• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060704256
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مطرح کرد

آسفالت ۳۶۹ کیلومتر از راه های گیلان / رشت نیازمند کنارگذر استاندارد

آسفالت ۳۶۹ کیلومتر از راه های گیلان / رشت نیازمند کنارگذر استاندارد

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال ۳۶۹ کیلومتر از راه های استان را آسفالت کردیم، گفت: آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی جزو پروژه های شاخص هفته دولت امسال است.

غلامعلی نیک فهم امروز (هفتم شهریور ماه) در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۷۸ پروژه با اعتبار ۶۹۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان گیلان به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: این پروژه ها شامل روکش راه های اصلی، آسفالت راه های روستایی، احداث پل، نصب روشنایی در مسیرهای مواصلاتی و نقاط پرحادثه، آشکارسازی نقاط پرحادثه و نظافت و تعویض تابلوهای هشداری حریم راه است.

وی شاخص ترین پروژه هفته دولت امسال را آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی استان به طول ۱۷۰ کیلومتر دانست و گفت: این میزان از آسفالت راه های استان از دهه فجر ۱۴۰۲ تا هفته دولت امسال انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال، ۳۶۹ کیلومتر از راه های استان را آسفالت کردیم، ادامه داد: بالغ بر ۶۱ درصد راه های استان آسفالته است و برای رسیدن به وضعیت ایده آل باید این شاخص به ۸۰ درصد برسد، البته به‌دنبال آسفالت راه های اصلی و فرعی و روستایی، فرآیند نگهداری از راه های نیز در دستور کار این اداره  کل قرار می گیرد.

نیک فهم با اشاره به قرار گرفتن گیلان در مسیر شمال - جنوب و حمل و نقل بار و مسافر استان های دیگر از گیلان، بیان کرد: گیلان در حوزه حمل و نقل بار دارای دو بندر انزلی و آستاراست که نقش مهمی در پویایی اقتصادی استان دارند.

وی بازگشایی مرز جدید آستارا و نوبت دهی مکانیزه را موجب افزایش ۲۲ درصدی صادرات، ۲۵ درصدی واردات و ۶۵ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ دانست، افزود: مشکل ترافیک در شهر آستارا رفع شده است.

مدیرکل راهداری گیلان از شناسایی ۸۷۸ نقطه خطرآفرین در راه های کشور طی سال ۱۴۰۲ خبر داد که تاکنون ۵۰ درصد آنها رفع شده است و اظهار کرد: سهم گیلان ۱۶ نقطه خطرآفرین بود که هفت نقطه را سال گذشته رفع کردیم و در حال حاضر رفع ۹ نقطه در دست اقدام است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ترافیکی «ژ۵» در حوزه شهری رشت، گفت: شهرداری رشت به‌دنبال اجرای این پروژه بود، اما فاز مطالعاتی قطعه دوم به اداره  کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ شده و تا یک ماه دیگر به پایان می رسد و پیگیر تامین اعتبار لازم خواهیم بود. در صورت پیش بینی اعتبارات لازم، عملیات اجرایی را از سال ۱۴۰۴ آغاز می کنیم.

او قطعه دوم «ژ۵» را شامل اتصال محور رشت - لاهیجان به محور رشت - انزلی و سپس پیربازار دانست و گفت: شهرستان رشت نیازمند یک کنارگذر استاندارد است تا ترافیک را از شهر خارج کند.

مدیرکل راهداری گیلان همچنین به اعزام زائران اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران پیش بینی شده بود و از ۱۶ مردادماه تا کنون در ۸۸۹ سرویس رفت و برگشت به مرزهای مهران و خسروی، ۱۸ هزار و ۷۴۹ زائر را جابه‌جا کردیم.

وی ناوگان مسافربری استان را شامل ۲۸۱۷ دستگاه انواع اتوبوس (۱۰۶ دستگاه)، مینی بوس (۶۵۰ دستگاه) و سواری (۲۰۶۱ دستگاه) دانست و بیان کرد: ناوگان باربری استان نیز شامل ۸۹۲۳ دستگاه کامیون حمل بار است.

نیک فهم با بیان اینکه در پنج ماه امسال ۳۱۲ هزار و ۹۵۵ فقره بارنامه صادر شد و چهار میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۳ تن بار را با ناوگان باربری استان جابه‌جا کردیم، افزود: در مدت یادشده ۲۷۲ هزار و ۹۶۲ سفر با ناوگان مسافری استان انجام شده است و یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۷۵ مسافر را جابه‌جا کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha