• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403053020695
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

برگزاری هفدهمین کنفرانس آمار ایران به میزبانی دانشگاه بیرجند 

برگزاری هفدهمین کنفرانس آمار ایران به میزبانی دانشگاه بیرجند 

ایسنا/خراسان جنوبی هفدهمین کنفرانس آمار ایران به میزبانی دانشگاه بیرجند از امروز(۳۰مرداد) به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز شد و تا یکم شهریور ماه ادامه دارد.

یدالله واقعی دبیر برگزاری هفدهمین کنفرانس آمار ایران، گفت: از بین 234تا مقاله‌ای که ارائه می‌شود، حدود 180مقاله به عنوان سخنرانی و نشست تخصصی ارائه می‌شود  علاوه بر آن چهارده سخنران از سرآمدین کشورها حضور دارند که از میان آن‌ها هفت سخنران ایرانی به چشم می‌خورد.

وی افزود: این  کنفرانس به صورت حضوری- مجازی بوده است که مقالات را پژوهشگران رشته آماری ارسال کرده‌ که هفت نفر از آنها ایرانی بوده و مابقی آنها از سایر کشورهای خارجی از جمله کانادا، استرالیا، انگلستان است و از کشورهای خارجی بعضی از این افراد مقیم و از همان کشورها هستند و برخی همکاران ایرانی ما که در دانشگاه‌های کشور های دیگر فعالیت می‌کنند، مقالات را برای ما ارسال کرده‌اند.

واقعی با اشاره به  اهداف برگزاری این کنفرانس که به صورت دوساله در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، گفت:  این کنفرانس دو هدف عمده را دنبال می‌کند و اولین هدف، تبادل تجربیات میان  پژوهشگران، دانشمندان و اساتید آمار است و دومین هدف عمده رفع مشکلات آماری دستگاه‌های اجرایی و چاره‌اندیشی برای مشکلات کشوری و ملی است کما اینکه توی همین کنفرانسی که در حال حاضر برگزار می‌شود، دارای دو میزگرد تخصصی هستیم که یک مورد به بررسی مشکلات آماری و ارائه و بررسی راهکار است و دومین میزگرد مربوط به آمار رسمی است که به بررسی مشکلات کاربرد آمار در دستگاه‌های اجرایی است.

 ابوالفضل اکبر پور معاون پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند از پژوهشگران برتر در رشته آمار با اشاره به کاربرد علم آمار و نحوه چگونگی استفاده از آن اظهار کرد: علم آمار کاربرد زیادی در  حیطه مهندسی و اقتصادی دارد که لازمه حفظ و مدیریت اطلاعات، استفاده از علم آمار است و همچنین علم آمار ابزاریست  برای استفاده اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی کشور است و علم آمار در خط مشی و اهداف بسیار کاربردی بوده و با برنامه‌ریزی‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد همسو است و هیچ برنامه‌ای بدون آمار به درستی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: آمار ابزار لازم برای تحلیل و برنامه ریزی است و در اکثر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمک آمار داده‌هایشان را دسته‌بندی و برای آن برنامه ریزی انجام می‌دهند  ولی متاسفانه در کشور ایران به خوبی از این رشته استفاده نمی کنند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند با قدمت بیش از پنجاه سال در عرصه آموزشی فعالیت می‌کند، گفت: از نمونه آماری که می‌توان مثال زد آمار دانشجویان درحال تحصیل در دانشگاه بیرجند است که ۱۳۰۰۰دانشجو در مقطع کارشناسی،۳۰۰۰ دانشجو در  تحصیلات تکمیلی است که در حوزه های مختلف می توانند تحصیل کنند و ما با برخورداری از این داده‌های آماری برنامه‌ریزی بهتری برای پیشرفت بهتر دانشگاه انجام می‌دهیم.ما در بدنه ی مدیریت دانشگاهی از جمله مدیریت اقتصادی و مالی و پژوهشی از متخصصین آمار استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha