• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403062012494
  • خبرنگار : 50026

مسئول سازمان بسیج سازندگی:

فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی سازمان‌یافته در کشور

فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی سازمان‌یافته در کشور

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی سازمان یافته در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵٠٠ پروژه عام المنفعه و محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۳۰٠ هزار میلیارد ریال در کشور به بهره‌برداری رسید.

سردار محمد زهرایی، امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ۶٠ جهادگر شهید شناسایی شده‌اند و امیدواریم با تصویب اصلاحیه قانون بسیج سازندگی، تلاش شود که شهدای جهاد و خدمت در کشور گمنام نمانند،‌ گفت: گروه‌های جهادی امروز در نظمی قرار گرفته‌ که کرامت و مطالبه‌گری آن زیر سوال نرفته و این نظم، حل مسئله است و جای خود را در انقلاب پیدا کرده و رویشی، جوان و پویا و دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه به جریان‌های جهادی باید نگاه عملکردی و ولایی داشت نه نگاه سیاسی افزود: رسانه و فضای مجازی نوک پیکان جنگ نرم قرار دارند و به و منفعت طلبانه که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف گفت: در ۴۵ سال اخیر مردم نشان دادند که به مبانی انقلاب و اسلام وفادار هستند و هر جا نیاز به گروه‌های مردمی بوده مشارکت فعال داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش جهادگران در دوران کرونا، زلزله، سیل و حوادث متعدد گفت: گروه‌های جهادی علاوه بر خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، انسان‌هایی همچون شهیدان حججی، بلباسی، عجمیان و علی‌وردی تربیت کردند که پرورش یافته اردوهای جهادی هستند.

وی از فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی سازمان یافته در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵٠٠ پروژه عام المنفعه و محرومیت‌زدایی با اعتبار بیش از ۳۰٠ هزار میلیارد ریال در کشور به بهره‌برداری رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: ۱۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به آب شرب بهداشتی نیاز دارند و در قالب طرح جهاد آبرسانی تاکنون به ۲ هزار و ۳۸ روستا آبرسانی شده است.

وی اجرای طرح آبخیز تا جالیز را از دیگر طرح‌های بسیج سازندگی در کشور ذکر کرد و گفت: این طرح مورد موافقت دولت قرار گرفت و تاکنون در خراسان جنوبی اقدامالت زیادی در این خصوص انجام شده است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: هر چند بودجه و اعتبارات مرسوم جوابگوی اجرای این طرح نیست اما اجرای آن طی چهار سال در دستور کار قرار دارد و در ۹ ماه گذشته ۷۰۰ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha