• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403053121761
  • خبرنگار : 50225

رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز خبر داد

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بهداشتی، درمانی و دارویی خوزستان در نیمه اول امسال

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بهداشتی، درمانی و دارویی خوزستان در نیمه اول امسال

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بهداشتی، درمانی و دارویی در استان خوزستان در نیمه اول امسال خبر داد.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست خبری که امروز (۳۱ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۴۰ پروژه بهداشتی، درمانی و دارویی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به بهره‌برداری رسید. در مجموع در دولت سیزدهم حدود ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه این دانشگاه تعریف شد که تاکنون ۱۴۰ پروژه به بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ به بهره‌برداری رسیده بیمارستان نوید در بندر امام است. بزرگترین پروژه‌ای هم که هنوز به بهره‌برداری نرسیده، بیمارستان ۶۱۳ تختخوابی گلستان اهواز است که عملیات آن آغاز شده است و امیدواریم در سال‌های آینده تکمیل شود.

سرمست بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ، طرح تامین خوابگاه ۱۳ واحدی برای استادان و خوابگاه ۳۶ واحدی با ظرفیت ۴۵۰ دانشجو بوده است. یک بلوک خوابگاه دانشجویی سال گذشته افتتاح شد و دو بلوک هم تا مهرماه آماده می‌شود و یک بلوک دیگر آن هم مشکل تملک ندارد.

سرمست با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه درمان عنوان کرد: بیمارستان‌های بیشتر شهرهای استان خوزستان اتاق عمل داشتند اما در شهرهایی مانند امیدیه، هندیجان، رامشیر و باغملک دچار ضعف بودند که برای آن‌ها تجهیزات کامل و متخصص تامین شد و در نتیجه،  کارآمدی درمان در این شهرها افزایش یافت.

وی بیان کرد: در غرب اهواز بیمارستان علامه کرمی را تحویل گرفتیم که مشکلاتی داشت اما با تامین متخصص و تجهیزات، اکنون خدمات بهتری در این بیمارستان در حال ارائه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در همه حوزه‌های بهداشتی و درمانی علاوه بر ساخت و سازها، فرآیندها هم اصلاح شد. یکی از کارها در حوزه آموزشی در این سه سال هم تبدیل دوره مجازی دروه کرونا به آموزش حضوری بود.

وی بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت نیز در دو سال متولی جزو سه دانشگاه برتر در کشور بودیم.

سرمست با اشاره به خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی گفت: در مجموع فعالیت در این حوزه برای ایام اربعین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد با این حال اعتبارات رسمی خاص اربعین وجود ندارد و یا بسیار جزیی است. سال گذشته هیچ اعتباری در این زمینه دریافت نکردیم و فعالیت‌های انجام‌شده از محل اعتبارات داخلی بود.

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی در مرز چذابه ایجاد شد و دو سال است که در طول سال خدمت می‌کند، در حالی که پایگاه مصوبی در این مرز نداریم. همچنین ساختمان پایگاه اورژانس چذابه ساخته شد و در اختیار همکاران بهداشتی در مرز قرار گرفت و کار نظارت بهداشتی را در این منطقه انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به دیگر زیرساخت‌های ثابتی که در مرز چذابه ایجاد شده‌اند، گفت: یک درمانگاه ثابت هم در سه طبقه در مرز چذابه ساخته شده که دو طبقه آن به بهره‌برداری رسیده است و خدمات مختلفی ارائه می‌دهد و با راه‌اندازی آن سطح خدمات در چذابه  بالا رفته است. البته یک بیمارستان هم در بستان داریم که به عنوان پشتیبان چذابه فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: اربعین یک مانور آمادگی است تا ببینیم در بحران‌ها، سیستم بهداشتی و درمانی چه خدماتی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به حجم زیاد و بار سنگین کار و نبود بودجه کافی در حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان بیان کرد: باید توجه شود که خوزستان، مادام‌البحران است. از بهمن‌ماه راهیان نور را داریم و بعد از آن ایام عید و مسافران نوروزی را داریم. در زمان بحران‌های تنفسی هم بیمارستان ابوذر سه ماه با بحران تنفسی کودکان مواجه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با این وجود سعی کرده‌ایم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و خدمات باکیفیت ارائه شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha