• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060703727
  • خبرنگار : 50300

طرح آبرسانی به ایذه و باغملک «فدک» به کجا رسید؟

طرح آبرسانی به ایذه و باغملک «فدک» به کجا رسید؟

ایسنا/خوزستان نماینده ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت اجرای طرح آبرسانی فدک را تشریح کرد.

فرشاد ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات طرح آبرسانی فدک، اظهار کرد: منطقه منگشت چهار شهر صیدون، دزپارت، ایذه و باغملک را در برمی‌گیرد که بزرگترین مشکل این منطقه بحث اشتغال است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی، حوزه‌ای که می‌تواند بیشترین اشتغال را ایجاد کند کشاورزی و صنایع تبدیلی است برای رونق کشاورزی نیز طبیعتاً به آب نیاز است. در حال حاضر، در منطقه منگشت نه آب آشامیدنی و نه آب کشاورزی وجود دارد به این منظور طرح فدک استارت خورد.

نماینده ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فدک یا طرح انتقال آب شمال شرق خوزستان، از دوره‌های قبل مورد بررسی بود که با سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور شهید، مجدداً پیگیری شد. بر این اساس قرار شد به میزان ۱۱.۱ متر مکعب در ثانیه آب از دریاچه سد کارون ۳ به دشت‌های ایذه و باغملک و شهرهای اطراف اختصاص داده شود.

ابراهیم‌پور عنوان کرد: در فاز اول بناست ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه تا دشت ایذه وارد شود و مشکل آب شرب منطقه را حل کند و سپس فاز مطالعاتی دوم که آبرسانی برای نهرها و اراضی کشاورزی است، آغاز شود.

وی افزود: در این فاز از طرح، ۳.۱ متر مکعب برای آب شرب ایذه، باغملک، صیدون، میداود، هفتکل و رامهرمز و حدود ۸ متر مکعب نیز برای آبیاری ۱۶ هزار هکتار اراضی ایذه و باغملک در نظر گرفته شده است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه مقرر شده این طرح توسط قرارگاه خاتم اجرایی شود، عنوان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها، نامه درخواست ترک تشریفات برای اجرای طرح توسط قرارگاه خاتم، از وزارت نیرو برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است تا پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه، مجوز انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم داده شود. از دولت انتظار می‌رود که مجوز این طرح در زمان کمتری صادر شود تا این طرح اجرایی و مشکل آب شرب و کشاورزی منطقه حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha