• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403060603514
  • خبرنگار : 30189

اراده ترکیه برای تقویت روابط فرهنگی با ایران

اراده ترکیه برای تقویت روابط فرهنگی با ایران

بلنت آری، رئیس سابق مرکز اسناد مجلس ملی ترکیه با تأکید بر عمق روابط میان دو کشور ایران و ترکیه و اراده مشترک برای تقویت آن در تمامی زمینه‌ها به ویژه فرهنگی، این امر را به سود مردم دو کشور دانست.

به گزارش ایسنا، بلنت آری، رئیس سابق مرکز اسناد مجلس ملی ترکیه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در ترکیه با سید قاسم ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بلنت آری با بیان زمینه‌های تاریخی روابط ایران و ترکیه، بر اراده جدی ترکیه برای توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی رو به پیشرفت دو کشور گفت: در جامعه ترکیه نسبت به ایران، نگاه مثبتی وجود دارد.

رئیس سابق مرکز اسناد مجلس ملی ترکیه با اشاره به تحولات انجام گرفته در انتخابات اخیر شهرداری‌های ترکیه، وضعیت را برای همکاری‌های فرهنگی میان ایران و ترکیه مساعد دانست و تأکید کرد: آمادگی داریم تا حلقه‌های ارتباطی خود در درون حزب جمهوریت خلق را به نفع روابط ایران و ترکیه فعال کند.

بلنت آری به اراده مشترک برای تقویت آن در تمامی زمینه‌ها به ویژه فرهنگی اشاره کرد و نسبت به تلاش برای برقراری روابط میان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌های استانبول و آنکارا اظهار تمایل داشت.

وی ضمن دعوت از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی برای حضور در نوشهر به بیان اهمیت تاریخی این شهر در توریسم فرهنگی و دینی ترکیه در میان علویان، بکتاشیان و مسیحیان پرداخت.

در ادامه، سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز با تأکید بر آمادگی مجموعه رایزنی ایران برای هرگونه ارتباط با شهرداری‌های کلانشهرهای ترکیه اظهار امیدواری کرد که این آشنایی و ارتباط سرآغاز همکاری‌های جدی و مؤثر در حوزه دیپلماسی فرهنگی دو کشور باشد.

ناظمی اظهار کرد: می‌توان با استفاده از شهرهای مشهد، نیشابور، تبریز و اردبیل یک خط فرهنگی و توریستی از نوشهر تا مشهد را ترسیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha