• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052315936
  • خبرنگار : 50624

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت ۳ دانشکده جدید است

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت ۳ دانشکده جدید است

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ساخت و سازها در دانشگاه، بدون کمک خیران ممکن نیست و اکنون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیازمند ساخت سه دانشکده جدید است.

شاهین شیرانی امروز (۲۳ مرداد ماه) در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای با وجود مشکلات، لازم است. دانشگاه علوم پزشکی از یک‌سو از بیمه‌های زیادی، بویژه بیمه تأمین اجتماعی طلب دارد و از سوی دیگر، به شرکت‌های دارویی بدهی دارد و این شرکت‌ها بدهی خود را از ما مطالبه می‌کنند. پرداخت بدهی‌های ما منوط به دریافت طلب‌هاست. با این وجود، بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای تأکید داشته‌ایم و بدون کمک خیران به جایی نمی‌رسیدیم و این خیران بودند که در درمان و بهداشت به ما کمک کردند.

او بیان کرد: لازم است هم‌اکنون در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سه دانشکده جدید ساخته شود. دانشکده تغذیه درون دانشکده بهداشت فعالیت می‌کند و دانشکده پیراپزشکی در داخل دانشکده پزشکی فعال است که مطلوب نیست. همچنین توسعه دانشکده دندانپزشکی انجام شده است و اینک طرح توسعه دانشکده داروسازی اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در ساخت‌وسازهای گفته‌شده هم دولت وظیفه تأمین مالی را برعهده دارد و هم خیران به ما کمک می‌کنند. تجربه به من ثابت کرده است کاری که خیران در آن دست دارند، بسیار بهتر از کاری که صرفاً دولتی است، پیش می‌رود و این مسئله چیزی به‌جز برکت نیست.

شیرانی با اظهار امیدواری نسبت به تکمیل طرح توسعه دانشکده داروسازی در موعدی زودتر از دو سال، بیان کرد: نقشه‌های آن آماده است و ساخت آن را به خیریه حضرت امام علی (ع) محول کرده‌ایم. البته ما باید این خیریه را تأمین کنیم تا در ساخت و ساز موفق شود.

او افزود: امیدواریم با ریاست جمهوری دکتر پزشکیان که دانشگاه‌ها را می‌شناسد و سال‌ها در مجلس خدمت کرده‌ و با فضای علوم پزشکی آشناست، تحول در نظام سلامت رقم بخورد. یکی از شاخصه‌های سلامت، داروسازی است. اساتید دانشکده داروسازی، یکی از قوی‌ترین اساتید داروسازی دنیا هستند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha