• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403060602958
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه:

تنیس در مدارس کرمانشاه آموزش داده می‌شود

تنیس در مدارس کرمانشاه آموزش داده می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه و عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان از تلاش برای توسعه تنیس در سطح مدارس استان خبرداد و گفت: اجرای طرح‌های استعدادیابی را در سطح مدارس آغاز کرده‌ایم.

رضا فدایی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های چندسال گذشته هیات تنیس کرمانشاه، اظهار کرد: سابقا تنیس ورزش ناشناخته‌ای در کرمانشاه بود، لذا تلاش هیات استان بر این بود که این رشته را به آحاد مختلف جامعه بشناسانیم. 

وی افزود: از گذشته تصور بسیاری از افراد جامعه بر این بود که تنیس ورزشی لاکچری است، اما تا حدودی توانستیم این تفکر را که این رشته مختص پولدارها است، اصلاح کنیم. 

عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان یکی از راه‌های ترویج این رشته را توسعه آن در سطح مدارس عنوان کرد و گفت: به این منظور طرح‌های استعدادیابی را در سطح مدارس اجرا می‌کنیم و در حال حاضر جزو استان‌های پیشرو کشور در این زمینه هستیم. 

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، تنها در مرداد ماه امسال طی مدت چهار هفته به تعدادی از مربیان ورزشی مدارس تنیس آموزش داده شد تا آنها نیز در سطح مدارس بتوانند علاوه بر آموزش، استعدادیابی هم داشته باشند. 

فدایی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در اجرای طرح استعدادیابی در سطح مدارس، امکانات و تجهیزات مورد نیاز رشته تنیس را نیز در اختیار مدارس قرار می‌دهیم تا این رشته جزو رشته‌های متداول در این مراکز آموزشی باشد. 

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های تنیس در استان طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به اقبالی که نسبت به این رشته در سال‌های اخیر بوجود آمده، بخش خصوصی نیز برای توسعه زیرساخت‌های آن ورود کرده، به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۱۴ زمین کورت را احداث کرده‌اند. 

به گفته این مسئول، در حال حاضر در سطح استان پنج زمین کورت متعلق به بخش دولتی هم وجود دارد که هیات تنیس استان از طریق ماده ۸۸ آنها را در اختیار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: حدود نیمی از درآمد هیات را صرف هزینه نگهداری از زمین‌ها می‌کنیم و مابقی درآمد نیز صرف توسعه این رشته و اعزام‌ها می‌شود.

به گفته این مسئول، هیات تنیس کرمانشاه نه تنها در سال‌جاری بلکه در سال گذشته نیز هیچ اعتباری از سوی اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکرده است. 

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه سرانه زمین و آمار ورزشکاران این رشته در استان بالا رفته، بنابراین ضروری بود که آمار مربیان را نیز افزایش دهیم که به این منظور یک دوره مربیگری کشوری را در کرمانشاه برگزار کردیم و بزودی میزبان یک دوره دیگر خواهیم بود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ مربی (۹ مربی خانم و یازده مربی آقا) در سطح استان مشغول فعالیت هستند. 

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های این هیات برای کشف نخبگان و پرورش قهرمانان در این رشته اشاره کرد و گفت: در این راستا، برگزاری مسابقات داخلی را اجرایی کرده‌ایم که منجر به بالا رفتن سطح آمادگی ورزشکاران و ارتقاء کیفیت بازی آنها می‌شود. 

عضو هیات رئیسه هیات تنیس استان یادآورشد: برگزاری مسابقات آزاد استانی، رده‌های سنی پایه و ... از جمله این مسابقات است که در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود. 

وی از امیرحسین حسنی و سورن طبیبیان در بخش آقایان و دریا آقایی و دیانا قیاسی در بخش بانوان به عنوان ورزشکاران شاخص استان در رده‌های سنی پایه نام برد. 

فدایی در ادامه از فعال بودن این رشته در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، جوانرود، سنقر و هرسین خبرداد و گفت: در بین این شهرستان‌ها، تنها در جوانرود به علت شرایط توپوگرافی منطقه هنوز نتوانسته‌ایم یک زمین مناسب برای این رشته پیدا کرده و  احداث کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای ساماندهی باشگاه‌های رشته تنیس در کرمانشاه، عنوان کرد: در حال حاضر چهار باشگاه رشته تنیس در کرمانشاه فعال هستند که در تلاشیم میزبانی مسابقات سطح استانی را به آنها بدهیم.

رئیس هیات تنیس شهرستان کرمانشاه به اضافه‌شدن رشته پدل به زیرمجموعه این هیات اشاره کرد و گفت: کرمانشاه یکی از معدود استان‌های کشور است که یک باشگاه رشته پدل را راه‌اندازی کرده و بازیکنان و مربیان خوبی نیز در آن داریم. 

وی با اشاره به ارتباط این هیات با پیشکسوتان تنیس استان و افزود: همیشه احترام خاصی برای پیشکسوتان استان قائل بوده‌ایم و تایم‌های اختصاصی رایگان را نیز به آنها اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha