• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060603464
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبرداد

ثبت ۵۵ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی مجوزها برای خراسان رضوی

ثبت ۵۵ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی مجوزها برای خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: طی ۵ ماه ابتدای سال جاری حدود ۵۵ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی مجوز های کشور در خراسان رضوی ثبت شده است.

سید حامد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح فعالیت‌های این اداره کل در خصوص صدور مجوزهای کسب‌ وکار در استان پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار، ۲۱۹هزار و۵۰۶ درخواست مجوز در سامانه‌های تخصصی دستگاه‌های استانی صادر کننده مجوز ثبت شده که از این میزان برای ۱۱۹ هزار و ۴۵۴ درخواست، مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی ۵ ماه ابتدای سال جاری حدود ۵۵ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در سامانه برای خراسان رضوی ثبت شده است که از این میزان برای ۵۴ درصد درخواست‌ها مجوز صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی با اشاره به درآمدهای مصوب استان طی سال جاری تصریح کرد: میزان مصوب درآمدهای عمومی استان طی سال گذشته ۱۹.۷ همت بود که با ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان درآمد مازاد حدود ۱۱۵ درصد تحقق درآمد داشتیم. میزان درآمدهای عمومی مصوب استان طی سال جاری ۳۷ همت است. همچنین میزان درآمد مصوب چهار ماهه مبلغ ۱۲ هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان است که تا پایان تیرماه ۶۵ درصد آن تحقق یافته است.

حسینی بیان کرد: طی سال گذشته در خراسان رضوی ۲۸۹۰ فقره حساب غیر بانک مرکزی مسدود و ۶۴۴ فقره حساب برای دستگاه‌های اجرایی نزد بانک مرکزی افتتاح شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۲ هزار سند برای املاک دولتی صادر شده که طی سال گذشته ۶۶۱۳ سند تک برگ جدید برای این املاک صادر شده است. در حوزه تلفیق حساب‌ها و بدهی‌ها در استان ۲۹۷ صورتحساب اعتبارات سال ۱۴۰۱ در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حسینی در زمینه مولدسازی درخراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۹.۵ همت املاک دولتی در استان ارزش افزایی و در قالب بسته رونق نیز ۲۸ همت پروژه عمرانی نیمه تمام شناسایی شده است. تاکنون مزایده تعداد قابل توجهی از املاک در استان برگزار شده است. در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان ۳۰۰۰ کمبود تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که از محل منابع حاصل از مولد سازی ۲۱۷۰ تخت به بخش بهداشت و درمان اضافه خواهد شد. همچنین در حوزه آموزش نیز ۷۰۰۰ کمبود کلاس در استان وجود دارد که ۲۵۰۰ کلاس از محل مولدسازی و ۲۵۰۰ کلاس از طریق خیرین تامین خواهد شد.

وی افزود: در زمینه سرانه ورزشی اتفاقات خوبی در استان رخ داده و ورزشگاه ثامن مشهد تکمیل و همچنین ورزشگاه مهران مشهد بازسازی خواهد شد. خراسان رضوی در زمینه مولدسازی در کشور پیشرو است و این عملکرد به دلیل وفاق خوب دستگاه‌های اجرایی رخ داده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha