• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403053121772
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

پیش‌بینی برداشت ۹ هزار تن عناب خشک در خراسان جنوبی

پیش‌بینی برداشت ۹ هزار تن عناب خشک در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش‌بینی برداشت ۹ هزار تن عناب خشک در استان خبر داد.

محمد حسین اکبری، امروز یکشنبه ۳۱ مرداد گفت: خراسان جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب ایران، قطب تولید این محصول در کشور است و ۷۰ درصد عناب تولیدی به خارج استان صادر می‌شود.

اکبری افزود: برداشت عناب از باغ‌های استان در سال زراعی جاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن محصول خشک برداشت شود که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش دارد، اما برداشت عناب نسبت به تخمین سال جاری ۲۵ درصد کاهش دارد که دلیل کاهش تولید آن هم سرمای دیررس بهاره و افزایش دما در اواسط تابستان است.

وی سطح زیرکشت عناب در خراسان جنوبی را پنج هزار و ۸۱۱ هکتار اعلام کرد و افزود: تولید این محصول در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و سطح زیرکشت در چند سال اخیر افزایش داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با عنوان اینکه ۹ هزار و ۲۵۰ بهره‌بردار عناب در استان فعالیت می کنند گفت: برداشت عناب از اواسط مرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

اکبری افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد عناب به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و بازاریابی این محصول به صورت تازه خوری، مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد چراکه از طعم و مزه ی مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: چند سال اخیر در زمینه فرآوری این محصول پر خاصیت اقداماتی انجام شده و تولید حبه، دمنوش، شیره و کنسانتره از جمله فرآورده‌های آن است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به فعالیت هشت کارگاه فرآوری در خراسان جنوبی به ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال اشاره کرد و افزود: ارزش عناب تولیدی استان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و بیشترین سطح زیرکشت آن به ترتیب با ۲ هزار و ۶۰۷ هکتار در خوسف، هزار و ۲۶۰ هکتار در بیرجند و ۵۸۰ هکتار در سربیشه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha