• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403052919730
  • خبرنگار : 71062

یادواره سرلشکر شهید محمود امان‌اللهی برگزار شد

سرتیپ حیدری: اجازه زیاده خواهی به امریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌دهیم

سرتیپ حیدری: اجازه زیاده خواهی به امریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌دهیم

نخستین یادواره سرلشکر شهید محمود امان‌اللهی، شهید محوری سال ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از آزادگان نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این یادواره،امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در این یادواره گفت: امروز در رکاب رهبری مفتخریم سه اصل ولایت مداری، عدالت محوری و  شایسته سالاری  را جزو  اصول محوری نیروی زمینی ارتش قرار داده‌ایم و  به ولایتمداری پررنگ‌تر از هر عاملی توجه می کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه دهد: یکی از پایه‌های نگه داشتن خط ولایت، گرامیداشت یاد شهدا است چون شهدا به نظام قوت بخشیده‌اند و ما با همین قدرت تولید قدرت کردیم و در مقابل زورگویان و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده‌ایم و
فضای زیاده خواهی را از آنها گرفته‌ایم.
وی همچنین اظهار کرد: شهید محمود امان اللهی حیاتش امیدبخش بود و شهادتش به دیگران زندگی بخشید.

امیرسرتیپ دادبین نیز در این مراسم خاطراتی از شهید امان‌اللهی بیان کرد.

امیرسرتیپ دادبین

سرداراحمدرضا رادان فرمانده فراجا نیز در این یادواره گفت: برجستگی‌های خاص شهید امان‌اللهی در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی او را زبانزد خاص و عام کرد.

سرداررادان


وی افزود: سپاه سردشت و ارتفاعات سردشت اثربخشی او را گواهی می‌دهند چون هر جا وارد می‌شد اثرگذار بود. در نیروی انتظامی نیز خدمت بی‌منت را به همرزمانش را در کردستان یاد داد. امان‌اللهی نمی‌نشست مردم به او مراجعه کنند. شهادت می‌ده امان‌اللهی از قبل از شهادت پدرش تا نظامی گری لحظه‌ای برای خودش و خانواده اش قدم برنداشت تا به مردم خدمت کند و گره‌گشا مشکلات مردم باشد و همین کارها آور ا در بین مردم محبوب کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم  رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز گفت: شهید امان‌اللهی الگویی برای رزمندگان امروز است.

سردار احمدی مقدم

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز گفت: درخت وحدتی که امثال شهید امان‌اللهی غرس کردند هر روز ثمر جدیدی می‌دهد و ما را به راهبردهای رهبری نزدیک می کتد. کردستان هر روز سربلندتر از دیروز است و همه توطئه‌ها به نتایج قابل افتخار تبدیل شده است.

سرهنگ «محسن صادق‌نیا» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی ولایت‌مدار آن با افتخار میزبان خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عزیزانی است که مدال افتخار جانبازی و جانفشانی برای وطن را بر گردن دارند.

سرهنگ صادق‌نیا گفت: در جریان جنگ تحمیلی نزدیک به ۳۸ هزار اسیر ایرانی در مقابل ۴۰ هزار اسیر عراقی آزاد شدند، اما نکته مهم چهره بشاش اسرای عراقی و چهره غمگین و درددیده اسرای ایرانی هنگام تبادل است که دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی آن را به تصویر کشیدند.

سرهنگ صادق نیا

وی افزود: تفاوت روحیه اسرا بیانگر الهی بودن مکتب امام و شهدا بود که انسانی‌ترین رفتار را با اسیران جنگی خود داشتند تا جایی که قریب به ۱۲ هزار اسیر عراقی به کشور خود بازنگشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش گفت: اما برخورد غیر انسانی و توام با ظلم ارتش بعث عراق سبب شد آزادگان وطن در سخت‌ترین شرایط روحی قرار گیرند. این وقایع به روشنی در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

موحد امان اللهی فرزند شهید امان اللهی نیز خاطراتی از پدرش بیان کرد.

موحد امان اللهی فرزند شهید امان اللهی 

رونمایی از کتاب تقدیم تاریخ دفاع مقدس (جلد ۶۱)، رونمای از سردیس شهید امان‌اللهی و تجلیل از آزادگان ارتش از دیگر بخش‌های این یادوار بود.

پیش از آغاز یادواره،پیکر یکی از شهدای دفاع مقدس تشییع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha