• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060703737
  • خبرنگار : 50176

خدمت‌رسانی ۴۲ موکب لرستان در کشور عراق به زائران اربعین

خدمت‌رسانی ۴۲ موکب لرستان در کشور عراق به زائران اربعین

ایسنا/لرستان مسئول کمیته امور بین‌المللی ستاد اربعین لرستان با اشاره به برپایی ۴۲ موکب اربعین استان در کشور عراق، گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در شهر کربلا از ۱۰ صفر شروع شد و تا ظهر اربعین ادامه یافت.

مهرداد لک در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: امسال دهمین سالی است که خادم مواکب هستیم و به‌عنوان یک حلقه میانی در برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی و برپایی مواکب اربعینی فعالیت داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در شهر نجف یک حسینیه ۷۰۰ نفره در اختیار بانوان بود و ۲ حسینیه و ۲ مدرسه در اختیار مواکب قرار داشت و چهار ایستگاه صلواتی داشتیم، اظهار کرد: خدمات‌دهی به زائران در شهر نجف از هشتم ماه صفر آغاز و تا ۱۸ ماه صفر ادامه داشت و میانگین هر شب ۲۰۰۰ نفر اسکان داشتیم که حدود ۲۰ هزار نفر روز اسکان در نجف داشتیم.

لک ادامه داد: در شهر نجف ۵ موکب مسئولیت پخت غذا را برعهده داشتند که روزانه بیش‌ از ۲۰۰۰ پرس غذا پخت و توزیع شد، یک موکب بین راهی شهدا و ایثارگران بانک ملی استان لرستان را داشتیم که در هر وعده ۵۰۰۰ پرس غذا طبخ و توزیع می‌کرد، همچنین موکب حضرت ابوالفضل(ع) خرم‌آباد که اسکان ویژه خواهران داشت، موکب‌های حضرت ابوالفضل(ع) کوهدشت، آبشار عاطفه‌های استان لرستان، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شهرستان ازنا و میثاق با شهدای نورآباد بود که طی ۱۰ روز خدمت‌رسانی به زائران اربعین را انجام دادند.

دبیر مجمع مردمی فعالان اربعین و مسئول کمیته امور بین‌المللی ستاد اربعین لرستان افزود: در فضای ستاد مجمع مواکب لرستان یک کارخانه یخ داشتیم که روزانه ۳۲۰ قالب یخ تولید می‌کرد که در طول ۲۰ روز خدمات‌رسانی مواکب تقریباً ۳۲۰۰ قالب یخ به‌صورت رایگان تحویل مواکب داده شد.

وی ادامه داد: در شهر کربلا نیز از دهم صفر ۱۱ مدرسه تحویل مواکب لرستان داده شد که ۲۲ موکب از استان در این مدارس خدمات پذیرایی و اسکان داشتند که به‌صورت میانگین طی ۱۰ شب ۵۰۰۰ نفر و در مجموع ۵۰ هزار نفر در روز اسکان داشتند.

لک بیان کرد: در شهر کربلا ۲۰ موکب شامل ۱۳ موکب اسکان، ۵ موکب ایستگاه صلواتی، یک موکب نانوایی و یک موکب تخصصی سلامت فعالیت داشتند.

دبیر مجمع مردمی فعالان اربعین و مسئول کمیته امور بین‌المللی ستاد اربعین لرستان افزود: نانوایی پخت روزانه ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قرص نان داشتند که بین مواکب استان و برخی از مواکب اربعین کشور عراق توزیع می‌کردند و موکب سلامت نیز در همه مدارس اسکان ایستگاه سلامت داشتند.همچنین مرکزی در درمانگاه مرکزی در مدرسه خالداد و درمانگاه سرپایی در اول شارع و در جنب بیمارستان امام حسین(ع) برپا کردند و به صورت شبانه‌روزی حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار را ویزیت کردند.

وی تصریح کرد: مراکز اسکان ما در شهر کربلا میانگین پذیرای ۱۰ هزار نفر شبانه‌روزی بودند که با وعده‌های صبحانه، ناهار و شام از زوار پذیرایی کردند و در میان وعده‌ها با نوشیدنی‌ها و میوه‌های سرد از زائران پذیرایی شد.

لک افزود: برنامه‌های فرهنگی شامل هیئت، کتاب‌خوانی، غرفه‌های کودک و شهدا و محور مقاومت و فلسطین و نماز جماعت نیز روزانه در موکب‌ها برپا بود.

دبیر مجمع مردمی فعالان اربعین و مسئول کمیته امور بین‌المللی ستاد اربعین لرستان گفت: خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در شهر کربلا از ۱۰ صفر شروع شده و تا ظهر اربعین برپا بود و هر زائری که برای زیارت امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور داشت اعم از هم استانی، ایرانی، عراقی و دیگر کشورها خدمت‌رسانی شد.در مجموع مواکب اربعین در کشور عراق در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و سامرا در مسیر پیاده‌روی  برپا بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha