• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061005964
  • خبرنگار : 50225

نماینده اهواز عنوان کرد

بسیاری از کلاس‌های ‌درس‌ خوزستان «گرم» هستند/ صنایع، وسایل سرمایشی تامین کنند

بسیاری از کلاس‌های ‌درس‌ خوزستان «گرم» هستند/ صنایع، وسایل سرمایشی تامین کنند

ایسنا/خوزستان نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به کمبود امکانات امکانات در فضاهای آموزشی خوزستان به ویژه وسایل سرمایشی گفت: بسیاری از کلاس‌های درس خوزستان گرم هستند و در این شرایط، کیفیت آموزش کاهش می‌یابد.

محمد امیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت عمرانی مدارس خوزستان اظهار کرد: در مرکز و حاشیه شهرهای خوزستان از جمله اهواز مدارس فرسوده و بدون امکاناتی وجود دارد. علاوه بر این با توجه به اینکه میزان جمعیت اهواز نسبت به سایر استان‌ها بالا است همیشه با کمبود کلاس و مدرسه مواجه بودیم.

وی افزود: این در حالی است که از ظرفیت صنایع مستقر در خوزستان برای رفع کمبود مدارس و عمران فضاهای آموزشی استفاده نشده است در حالی که باید صنعت نفت، شرکت‌های فولادی، شرکت‌های پتروشیمی و دیگر صنایع مجاب شوند به مدارس خدمات عمرانی بدهند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: این شرکت‌ها باید موظف شوند کمبودهای مدارس در خوزستان را جبران کنند، در غیر این صورت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به تنهایی نمی‌تواند این کمبودها را رفع کند.

امیر با اشاره به کمبود امکانات امکانات در فضاهای آموزشی خوزستان به ویژه وسایل سرمایشی عنوان کرد: کلاسی که گرم است توان آموزشی دانش‌آموز را تنها ۱۰ دقیقه نگه می‌دارد. بسیاری از کلاس‌های درس خوزستان گرم هستند و در این شرایط، کیفیت آموزش کاهش می‌یابد. وسایل سرمایشی، امکانات آموزشی و هوشمند کردن کلاس‌ها، شکل و شادابی مدارس همه هزینه‌بر هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: با این کمبود امکانات، مدیر مدرسه مجبور می‌شود این وسایل را با هزینه خانواده‌ها تامین کند در حالی که بیشتر مناطق وضعیت مناسبی ندارند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنایع خوزستان باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند، گفت: خوزستان یک استان صنعتی است اما از ظرفیت صنایع چیزی جز آلایندگی ندیده‌ایم. ای کاش استاندار در شورای آموزش و پرورش صنایع را موظف کند که برای رفع این کمبودها و تامین امکانات اقدام کنند. حتما این موضوع پیگیری می‌شود و موضوع صنایعی که مسئولیت‌های اجتماعی‌شان را در حوزه آموزش و پرورش انجام نمی‌دهند را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha