوار محمدعلی رجایی و ساده‌زیستی ایشان در زندگی، گفت: جامعه باید بداند شهدای ما همه داشته‌های زندگی خود را برای اعتلای انقلاب و حفظ نظام در طبق اخلاص گذاشتند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید به تبدیل شدن  خانه شهدا به موزه برای نشان دادن زندگی شهدا به مردم جامعه خاطرنشان‌کرد: فلسفه رشد و کمال انسان در انتخاب صحیح است و مسیر رشد انسان، در مسیر انتخاب اتفاق می‌افتد.
 مهندس اوحدی با تاکید بر انتخاب یاران امام حسین(ع) در مسیر کربلا و شخصیت زهیر بن قین در کربلا که در مسیر امام حسین(ع) گام برداشت، گفت: برگزاری این نشست‌ها با خانواده معظم شهدا برای این نیست که آنها نیاز به برگزاری این نشست‌ها دارند. ما نیاز به برگزاری این نشست‌ها داریم زیرا باید راهبرد و طرح جدید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم و دنبال این اهداف هستیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند بشر را رها نکرده است، خداوند ستاره‌های فروزان در مسیر زندگی انسان‌ها قرار داده است و در مسیر خدمت علامت‌هایی برای رسیدن به قله‌های کمال قرار داده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر استمرار جلسات با خانواده شهدای دولت گفت: اعتقاد داریم خانواده شهدا و ایثارگران پل مستحکمی برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.
مهندس اوحدی خطاب به فرزندان شهدا و با بیان اینکه شما فرزندان شهدا باید قدر خود را بدانید، عنوان‌کرد: خداوند وعده شفاعت خانواده شهدا و ایثارگران را به شهدا داد و امیدوارم مشمول دعای شهدا باشیم.
 معاون رئیس جمهور با تاکید بر بهبود شرایط بهداشت و درمان ایثارگران به ویژه والدین شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرفیت‌های فراوان در حوزه بهداشت و درمان دارد و امیدواریم با همراهی فرزندان شهدا به این اهداف دست پیدا کنیم و شاهد تحولاتی باشیم.
در این نشست صمیمی محمدمهدی تندگویان، فرزند شهید معزز محمدجواد تندگویان، ناصر و مهدی نامجو فرزندان شهید معزز موسی نامجو، میثم باهنر فرزند شهید معزز محمدجواد باهنر، شهاب‌الدین حداد عادل فرزند شهید معزز مجید حداد عادل و محمد کلانتری فرزند شهید معزز موسی کلانتری، همچنین  مهدی محمدی، مشاور رییس و سرپرست اداره ‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل و غلامرضا جوکار قمی سرپرست اداره ‌کل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha