• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403052819231
  • خبرنگار : 71404

برای خسرو خسروشاهی ـ دوبلور آلن دلون

«آلن دلون» هیچ‌گاه رهایش نکرد حتی در دعوای خیابانی!

«آلن دلون» هیچ‌گاه رهایش نکرد حتی در دعوای خیابانی!

خسرو خسروشاهی همان صدای آشنایی که سال‌هاست به عنوان آلن‌ دلون می‌شناسیمش مدت‌هاست از عرصه دوبله دور است. او به دلیل کهولت سن و بیماری‌ نزدیک به دو سال است که از عرصه دوبله خداحافظی کرده. اکنون به بهانه درگذشت آلن دلون، ستاره سینمای فرانسه در سن ۸۸ سالگی با هم آثار خسرو خسروشاهی را مرور می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، خسرو خسروشاهی، دوبلور و مدیر دوبلاژ باسابقه کشورمان تاکنون در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی با بازی آلن دلون گویندگی کرده است و طی این سالها صدایش در نقش این هنرمند مطرح فرانسوی به گونه‌ای جا افتاده که حتی خود آلن دلون هم از گویندگی خسروشاهی به جای صدایش اظهار رضایت کرده بود.

آلن دلون هیچوقت خسروشاهی را رها نکرد! حتی در درگیری واقعی این هنرمند در خیابان.

خسرو خسروشاهی در خاطراتش تعریف کرده بود که روزی در خیابان با اتومبیلی تصادف می‌کند و مقصر هم بوده، وقتی از ماشین پیاده می‌شود، راننده با بی‌ادبی شروع به فحاشی کرده و خسروشاهی در واکنش به او می‌گوید: آقا مودب باش، درست صحبت کن، ماشین بیمه است و بیمه هم خسارتت را می‌دهد و راننده در واکنش به این دیالوگ‌ها خطاب به خسروشاهی می‌گوید: زدی ماشین رو داغون کردی ادای آلن دلون رو درمیاری!

و همین دعوا، می‌شود بهترین خاطره او از صدای آلن دلون که نشان می‌دهد این هنرمند (خسروشاهی) آنقدر در جا انداختن صدایش موفق بوده که حتی در جدی‌ترین برخورد و موقعیت هم صدایش یادآور این هنرپیشه معروف فرانسوی است.

خسروشاهی در بخشی از خاطراتش در برنامه «دورهمی» هم گفته است: اولین فیلمش که در نقش آلن دلون صحبت کرد «رولز رویس زرد» بود که به مدیریت دوبلاژ احمد رسول‌زاده دوبله شد.

این هنرمند همچنین اظهار کرده است که بعد از آن کم کم در حدود ۴۰ فیلم یا شاید هم بیشتر در نقش آلن دلون گویندگی کرده است.

خسروشاهی در واکنش به این جمله مهران مدیری در برنامه «دورهمی» که گفته بود آیا ملاقاتی با آلن دلون داشتید، شنیدید که گفته است، بهترین دوبلور من در ایران است؟ اینگونه پاسخ داد: «خیر ملاقاتی نداشتیم. آقای آلن دلون گویا یک پرده از فیلم «سامورایی» را دیده بود و این جمله را گفته بود.»

خسرو خسروشاهی، هنرمند پیشکسوت کشورمان متولد ۷ دی ماه ۱۳۲۰ مدتی است به دلیل کهولت سن و بیماری تمایلی به گفت و گو و حتی کار در عرصه دوبله ندارد. این هنرمند فعلا در منزل استراحت می‌کند. او از دوبله خداحافظی نکرده است اما فعلا به دلیل شرایطش کار نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، آلن دلون ستاره سینمای فرانسه امروز در سن ۸۸ سالگی در خانه‌اش درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۲۶

خداوند رحمت کند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۴۰

هیچ صدایی‌جز صدای استاد خسرو شاهی برازنده ی هنر‌پیشه ی بزرگ و‌جذابی چون آلن دلون نبود ، دو جاودانه...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۵۶

خاطرات جاودانه می‌ماند با هنرمندان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۷

هنرمند نمی‌میرد زیرا سینما زنده است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۸

خدایش‌بیامرزد‌ بازیگر‌خوبی‌بود.🥀🖤🤲😞😔😭😢

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۹

چه لحظات خوشی الن دولون و خسروشاهی افریدند و ما لذت بردیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۱:۴۴

هم هنرپیشه خیلی خوبی بود هم اقای خسرو شاهی صداپیشه عالی هستن.هردو مکمل هم بودند واقعا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۲:۵۱

جناب آقای خسرو خسرو شاهی ، بهترین صدای جادویی سینمای ایران را دارد و داشت ، آلن دولن یعنی آقای خسرو شاهی .... صد آفرین بر این هنرمند واقعی دوبلاژ سینمای ایران و جهان .... آدم گریه اش میگیرد که نمی توانیم آنها را از نزدیک ببینیم ....

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۰:۰۲

هنرمندان همیشه زنده اند خاطراتشان هم شاد و شنیدنی ولی وقتی هر عزیزی عزم سفر ابدی میکند وجود ما را دچار غم و اندوهی غیر قابل وصف میکند چه هموطن مان چه خارجی موقع دیدن فیلم (بعد از وفات هنرمند ) حالی ندارد فقط افسوس......

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۲:۲۰

فقط صداست که می ماند...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۲:۵۸

هنرمند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۳:۴۱

حیف و صد حیف که بزرگان دوبله ایران فکری برای آینده این هنر زیبا نکردند و درب های دوبله را به روی جوانان مستعد بستند و اجازه شکوفا شدن استعدادهای جدید را ندادند و این اشتباه باعث شد با فوت یکی یکی این صداهای زیبا جایگزینی برای آنها پیدا نشد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۵:۰۵

نصف محبوبیت،الن دولن رو استاد خسروشاهی دارند.به همون اندازه محبوب و دوست داشتنی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۵:۴۶

جناب آقای خسرو خسرو شاهی عزیز و بزرگوار از صمیم قلبم برای شما آرزوی سلامتی میکنم .با صدای گرم و بی نظیرتون در نقش های آلن دولن بسیار برایمان خاطره انگیز شدید.ایشالا سالمو سلامت باشید.خداوند روح آلن دولن را هم قرین رحمت الهی خودش قرار بده.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۱۴:۱۸

آلن دلون هنرپیشه بزرگی بود و هرگز از یادها نمیره ، خدا رحمتش کنه ، ولی این صدای جاودانی استاد خسرو شاهی بود که باعث بیشتر شدن جذابیت آلن دلون در بین ایرانیان شد ،

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۳۵

واقعا صدای آقای خسرو شاهی خیلی قشنگ روی نقش آلن درون میشینه کسی این آقارو نمی‌شناخت آقای خسرو شاهی معرف او بود ضمنا از آقای ناصر طهماسب که خداوند رحمتشون کنه هم باید یاد کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۳:۵۸

آلن دلون هنرپیشه ای شیک وجذاب ودوست داشتنی بود درایران رضا کیانیان را میشه با او مقایسه کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۲۱:۳۹

خوب و پر محتوا

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۰۸:۴۴

استاد خسروشاهی عزیز. از خداوند متعال میخواهم عمر باعزت به شما ارزانی دارد. خیلی دوستت دارم.