• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403052617741
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش:

معماری نظام تعلیم و تربیت کشور باید اصلاح شود/ اهل کار نمایشی نیستم

معماری نظام تعلیم و تربیت کشور باید اصلاح شود/ اهل کار نمایشی نیستم

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با دبیران کل تشکل های صنفی معلمان گفت: معماری نظام تعلیم و تربیت کشور باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی ضمن قدردانی از حضور نمایندگان تشکل های صنفی فرهنگیان و اشتراک گذاشتن دغدغه های جدی و به حق آنان در راستای اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: بسیاری از دغدغه ها و پرسش های جدی شما مورد توجه است و در کمیسیون های مختلف مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه توجه به دیدگاه های کلان نمایندگان تشکل های صنفی پیرامون مسائل مختلف آموزش و پرورش باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد ، اظهار کرد: بنده فرد عملیاتی و میدانی هستم ، اهل کار نمایشی نیستم و به نظر کلیه منتقدان احترام می گذارم چون شما با تمام نقدها ، معلمین عزیز این کشورهستید .

کاظمی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین مصایب آموزش وپرورش این است که هر دوسال یکبار کیلومتر آموزش و پرورش صفر شده است ، تصریح کرد: متاسفانه با تغییر هر وزیر همه برنامه ها نیز متوقف و برنامه های جدید ارائه شده است .

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های مهم اجرایی خود در دوران سرپرستی، گفت: تصویب شبکه شاد در شورای عالی فضای مجازی ، حضور رئیس جمهور برای اولین بار در شورای عالی آموزش و پرورش ، پرداخت پاداش معوق فرهنگیان و افزایش فوق العاده ویژه معلمان از جمله موارد مهم در آن دوره کوتاه سه ماهه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت من بر اساس دیدگاه های رییس جمهور محترم و سیاست های ایشان خواهد بود ، گفت: نقشه راه اجرای برنامه هفتم است البته درمسیر باید معایب و ایرادهای آن مرتفع می شود.

کاظمی، آموزش و پرورش را سرمایه ملی دانست و افزود: برای حل مشکلات آموزش و پرورش باید کنار هم باشیم و قلبمان  برای نظام تعلیم و تربیت کشور بتپد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تاکید بر ریل گذاری درست در برنامه های این وزارت خانه، گفت: دو ناکارآمدی بزرگ مانع پیشرفت در آموزش و پرورش شده است که اولی ناکارآمدی در مدیریت مسائل روزمره نظام تعلیم و تربیت؛ دومی ناکارآمدی در ساختار تربیتی دانش آموزان است و معماری نظام تعلیم و تربیت کشور باید اصلاح شود.

کاظمی ساختار برنامه درسی داخل مدرسه را دچار اشکال دانست وگفت: برنامه درسی آموزش زده ، خشک و حافظه محور باید به برنامه درسی فعالیت محور ،با نشاط ، دانش اموز محور و مهارت محور تبدیل شود.

وی به کارگیری مدیران نالایق، ناشایسته و بی تجربه ، فرایندهای غلط و غیر کارشناسی و بی ثباتی مدیریت  را مهمترین مشکلات در فرایندهای اجرایی آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش  نباید دچار روزمرگی شود و فعالیت های آن باید با نشاط و خلاقیت پیش رود.

در این دیدار سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش انتخاب علیرضا کاظمی از طرف رئیس جمهور محترم به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش را بسیار قابل تقدیر دانست و گفت: ایشان فردی شایسته و با تجربه زیسته در تمامی حوزه های آموزش و پرورش است و قطعا می تواند در ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور موثر باشد و با کمک فرهنگیان عزیز مسائل مزمن آموزش و پرورش را حل نماید.

وی با اشاره به اینکه ستادهای فرهنگیان دکتر پزشکیان در لایه ها و طیف های مختلف به سرعت در کشور شکل گرفت، گفت:  به همین دلیل بود که اولین نشست دکتر پزشکیان در طول برنامه انتخاباتی با ستاد فرهنگیان بود چرا که معلمین عزیز بدون هیچ چشمداشت و انتظاری از صمیم قلب به میدان آمده بودند.

بطحایی ادامه داد؛ دکتر پزشکیان با رایی انتخاب شد که مردم در آن مطالبه تغییر داشتند و امیدواریم خواسته به حق مردم با استفاده از تمامی سلایق محقق شود.

بطحایی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد ستادهای دکتر پزشکیان در سطح کشور توسط فرهنگیان  اداره می شد که این نشان می‌دهد معلمین عزیز با تمام سختی ها به پای کار آمده اند و امیدوارم دولت چهاردهم بتواند وعده هایی که به  مردم داد را محقق کرده و قدم های جدی برای اعتلای کشور و تقویت امید درجامعه بردارد.

وی موفقیت دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم را نقطه عطفی در حکمرانی سیاسی کشور دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده شود و سلایق مختلف سیاسی بتوانند نقش ایفا کنند.

اسلامی دبیرکل انجمن اسلامی نیز با اشاره به اینکه گزینه ای برای آموزش و پرورش انتخاب شده که از مدرسه آمده است، گفت: وی مراحل معلمی و مدیریت را پلکانی طی کرده و خوشبختانه رییس جمهور به عهدی که با مردم بسته بود که کارشناسی کار می‌کنیم، پای‌بند ماند و امروز با حضور دکتر کاظمی نمونه کار  کارشناسی را در آموزش و پرورش می‌بینیم که امیدواریم  با آگاهی کاملی که از موضوعات آموزش و پرورش دارد، شاهد توسعه در  نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید با چالش های زیادی روبرو هستید که باید از همین امروز برای آنها برنامه ریزی کنید. اولین چالش، کلاس های بدون معلم است. سال گذشته تا آذر ماه برخی کلاس ها خالی بود .

دبیرکل انجمن اسلامی معلمان تاکید کرد: چالش دوم منابع انسانی و ساماندهی آن است که باید برای آن نیز چاره اندیشی کرد. چالش بعدی توزیع عادلانه و مناسب تجهیزات است و با توجه به  شعار رئیس جمهور که رفع تبعیض و برقراری عدالت است باید این مسئله حل شود.

 وی در پایان بر احیای طرح نظام معلمی در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

در ادامه رمضانزاده عضو انجمن اسلامی معلمان با اشاره به اینکه  انتظار ما انجام وظایف قانونی آموزش و پرورش است، گفت: آنقدر بر ترییت دینی تمرکز کردیم که از تربیت سیاسی و اجتماعی غافل شدیم.

وی افزود: به موضوع کاهش تنوع مدارس  در برنامه های خود بپردازید.

طاهره نقی ئی دبیرکل سازمان معلمان ایران نیز با اشاره به فعالیتهای سازمان، اظهار کرد: با رییس جمهور میثاقی بستیم که بر آن عهد هستیم و مطالبه گر خواهیم ماند. هیچ سهمی نمی‌خواهیم و فقط انتظارداریم حرف معلمان  را بشنوید و به آن عمل کنید.

 وی با بیان اینکه اعلام وفاداری قبل از عمل را نمی پسندم، گفت: در حال حاضر نگران آن عده ای هستم که رای نداده اند و آن عده ای که در یک ماه  گذشته با معرفی کابینه دغدغه پیدا کردند.

رامین کریم نیا عضو دیگر سازمان معلمان در ادامه گفت: یکی از مطالبه معلمان این است که حقوق آنها نباید از مشاغل همسانشان یعنی اساتید دانشگاه کمتر باشد. پرداخت معوقات رتبه بندی، فوق العاده ویژه، همسان سازی و... از دیگر مطالبات معلمان است.

در ادامه محمد داوری عضو دیگر سازمان معلمان نیز با بیان اینکه در راستای اهداف‌مان مطالبه گر خواهیم ماند و تجربیات سازمان را در اختیار شما قرار می‌دهیم، گفت: در سه گانه دستگاه های  حاکمیتی، چالش اصلی شما در صف و ستاد است و باید ساختار را چابک و رویکردها را اصلاح کنید.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان مشکلات ماهیتی، مدیریتی و مشارکتی دارد، اظهار کرد: بر خصوصی شدن صندوق تاکید می کنیم و امیدواریم ترکیب جدید هیات مدیره و امنا، امید را در بدنه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: برای رای اعتبار نیازمند به رای بدنه‌ای هستید که کار به دست آنان یعنی معلمانی که در مدرسه هستند، انجام می شود.

فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: مطالبه فرهنگیان این است که  وزیر آموزش و پرورش پرچم دار تغییر و تحول در آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به اینکه باعث خرسندی است که از میان بررسی های بعمل آمده توسط کمیته های بررسی وزرا، دکتر کاظمی منتخب وزارت آموزش و پرورش شد، بیان کرد:   انتخاب علیرضا کاظمی به عنوان گزینه نهایی به دلیل سوابق و سالهای فعالیشان در بدنه آموزش و پرورش بوده است. کاظمی به صورت پلکانی از صف تا ستاد  را طی کرده است  و انشاله هفته اینده،  وزیر  وزارت بزرگ آموزش و پرورش هستند .

وی در ادامه با اشاره به  عملکرد وزرای دولت روحانی اشاره کرد: در دولت روحانی ۴ وزیر و ۵ سرپرست در وزارت اموزش و پرورش جابجا شدند آنها کسانی بودند که زمانی ما به  وجود آنها افتخار می کردیم و یکسال بعد منتقد انها شدیم و توسط دولت وقت تغییر کردند.  انهم به این دلیل که به خواست معلمان توجه نکردند.

فعال حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون وقت ان است که شما پرچم دار تغییر و تحول باشید . شما با این رویکرد وزیر ۸ ساله خواهید شد . اگر شما با رویکردی که دکتر پزشکیان دارند پیشروی کنید،  قطعا موفق خواهید شد.

به گفته وی کار ویژه وزارت آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی است.

وی به مطالبات  فرهنگیان برکنار شده اشاره کرد و گفت: تعدادی از معلمان طی سه سال اخیر در هسته گزینش پرونده دار شدند  و باید  پرونده های انها بررسی و حق آنها پس گرفته شود .

به گفته کمیجانی، تشکل های فرهنگیان از قوانین آموزش و پرورش به خوبی اطلاع دارند و قوانین بسیاری به نفع آموزش و پرورش است . شما پرچم دار، قوانین بر زمین مانده آموزش و پرورش باشید .

 عبدالرضا فولادوند مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این نشست اظهار کرد:  از ابتدای انتخابات، روندی شروع شده که تا امروز در تمام مراحل با موفقیت روبرو بوده ایم و آخرین آن حضور دکتر کاظمی در وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است . این اتفاق شانسی برای این وزارت محسوب می شود .

وی هم بر لزوم بررسی و رفع مشکلات فرهنگیان برکنار شده تاکید کرد و گفت: قول هایی پزشکیان به معلمان داده است که  باید وزیر آموزش و پرورش به انها عمل کند.

فولادوند با اشاره به اینکه  هر سال جشن پایان مدارس کپری می گیریم ولی همچنان مدارس کپری پا هستند،گفت: یکبار برای همیشه باید نسخه مدارس کپری پیچیده شود . در برنانه هفتم هم به ما اجازه داده شده است  تا برای رفع این مشکل گام هایی برداشته شود و انتظار می رود وزیر آموزش و پرورش این دغدغه را رفع کند.

علیرضا کمرئی معاون سابق وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه انتخابات این دوره مملو از آگاهی بوده است، گفت: در این دوره از انتخابات ،یک موج، مردم را حرکت نداد بلکه این اگاهی و شناخت بود که سبب حضور مردم شد.

وی ادامه داد: پس از انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور، در آموزش و پرورش هم شاهد گزینه مطلوبی، چون دکتر کاظمی بودیم.

کمرئی درباره ویژگی های شخصیتی دکتر کاظمی گفت:کاظمی فرد فرهیخته ای است که بزرگان حوزه  تعلیم و تربیت بر آن صحه گذاشته اند و وی را بسیار مطلوب  این وزارتخانه می دانند .

به گفته کمرئی ؛ اگر امروز، اینجا کنار کاظمی هستیم، آمده ایم بگوییم که ما برای حمایت کنار وزیر پیشنهادی ایستاده ایم و این را برای خود تکلیف می دانیم.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: انتطارم داریم باتوجه به آگاهی عمیق و توسعه یافته دکتر کاظمی دغدغه های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش  برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۰:۰۴

هزینه ی بیمه ی تکمیلی معلمان رایکسال و نیم است که نمیدهند اگر وزیر شدید در اولین فرصت علت عدم نپرداختن بیمه ی تکمیلی معلمان را مورد بررسی قرار دهید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۲۰:۴۴

درود امتحانات نهایی پایه ۱۰ تا ۱۲ را ِ لغو کنید یا حداقل با دیدی منطقی تر طراحی مجدد کنید. این همه استرس و فشار و بی برنامه گی فقط انگیزه و استعداد خشک کن است‌

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۵

به داد آموزش و پرورش برسید. چیزی نمانده به کانون" بی انگیزگان" تبدیل شود. طرح های بدون کاربرد وصرف مستند سازی را جمع کنید و به داد دل فرهنگیان و دانش آموزان برسید. آموزش و پرورش نیاز به مدیریت مدبرانه و آگاه همراه با تداوم نیاز دارد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۵۱

توروخدا امتحانات نهایی ۱۰ تا ۱۲ رو بردارید، هم نهایی ،هم شرطمعدل، برای دانش آموزان خیلی سخته،همه‌ی هزینه ها صرف کلاس های خصوصی میشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۰

توروخدا تکلیف خریدخدمات معلوم کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۵

اگر وزیر شدین کمی به فکر حقوق نیروهای خدماتی باشین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۶:۰۰

سلام و عرض ادب آموزش و پرورش را دریابید کودکان ما ،نسل آینده ی ایران عزیزمان باید معلمان،پرشورو نشاط و با انگیزه داشته باشند تا بتوان به فردای سرافراز کشورمان امیدوار بود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۵۳

باسلام ازآقای کاظمی وزیر محترم خواستارم تا قشر مظلوم وزحمتکشان گمنام مستخدمین مدرسه راهم دریابند ،چندسالی ک خبراز استخدامی نیس و هرسال به امید استخدامی دوباره به مدرسه می‌رویم وباحقوق ناچیز(۳میلیون) معیشت خود را به سختی می‌گذرانیم، عاجزانه خواستاری

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۸:۳۴

اگر وزیر شدید لطفا تنوع مدارس را کمتر کنید تا بچه های طبقه ضعیف توان استفاده از امکانات آموزشی را داشته باشند تنوع مدارس سبب ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه شده ؛امکانات بیشتر برای پولدارها است. فکری بکنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۸:۴۲

اقای کاظمی معمای حل نشده اموزش پرورش خیلی پیچیده است از سالهای سال،شماو کارشناسان بفرمایید رتبه اموزش پرورش مون در فرهنگ سازی واموزش در دنیا،چندمه؟این معما با حرف یکنفر درست وحل نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۶:۴۶

لطفا اگر اهل کار نمایشی نیستید رتبه بندی را حذف کنید چون بعد از این که کلی مدارک جمع کردیم گفتند فوق دیپلم ها فقط می توانند تا رتبه سه باشند از روی مدرک وسابقه باشه درست تر و صحیح تر است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۵

تا رتبه بندی تخصصی اجرا نشود و حق مدیریت کلاس به معلم داده نشود اموزش رشد ندارد