• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403053121323
  • خبرنگار : 50136

طی هفته دولت امسال

بهره‌برداری۵ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی

بهره‌برداری۵ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: ۵ هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۸۶۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا مقدم، ۳۱ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: طی هفته دولت امسال، طرح هادی و آسفالت معابر روستایی در ۱۱۴ روستا به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۸۰۰ منزل مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی بازسازی شده که از این تعداد ۱۸۰۰ واحد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و ۷۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای این ۱۸۰۰ واحد هزینه شده است. 

مقدم با اشاره به واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن در بوکان در هفته دولت، اظهار کرد: بهره‌برداری ساختمان اداری بنیاد مسکن شهرستان سردشت از دیگر پروژه‌های هفته دولت است. 

مدیرکل بنیادمسکن استان با بیان اینکه بازنگری طرح‌های هادی روستایی هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در ۶۴۰ روستا این بازنگری انجام شده است. 

مقدم با اشاره به اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در طرح هادی، پیش از دولت سیزدهم ۳۵.۵ درصد بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم، ۹۱۰ پروژه طرح هادی در ۵۸۰ روستای استان اجرا شده که از این تعداد روستا، طرح هادی در ۲۴۶ روستا برای بار اول اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص برخورداری روستاها در طرح هادی به ۴۷ درصد رسیده است، ادامه داد: طرح هادی در ۵۳ درصد از روستاهای استان اجرا نشده است که نیازمند تامین اعتبارات است. 

مقدم در خصوص پاسخ به استعلامات بنیاد مسکن افزود: طی هفته دولت سیزدهم به ۹۱ هزار و ۲۵۳ فقره استعلامات توسط بنیاد مسکن پاسخ داده شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به صدور سند روستایی نیز گفت: طی دولت سیزدهم ۱۳ هزار و ۷۸۴ جلد سند واحد مسکونی به روستاییان تحویل داده شده که درصد برخورداری در حال حاضر به ۷۸ درصد رسیده است.

مقدم با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار کرد: از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکن روستایی استان، ۹۳ هزار و ۷۱ واحد روستایی (۳۶ درصد)، مقاوم سازی شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: امسال مقاوم سازی ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی هدفگذاری شده است. 

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن استان، افزود: از ۴۹۶۹ متقاضی واجد شرایط ثبت نامی در طرح نهضت ملی مسکن، ۱۵۱۸ مورد با بانکها عقد قرارداد شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha