• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403052416138
  • خبرنگار : 71461

شاخص‌های اصلی دشمن شناسی در مسیر پیاده روی اربعین تبیین شود

شاخص‌های اصلی دشمن شناسی در مسیر پیاده روی اربعین تبیین شود

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این مطلب که تفکر جوان دیروز و امروز برای استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم برابر است گفت: باید بحث استکبارستیزی را براساس عقل، منطق و مدارک مستند ارائه دهیم، اگر تحلیل ها طبق چارچوب انسانیت باشد همه مردم می‌دانند که باید در مقابل ظلم ایستاد البته در این راستا باید زبان نسل جدید و قدیم را هم  در نظر بگیریم، گفتمان نسل امروز به گونه‌ای است که خیلی پای منبر نمی‌شینند  و نباید مقدمه چینی بیش از اندازه داشته باشیم، باید با بهره‌گیری از ابزار روز و فضای مجازی و سخن کوتاه و تاثیرگذار این نسل را اقناع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر -معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» اظهار کرد: باتوجه به اینکه شرکت کنندگان دراربعین از اقشار مختلف مردم و تمام سلیقه‌ها هستند لذا یکی از موضوعات  مهم بهره‌گیری از این ظرفیت عظطیم مردمی است. باتوجه به اتفاقاتی که امسال در منظقه رخ داده است باید از ظرفیت اربعین برای استکبارستیزی و اقناع این موضوع بهره برد.


وی با تاکید بر این مطلب که جامعه و به خصوص نسل جوان باید نسبت به موضوع فلسطین و غزه اقناع شوند، گفت: در حدود ۳ الی ۴ میلیون زائر از ایران در این مراسم حضور دارند که برای استراحت از موکب‌ها در مسیر راه‌پیمایی بهره می‌برند  از این ر و سازمان‌ها و نهادهایی که حضور دارند باید از مبلغین و سخنرانی استفاده کنند که بتوانند موضوع شعار امسال را برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنند، مردم باید بدانند که دلیل مقابله ایران با رژیم صهیونیستی چیست؟ و از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی استکبارستزی بوده است که این را باید به گوش سایر زائران اربعین که از کشورهای د یگر هستند برسانیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: اربعین ظرفیت ۲۰ میلیونی دارد که از اقشار مختلف مردم جهان در این مراسم حضور دارند، وقتی رهبر معظم انقلاب برای حج پیام برائت از مشرکین ارسال می‌کنند در حالی که تعداد جمعیت کمتر از اربعین است ما باید از همان بیانات در این مسیر بهره ببریم و چنین جمع عظیمی را نسبت به این موضوع اقناع کنیم، ظریفیت اربعین ده برابر حج است و باید از این ظرفیت بهره ببریم.

حجت‌الاسلام ذاکر در ادامه با تاکید بر این موضوع که تفکر جوان دیروز و امروز برای استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم برابر است، خاطرنشان کرد: باید بحث استکبارستیزی را براساس عقل، منطق و مدارک مستند ارائه دهیم، اگر تحلیل‌ها طبق چارچوب انسانیت باشد همه مردم می‌دانند که باید در مقابل ظلم ایستاد و استبکارستیزی برای آنها تبیین می‌شود، البته در این راستا باید زبان نسل جدید و قدیم را هم  در نظر بگیریم، گفتمان نسل امروز به گونه‌ای است که خیلی پای منبر نمی‌شینند  و نباید مقدمه چینی بیش از اندازه داشته باشیم، باید با بهره‌گیری از ابزار روز و فضای مجاز ی و سخن کوتاه و تاثیرگذار این نسل را اقناع کنیم.

وی افزود: یکی از پیشنهادات بنده این است که وقتی مردم برای حضور در اربعین به سامانه سماح مراجعه می‌کنند کارگزاران فرهنگی تمام آنها را در یک گروهی از فضای مجازی عضو کنند و محتواهای شعار امسال را به زبان‌های مختلف برای آنها تبیین کنند، نباید فراموش کرد که اربعین مقدمه ساز ظهور و بسترساز فرج است، اگر شاخص‌های اصلی دشمن شناسی را تبیین کنیم و بصیریت در بین مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود قطعا تاثیرات چشمگیری خواهد داشت، مردم باید خطر گسترش تفکر صهیونیست را بدانند.

حجت‌الاسلام ذاکر  با اشاره به اینکه همواره بحث برگزاری پیاده روی اربعین با مردم بوده است، ابراز کرد: نباید دولت به گونه‌ای در این عرصه وارد شود که مردم از صحنه کنار بروند، هرکجا مردم خودشان با جان و دل پای کار بودند کارها راحت‌تر پیش رفته است، اگر قرار است دولت کاری کند باید در عرصه تسهیل‌گری باشد و نقش آفرینی باید  با مردم باشد، همچنین مردم عراق نیز نباید در این زمینه فراموش کرد، آنها همیشه پای کار بوده و از جان و دل مایه گذاشته‌اند و  زیباترین صحنه‌ها را خلق کرده‌اند. در این راستا نباید حرکت مردم ما مانع از دیده شدن مردم عراق شود و این خود می‌تواند پیوند دو ملت و  وحدت را  بیشتر کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha