• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403060100464
  • خبرنگار : 71461

حضور کاروان علویان ترکیه در پیاده روی اربعین حسینی

حضور کاروان علویان ترکیه در پیاده روی اربعین حسینی

کاروان ۵۵ نفره علویان ترکیه از شهرهای مختلف این کشور امسال دوشا دوش شیعیان در اجتماع عظیم اربعین شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، امسال جمعی از علویان ترکیه در قالب یک کاروان  ۵۵ نفره از شهرهای آنکارا، استانبول، ازمیر و تونجلی، دوشا دوش شیعیان دوستار اهل بیت(ع) عصمت و طهارت در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

این کاروان پیش از حرکت به سوی کربلای معلی در شهر نجف اشرف مستقر شد و اعضای آن پس حضور در حرم مولای متقیان امام علی علیه السلام به سیل مشتاقانه سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یار باوفایش حضرت ابوالفضل العباس پیوستند.

جعفربندی دارین  -مسئول کاروان علویان ترکیه- با اشاره به حضور مذاهب مختلف در این کاروان از جمله حنفی، جعفری، شافعی، مستبصر و اهل سنت افزود: افراد حاضر در این کاروان از دوماه پیش برای حضور در پیاده روی اربعین با اشتیاق اقدام به  ثبت نام کرده اند و با عشق و محبت امام حسین علیه السلام پا در این راه گذاشته اند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان برخی از آنان جهت حضور در این اجتماع عظیم خاطرنشان ‌کرد: عشق به امام حسین علیه السلام دلیلی بود که دوستاران آن حضرت برای زیارت ایشان تمام مشکلات را فراموش کنند و پا در این راه بگذارند. به عنوان مثال خانمی در این کاروان پیش از حضور در نجف به من گفت برای زیارت امام حسین علیه السلام ماه‌ها مشقت کار  نظافت راه پله ها را به جان خریده‌ام تا بتوانم به کربلا بیاییم و بعد از این نیز برای حضور دوباره در این مکان معنوی به این کار ادامه خواهم داد.

دارین بیان کرد: زن دیگری را نیز می‌شناسم که جهت تامین مخارج این سفر روحانی ۱۱ ماه گوساله ای را بزرگ کرده تا از طریق فروش آن خرج سفر را فراهم کند و به اینجا بیاید و اینها چیزی به جز عشق به اهل بیت نیست.

نوی آلدمیر (دده علوی استانبول) درباره حضور این کاروان در اجتماع عظیم اربعین با اشاره به اینکه در کاروان مذکور جمعی از محبان امام حسین علیه السلام از مذاهب مختلف شرکت دارند، گفت: از تمامی کسانی که در این آیین زیبا زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم. اینجا به هیچ عنوان بحثی از مادیات مطرح نیست و عشق اهل بیت حرف اول و آخر را می‌زند. بسیار خوشحالم که در این جمع معنوی حضور داریم.

خانم سراپ کیلیچ آرسلان ییلدیز -رئیس موسسه وقف  زینب هانا جی ترکیه- نیز با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار است که توفیق حضور در این پیاده روی را پیدا کرده افزود: بسیار خوشحال و هیجان زده هستم که در این اجتماع بزرگ شرکت کرده ام و آرزو دارم خداوند این زیارت را از ما بپذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این عشق امام حسین علیه السلام است که افکار و مذاهب مختلف را در اینجا کنار هم جمع کرده است و باید بگویم وجود چنین جوی برای من بسیار جذاب  و جالب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha