• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403060905193
  • خبرنگار : 71631

خالق نقاشی‌هایی از جنس زندگی

خالق نقاشی‌هایی از جنس زندگی
«دوستان هنر» اثر «فنی بریت» ۱۸۸۵

«فنی بریت»‌ نقاش سوئدی صحنه‌های زندگی خودمانی و فضاهای صمیمی است.

به گزارش ایسنا، «فنی بریت»‌ در سال ۱۸۶۱ در استکهلم به دنیا آمد. او که از سنین جوانی توانایی بالایی از خود نشان داد، زمانی که فقط ۱۰ ساله بود داشت، در کلاس‌های طراحی و نقاشی شرکت کرد. در سال ۱۸۸۵ میلادی در سن ۲۴ سالگی، مدال سلطنتی را برای خلق تابلو نقاشی «دوستان هنر» دریافت کرد. بازدید او از پاریس به شدت بر سبک نقاشی او تأثیر گذاشت. با این حال، از نظر موضوعات، او همیشه به جامعه محلی خود رجوع می‌کرد. نقاشی‌های صحنه‌های خودمانی او به سبک امپرسیونیستی زندگی روزمره کودکان را در قرون ۱۹ و ۲۰ به تصویر می‌کشد.

خالق نقاشی‌هایی از جنس زندگی
«تابستان، سه دختربچه در حال گل چیدن» اثر «فنی بریت» ۱۸۹۵

این هنرمند سوئدی در یک کاخ متولد و بزرگ شد چراکه پدرش یکی از کارکنان درباره «اسکار دوم»‌ بود. در نتیجه او از زمان تولد با آثار هنری نفیس مختلف آشنایی داشت.

خالق نقاشی‌هایی از جنس زندگی
«پرتره آستریت بریت» اثر «فنی بریت» ۱۹۰۱

او در فاصله ۱۸۶۸ تا ۱۸۷۷ میلادی در یک مدرسه دخترانه تحصیل کرد و حین تحصیل به طور پاره وقت در کلاس‌های نقاشی نیز شرکت می‌کرد. بعد از مدتی به هنرآموز تمام‌وقت تبدیل شد تا اینکه نقاشی کردن در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا را آغاز کرد. او در سال ۱۸۸۵ زمانی که مدال سلطنتی را برای نقاشی «دوستان هنر»‌ دریافت کرد، بیشتر شناخته شد.

خالق نقاشی‌هایی از جنس زندگی

«بریت» در سال ۱۸۸۷ میلادی به پاریس رفت و برای مدتی در مدرسه هنری تحصیل کرد که توسط «فیلیپو کولاروسی» مجسمه‌ساز ایتالیایی تاسیس شده بود. او در دوران اقامتش در پاریس از بسیاری از نمایشگاه‌های امپرسیونیست بازدید کرد. در نقاشی‌های بعدی تاثیرات سفر خارج از کشور به وضوح مشهود است.

خالق نقاشی‌هایی از جنس زندگی
«روزی برای جشن گرفتن» اثر «فنی بریت» ۱۹۰۲

با اینکه «فنی بریت»‌ نقاشی‌های زیادی از فعالیت‌های کودکان در فضای خارج از خانه خلق کرده است، او را بیشتر برای خلق نقاشی‌هایی از فضاهای داخلی می‌شناسند. برای مثال نقاشی «روزی برای جشن گرفتن» یکی از مشهورترین آثار اوست که بارها بازآفرینی شده است. این نقاشی که در موزه ملی استکهلم به نمایش گذاشته شده است، مراحل آماده شدن برای برگزاری جشنی در خانه خانوادگی «بریت» را به تصویر کشیده است. این نقاشی نیز همچون سایر آثار «بریت»‌ غرق نور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha