• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403060300953
  • خبرنگار : 50455

آغاز توزیع کودهای پایه برای کشت پاییزه/ ذخیره ۴ هزار تُنی کودهای یارانه‌ای در قم

آغاز توزیع کودهای پایه برای کشت پاییزه/ ذخیره ۴ هزار تُنی کودهای یارانه‌ای در قم

ایسنا/قم مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای پایه برای کشت پاییزه از ابتدای شهریورماه خبر داد.

حسین زند در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: همچون سنوات گذشته توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت محصولات کشاورزی پاییزه همچون گندم و جو و کلزا مطابق با الگوی کشت استان از ابتدای شهریور ماه آغاز شده است. علاوه بر آن توزیع کود برای کشت‌های تابستانه استان مانند ذرت، پنبه، یونجه و سایر محصولات با قوت در دست اجرا بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم افزود: در حال حاضر ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای در استان بیش از ۴ هزار تُن است که برای آغاز مقطع کشت پاییزه مقدار مطلوبی است.

وی ادامه داد: باتوجه به قراردادهای منعقد شده با تولیدکنندگان داخلی و خارجی و برنامه تحویل کودهای یارانه‌ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در طول مقطع کشت پاییزه سهمیه تخصیصی استان تدارک، حمل و از طریق شبکه رسمی توزیع شرکت در استان بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم در خصوص توقف تحویل سهمیه کود اوره بخش کشاورزی از سوی شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز، گفت: شرکت‌های پتروشیمی به علت پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت، مدت ۵۰ روز از تحویل کود اوره به بخش کشاورزی خودداری کردند.

زند اضافه کرد: مذاکرات و ارتباط با مراجع ذیربط و پیگیری‌های شبانه روزی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز با هدف رفع تحویل کود اوره بخش کشاورزی صورت گرفت در نهایت به تنظیم و ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در تاریخ سوم مرداد ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف مطالبات شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز و الزام آنان به تحویل کود اوره منتهی شد.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی اوره ساز توافق کردند که تا پایان سال ۱۴۰۳ با افزایش مقادیر تحویل روزانه نسبت به تحویل مقادیر مذکور اقدام نمایند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. هم اکنون در سراسر کشور از جمله استان قم طبق روال شبکه بزرگ تامین و توزیع کودهای کشاورزی شرکت، به خوبی در جریان است.

 زند در پایان تاکید کرد: کشاورزان مطمئن باشند که با ذخیره سازی مناسب انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و در شبکه رسمی توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت، به استقبال کشت پاییزه خواهیم رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha