• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403061005954
  • خبرنگار : 30057

فروش ۵ میلیارد تومانی و تولید فناوری با TRL۸ شرط حضور شرکت‌ها در نکست ۱۴۰۳

فروش ۵ میلیارد تومانی و تولید فناوری با TRL۸ شرط حضور شرکت‌ها در نکست ۱۴۰۳

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رویکرد جایزه ملی نکست را شرکت‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان که دارای محصولاتی با سطح آمادگی ۸ و فروش ۵ میلیارد تومانی باشند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، قاسم مصلحی امروز در نشست خبری دومین جایزه ملی فناوری نکست ۱۴۰۳ که در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را مبدع و بنیانگذار مراکز رشد در کشور دانست و افزود: اولین مرکز رشد کشور در سال ۷۹ در این شهرک پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر شده است، اظهار کرد: در این شرکت‌ها بیش از ۹۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و سن ۳۵ درصد آنها کمتر از ۳۵ سال است.

مصلحی با اشاره به فعالیت‌های این شهرک در راستای توسعه و تقویت فناوری، یکی از ماموریت‌های این نهاد را برگزاری رویدادهای فناورانه مانند شیخ بهایی عنوان کرد و یادآور شد: این رویدادها با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، ولی به دنبال حمایت از شرکت‌های غیر دانش‌بنیانی هستیم که در حوزه‌های فناورانه فعال شده‌اند، از این رو رویداد جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) را پیشنهاد کردیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رویکرد برگزاری رویداد نکست را شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: این شرکت‌ها در صورتی که دارای حداقل ۳ محصول با فناوری سطح آمادگی (TRL) ۸ در سبد محصولات خود باشند، فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به این فراخوان و همچنین دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل ۵ نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه باشند، می‌توانند در این رویداد مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: طرح‌های ارسالی این شرکت‌ها باید دارای شرایطی باشد که از آن جمله می‌توان به دارا بودن فناوری‌هایی با سطح آمادگی ۴، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور در تولید محصولات شرکت‌ها و همچنین بازار برای محصولات تولیدی شرکت‌ها اشاره کرد.

مصلحی، فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، فناوری‌های اپتیک، کوانتوم و میکروالکترونیک، زیست فناوری و پزشکی دقیق را ۳ حوزه مطرح در مسابقه نکست دانست و خاطر نشان کرد: طرح اول حائز جایزه ۵ میلیارد تومانی و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات، رتبه دوم حائز جایزه ۳ میلیارد تومانی و تسهیلات ۹ میلیارد تومانی و رتبه سوم حائز جایزه ۲ میلیارد تومانی و ۶ میلیارد تومان تسهیلات خواهند شد.

وی افزود: این رویداد در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۸ و ۲۹ آذر برگزار خواهد شد و تیم‌های ثبت‌نام کننده در این مسابقه می‌توانند تا ۱۰ مهر سال جاری طرح‌های خود را ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha