• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403053121814
  • خبرنگار : 71635

کتاب بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران منتشر شد

کتاب بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران منتشر شد

کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها و فرصت‌ها) » منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران (چالش‌ها و فرصت‌ها) » نوشته «مهشید شهیدی و محمدصادق دهنادی» توسط انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است. در بخش اول، مروری بر وضعیت بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در جهان انجام شده است و نویسندگان به مقایسه صنعت بازی و انیمیشن در این حوزه پرداخته‌اند.

در بخش دوم کتاب، چالش‌های بازارپردازی بازی‌های ویدئویی در ایران از منظر بازی‌سازان مد نظر قرار گرفته است و یک مدل نظری با روش «گرندد تئوری» از درون مصاحبه‌های صورت گرفته، استخراج شده است. شرایط تاثیرگذار، استراتژی‌ها و شرایط مداخله‌ای در عدم بازارپردازی شخصیت‌ها در ایران مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

در بخش سوم کتاب، موضوع شخصیت‌های بازی در ایران براساس ۱۰۰ بازی بررسی شده‌اند و جنسیت، هویت، مضامین و نوع‌شناسی فرهنگی شخصیت‌ها دسته بندی شده‌اند. در این فصل محققان ۵ دسته از شخصیت‌ها شامل شخصیت‌های اسطوره‌ای، شخصیت‌‎های تاریخی، شخصیت‌های دینی- مذهبی، شخصیت‌های مدرن و شخصیت‌های عامه‌پسند را شناسایی کرده‌اند. همچنین هویت شخصیت‌ها از منظر ادبی، حقیقی و تخیلی بودن مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره ۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی ۱۳۲ (انتشارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha