• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403052517115
  • خبرنگار : 71631

شاهکار هنری به نام «نسیم اقیانوس»

شاهکار هنری به نام «نسیم اقیانوس»

«نسیم اقیانوس» در نخستین‌ سال‌های قرن بیستم میلادی توسط «ادوارد هنری پتهست»‌ خلق شده است و به نظر می‌رسد نقاشی بی‌نظیری باشد که یک خاطره خوش از تعطیلات تابستانی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایسنا، «نسیم اقیانوس» یک نقاشی فوق‌العاده سرزنده است، که دو دختر بچه و مادرشان را در حین وزش نسیم در ساحل به تصویر کشیده است.

«ادوارد هنری پتهست»‌، نقاش امپرسیونیست آمریکایی این نقاشی را طوری خلق کرده است که مخاطب با ایستادن در مقابل آن می‌تواند نسیم شدید اقیانوس را حس کند، چراکه ضربات قلم مو قدرتمند نقاش، وزش نسیم را به خوبی در موج‌های شکل‌گرفته در این سه نفر مجسم کرده است. زبان بدن دختر کوچک‌تر که گویی از سرمای هوا به مادرش می‌گوید، یکی از سرزنده‌ترین و جالب‌ترین عناصر این تابلو نقاشی است.

شاهکار هنری به نام «نسیم اقیانوس»
«نسیم اقیانوس» اثر «ادوارد هنری پتهست» ۱۹۱۰

«ادوارد هنری پتهست» (۱۸۵۷-۱۹۲۷) امپرسیونیست آمریکایی بود. او حتما به ساحل علاقه زیادی داشته است،‌ چراکه ده‌ها صحنه ساحلی را نقاشی کرده است. برخی از آن‌ها مناظر سنتی دریایی هستند که به شدت بر روی خود آب متمرکز شده‌اند، با این حال اغلب نقاشی‌های او اینطور نیستند و آثار «پتهست» معمولاً مملو از افرادی است که از ساحل لذت می‌برند. آنها شخصیت‌های زیادی را نشان می‌دهند که زیر چترهای رنگارنگ در حال حرکت، شنا، بازی یا استراحت هستند.

شاهکار هنری به نام «نسیم اقیانوس»
«جشن قایق‌رانی» اثر «ادوارد هنری پتهست»

مناظر ساحلی «پتهست» پرنور،‌ شاد و پر از رنگ‌های چشم نواز است. برخی از آن‌ها شامل قایق‌های بادبانی است. نقاشی‌های کنار دریای «پتهست» یک روز تابستانی را در ساحل تداعی می‌کند و شاید خاطرات کودکی بینندگان را به یاد بیاورد. افرادی که او اغلب از پشت یا از پهلو نشان داده می شوند، چهره هایشان دور از دید است. تصمیم «پتهست»‌ برای اینطور به تصویر کشیدن شخصیت‌ها ممکن است به نظر برسد، اما، این روش به سادگی باعث می‌شود بیننده احساس کند که بخشی از این واقعه است، شاید به این دلیل که می‌توانند خودشان از ساحل لذت ببرند.

اگرچه آثار «پتهست»‌ پر از مردم است، این هنرمند بسیار خجالتی بود. او در سینسیناتی، اوهایو به دنیا آمد و کار خود را در چاپ سنگی تجاری آغاز کرد. او دو بار به اروپا سفر کرد، ابتدا در مونیخ آلمان و سپس در فرانسه تحصیل کرد.

او در جریان سفر دومش به فرانسه، هم به نقاشی «منظره باربیزون» و هم به «امپرسیونیسم فرانسوی»‌ علاقه‌مند شد. او از دهه ۱۸۹۰ به عنوان یک امپرسیونیست نقاشی می‌کرد. او در سال ۱۸۹۵ به شهر نیویورک نقل مکان کرد و تا پایان عمر در آنجا ماند. این هنرمند دوست داشت مردمی را که از پارک مرکزی لذت می‌بردند نقاشی کند، اما همچنین دوست داشت تابستان‍‌هایش را با نقاشی کردن ساحل‌های «نیوانگلند» بگذراند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۰:۲۵

هفتاد سال عمر کرد.اما هفتاد سال را زندگی کرد... زنده باد هنر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۴:۱۵

چقدرزیبا الله اکبر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۰:۳۴

خیلی زیباست🍓🌸✨