• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403053121584
  • خبرنگار : 50560

مدیرکل محیط‌زیست قزوین:

قزوین در مسیر سند ملی آمایش سرزمین محیط‌زیستی حرکت کند

قزوین در مسیر سند ملی آمایش سرزمین محیط‌زیستی حرکت کند

ایسنا/قزوین مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: چنانچه استان قزوین در مسیر سند ملی آمایش سرزمین محیط‌زیستی حرکت کند، بسیاری از چالش‌های محیط‌زیستی حل خواهد شد.

سعیده خضیر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فضایی متعادل و متوازن با رعایت توان اکولوژیک یکی از موضوعات مهمی است که باید در حوزه محیط‌زیست به آن توجه شود. چنانچه استان در مسیر سند ملی آمایش سرزمین محیط‌زیستی حرکت کند، بسیاری از چالش‌های محیط‌زیستی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته تصفیه‌خانه‌های خوبی برای شهرک‌های صنعتی استان قزوین ساخته‌شده است، افزود: در دولت سیزدهم تمرکز بر این موضوع بود که در استان قزوین در راستای سند ملی آمایش محیط‌زیست گام برداریم و بر همین اساس مشکلات پسماند این استان را که سال‌ها در زمره دغدغه محیط‌زیستی بوده، حل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه محیط‌زیست مطرح است، توسعه شهری است. متأسفانه تردد و ازدیاد خودروها در استان باید به موازنه‌ای برسد و زنگ خطر این موضوع به صدا درآمده است.

این مسئول گفت: برخلاف عقیده بسیاری از شهروندان، محیط‌زیست یک‌ نهاد نظارتی است و شاید در برخی موارد ازنظر قانونی بازدارندگی لازم را ندارد اما بااین‌حال تمام تلاش خود را کرده تا در پروژه‌هایی که در آن امکان آسیب به محیط‌زیست وجود دارد، ممانعت اجرا به وجود آورد؛ به‌عنوان‌مثال پروژه ساخت سد لاستیکی با اصرار و توجیه محیط‌زیست متوقف شد.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگری که در حوزه محیط‌زیست مطرح است، حفاظت از زیستگاه‌های استان است، با اجرای این سند، در بارگذاری‌ها و بهره‌برداری‌هایی که در این مناطق انجام می‌شود، یک نگاه اکولوژیک جاری خواهد شد.

به گفته مدیرکل محیط‌زیست استان قزوین، برای ارتقای کیفیت زیستگاه‌ها در وهله اول باید هماهنگی مطلوبی بین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی به وجود بیاید، همچنین نیاز به افزایش اعتبارات جهت پایش و مدیریت زیستگاه‌ها وجود دارد.

خضیر در پایان بابیان اینکه در سیاست‌های کلی محیط‌زیست ابلاغی مقام معظم رهبری بر مدیریت یکپارچه زیست‌بوم‌ها تأکید شده است، گفت: اگر ما بتوانیم همین سیاست‌ها را با همکاری دیگر دستگاه‌ها اجرایی کنیم یک گام بزرگ برای حفاظت از تنوع زیستی و توسعه پایدار برداشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha