• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403053121728
  • خبرنگار : 71408

خلوتی طریق و شلوغی کربلا

خلوتی طریق و شلوغی کربلا

با نزدیک‌ شدن به اربعین، کربلا ساعت به ساعت شلوغ‌تر می‌شود و مسیر پیاده‌روی خلوت‌تر. همچنین موکب‌های پذیرایی و اسکان کربلا و اقدامات امنیتی از سه‌شنبه به شکل محسوسی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، کربلا در روزهای گذشته خلوت‌تر از سال‌های قبل به چشم می‌آید. این موضوعی است که تقریبا تمام افرادی که اوایل هفته در کربلا حضور داشتند به آن اذعان دارند. هرچند مقامات ستاد اربعین به استناد داده‌های سامانه ثبت‌نام «سماح» گفته‌اند به نسبت سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

گرمای بی‌سابقه هوا در نجف و کربلا که ظهرها تا ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، به نظر می‌رسد سبب شده است تعداد افراد حاضر در پیاده‌روی اربعین در طول روز کمتر شود. بر همین اساس و برخلاف سال‌ها گذشته، رفت و آمد در اطراف و صحن‌های حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) کمی راحت‌تر از سال‌های قبل است.

همچنین ظهرها جمعیت حاضر در مشایه، به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند و حاضران ترجیح می‌دهند از شدت گرمای هوا، به چادرها و موکب‌های پناه ببرند. مسئولان نیز توصیه می‌کنند که زائران، پیاده‌روی یا زیارت حرمین را به ساعت‌های خنکی غروب، شب و صبح موکول کنند تا دچار گرمازدگی نشوند. شاید به همین دلیل است که تعداد درمانگاه‌های سیار و به ویژه درمانگاه‌های ایرانی شهر کربلا و یا موکب‌هایی که با خود تجهیزات درمان سرپایی یا سرم‌تراپی همراه دارند، بسیار زیاد شده است.

خلوتی طریق و شلوغی کربلا

در عین حال از سه‌شنبه و در فاصله ۴ روز مانده تا اربعین، جمعیت حاضر در مشایه در حال کاهش و تخلیه شدن است و جمعیت حاضر در کربلا به شکل محسوسی در حال افزایش است، به شکلی که برخلاف روزهای گذشته، تردد در خیابان‌های این شهر، به سختی انجام می‌شود.

همچنین تعداد پلیس، نیروهای ارتش و حشدالشعبی در خیابان‌های کربلا برای تامین امنیت زائران، افزایش یافته است.

موکب‌های پذیرایی و اسکان نیز در کربلا افزایش یافته که البته بخش اندکی از آن را موکب‌های ایرانی تشکیل می‌دهند.

دولت عراق در اربعین امسال، خنک‌کننده‌ها و پنکه‌های آب‌پاش بزرگ را در خیابان‌های کمربندی اطراف حرمین نصب کرده است و همین کار هم باعث شده است که زائران در گرمای هوا، به حرم و اطراف آن پناه بیاورند.

خلوتی طریق و شلوغی کربلا

خلوتی طریق و شلوغی کربلا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۰:۳۲

قربون آقابرم خیلی مهربونه من‌ از رقیه جانش خیلی حاجت گرفتم الهی فداتون بشم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۲۱:۵۶

تمام زندگی فدای آقام امام حسین ع