• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060905296
  • خبرنگار : 50283

پاکبانان به نفع کودکان کار به صبحانه دعوت شدند

پاکبانان به نفع کودکان کار به صبحانه دعوت شدند

ایسنا/گیلان کافه ی یکی از موسسات خیریه بندرانزلی به صورت خودجوش پنج‌شنبه هر هفته میزبان کودکان کار به صرف صبحانه است؛ اخیرا نیز یکی از شهروندان خیر با پرداخت هزینه؛ درخواست داشت تا میزبان صبحانه پاکبانان در محل این موسسه باشد.

فریده پاغنده، مدیر موسسه این خیریه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این موسسه از سال ۱۳۹۹ و با مجوز رسمی از بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بالغ بر ۷۰ کودک کار، بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این موسسه هستند، افزود: این کودکان از طریق بهزیستی و کمیته امداد معرفی شدند و علاوه بر آن به صورت موردی نیز حمایت هایی از کودکان شناسایی شده در محدوده منطقه موسسه انجام می‌شود.

پاکبانان به نفع کودکان کار به صبحانه دعوت شدند

مدیر موسسه خیریه کودکان ساحل بهشتی بندرانزلی تصریح کرد: در راستای حمایت از سلامت کودکان پنج‌شنبه هر هفته در محل این کافه میزبان کودکان کار به صرف صبحانه هستیم و شهروندان می توانند علاوه بر کمک‌های مالی، در صورت شناسایی کودکان کار با معرفی آنها به این موسسه سهمی در این امر نیک داشته باشند.

وی افزود: اخیرا نیز یکی از شهروندان خیر با پرداخت هزینه؛ درخواست داشت تا میزبان صبحانه پاکبانان در محل این موسسه باشد که در راستای اجرای نیت این شهروند پس از هماهنگی با شهرداری، این کار انجام شد.

پاکبانان به نفع کودکان کار به صبحانه دعوت شدند

پاغنده تصریح کرد: در این موسسه فعالیت های کمک آموزشی، فرهنگی، توانمندسازی و روانشناسی انجام می‌شود و در صورت نیاز ارجاع به روانشناس و پزشک جهت درمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حرفه آموزی با هدف توانمندی یکی از اهداف این موسسه است، افزود: یکی از برنامه‌های آتی این مرکز معرفی نوجوانان بالای ۱۵ سال به مراکز فنی و حرفه ای است.

پاغنده گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری با راه‌انداری کافه تجربه در محل این موسسه تلاش کردیم تا با درآمدزایی، عواید حاصله را صرف امور موسسه کنیم.

پاکبانان به نفع کودکان کار به صبحانه دعوت شدند

وی افزود: در همین راستا و در آستانه سال تحصیلی جدید از چهارشنبه تا جمعه این هفته (هفتم تا نهم شهریورماه) نمایشگاه فروش لوازم التحریر در این موسسه در حال برگزاری است که علاوه بر عواید حاصل از فروش، شهروندان نیک اندیش می توانند لوازم التحریر را خریده و به کودکان موسسه اهدا کنند و یا هزینه خریدهایی که کودکان به انتخاب خودشان داشتند را پرداخت کنند.

پاغنده تاکید کرد: همه شهروندان می‌توانند با نیات خیرخواهانه خود در کنار این موسسه بوده و سهمی در اجرای پویش مهربانی صبحانه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha