• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403053020689
  • خبرنگار : 71408

قدردانی از موکب‌داران حله عراق

قدردانی از موکب‌داران حله عراق

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از مسئولان موکب‌ها در منطقه حله عراق و خانواده شهدای مقاومت تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، حِلّه از شهرهای عراق و مرکز استان بابل است. این شهر در کنار رودخانه حله (از شاخه‌های رود فرات) و در ۹۰ کیلومتری جنوب بغداد، بر سر راه بغداد به نجف قرار دارد. بیشتر ساکنان حله، شیعه و اقلیت اهل‌سنت هستند.

حله در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارد و زائران با ورود به این شهر، مسیر کربلا را در پیش می‌گیرند. در این مسیر اهالی بومی منطقه با برپایی موکب‌هایی از زائران پذیرایی می‌کنند. شامگاه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در شهر حله حاضر شد و از موکبداران این شهر برای سال‌ها میزبانی از زائران ایرانی قدردانی کرد.

قدردانی از موکب‌داران حله عراق

عراق پیش‌بینی کرده است امسال حدود ۲۳ میلیون نفر در پیاده‌روی شرکت کنند. پیش‌بینی ستاد مرکزی اربعین در ایران نیز بر این است که امسال نزدیک به ۵ میلیون نفر در این آیین حضور داشته باشند. آخرین آمار اعلام شده از سازمان حج و زیارت حاکی از ثبت‌نام حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای اربعین در سامانه سماح است. بیش از ۹۰ درصد سفر این زائران نیز زمینی انجام خواهد شد و سهم سفرهای هوایی نیز کم‌تر از ۵ درصد است. مهران، شلمچه، خسروی و چذابه نیز به ترتیب پرترددترین مرزها برای زائران هستند.

ایرانی‌ها پیاده‌روی اربعین را امسال زودتر و از ابتدای ماه صفر آغاز کرده‌اند که پیش‌بینی شده است تا چند روز پس از روز اربعین ادامه داشته باشد. اربعین به تقویم ایران چهارم شهریورماه است.

قدردانی از موکب‌داران حله عراق

قدردانی از موکب‌داران حله عراق

قدردانی از موکب‌داران حله عراق

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۴:۰۵

درود بر شما سلام بر مردم بزرگ و دولت عزیز عراق بالخصوص نخست وزیر عراق و استاندار عزیز کربلا ونجف اشرف که واقعا زحمت عزیزان زوار ما ایرانی ها را دارند .سایه شان زیاد .اقا به تمام معنی هستند .سپاس