• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060502659
  • خبرنگار : 50646

حفظ تالاب حاجی‌آباد لاهیجان با توسعه طرح گردشگری

حفظ تالاب حاجی‌آباد لاهیجان با توسعه طرح گردشگری

ایسنا/گیلان شهردار لاهیجان با بیان اینکه تالاب حاجی‌آباد قطب جدید گردشگری گیلان در شهر لاهیجان است، گفت: شهرداری برای اجرای این پروژه برای حفظ طبیعت و تالاب تمام سعی خود را به کار بست و تنها به زیباسازی حاشیه آن پرداخته و هدف آن علاوه بر توسعه گردشگری، حفظ این تالاب است.

تالاب حاجی‌آباد لاهیجان در سمت غربی لاهیجان قرار دارد و در ورودی سمت رشت به لاهیجان واقع شده است.

این مجموعه آبی خاکی به مساحت تقریبی ۱۷ هکتار با توجه به گونه‌های گیاهی و پرندگان بومی یک فرصت مهم برای جذب گردشگران محسوب می‌شود، آب این تالاب طبیعی از نزولات آسمانی بوده و انواع گونه‌های ماهی را در خود جای داده است.

شهرداری لاهیجان نیز در راستای توسعه فضای گردشگری و جذب گردشگران فاز نخست مجموعه تفریحی و گردشگری تالاب حاجی آباد را احداث کرده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

حفظ تالاب حاجی‌آباد لاهیجان با توسعه طرح گردشگری

این پروژه با استخری بکر و جزیره‌ای زیبا در مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری به طول ۲۰۰۰ متر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

حفظ تالاب حاجی‌آباد لاهیجان با توسعه طرح گردشگری

اجرای پروژه جدید گردشگری تالاب حاجی آباد لاهیجان در راستای زنده نگاه داشتن تالاب 

رضا زنده دل امروز ۵ شهریورماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی تالاب حاجی آباد، اظهار کرد: این پروژه محصول تلاش ماندگار مدیریت شهری در دوره ششم شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه تالاب حاجی آباد قطب جدید گردشگری استان گیلان در شهر لاهیجان است، افزود: این پروژه سبب شد تا منطقه حاجی‌آباد که به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار شهر محسوب می‌شود به یکباره مورد توجه قرار گیرد.

شهردار لاهیجان درباره وضعیت حق آبه تالاب، گفت: تالاب حاجی آباد، تالاب طبیعی است و شهرداری هیچ گونه اقدامی در داخل تالاب انجام نداده و تنها در حاشیه آن به زیباسازی و اجرای پروژه پرداخته است.

حفظ تالاب حاجی‌آباد لاهیجان با توسعه طرح گردشگری

زنده دل با تاکید بر اینکه فضای داخل تالاب حاجی آباد با وجود گل‌های زیبای تالابی حفظ شده است، تصریح کرد: این پروژه بزرگ تفریحی گردشگری در راستای زنده نگاه داشتن تالاب انجام شده و انتظار شهرداری از شهروندان و گردشگران حفظ محیط زیست منطقه و فضای شهری است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه با هماهنگی تمام دستگاه‌های مربوطه و اخذ مجوزهای لازم اجرا شد، گفت: فاز نخست پروژه مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تالاب حاجی آباد در اواخر هفته با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری می‌رسد و فضایی زیبا و بکر برای گردشگران و عکاسان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۰۰:۰۲

مگه میشه تاسیسات شهری رو برد تو تالاب و تالاب رو حفظ کرد.؟! تمام زمینهای کشاورزی نابود میشن.