• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052214578
  • خبرنگار : 71516

اسامه حمدان: رئیس حماس با اجماع انتخاب شد

اسامه حمدان: رئیس حماس با اجماع انتخاب شد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد که طوفان الاقصی حقیقت مواضع آمریکا و غرب را آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس گفت: طوفان الاقصی حقیقت مواضع آمریکا و غرب را آشکار کرد. همبستگی و هماهنگی در محور مقاومت برای رویارویی با دشمن وجود دارد طوری که موجب خرسندی حامیان و نگرانی دشمن شده است.

طبق گزارش العهد، اسامه حمدان گفت: کسی که رهبری حماس را بر عهده دارد کسی است که نبرد طوفان الاقصی را به صورت مستقیم رهبری می‌کند. حماس گزینه مقاومت را به عنوان یک گزینه استراتژیک در پیش گرفته است. این مسئله خیلی کم پیش می‌آید که رئیس حماس با اجماع انتخاب شود اما درباره یحیی السنوار، رئیس حماس این اتفاق افتاد و این پیام قوی است مبنی بر اینکه جنبش حماس قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است. طبیعی است که یحیی السنوار زمانی را برای اتخاذ اقدامات مطلوب در داخل جنبش حماس اختصاص دهد و به محض اتخاذ این اقدامات آن را اعلام می‌کنیم. مهمترین چیزی که السنوار را متمایز می‌کند این است که وی دشمن را به خشم می‌آورد. حماس می‌خواست درباره گزینه‌ای به توافق برسد که با آن پیام‌هایی را به صورت مستقیم برساند.

اسامه حمدان تاکید کرد: ایده‌هایی وجود دارد که میانجی‌ها آن را ارائه کردند و ما آن را قبول کردیم و آماده اجرای فوری آن هستیم. دیگر این مسئله قابل قبول نیست که به دشمن زمان بیشتری بدهیم و گروه‌های فلسطینی این را قبول نخواهند کرد. به هیچ وجه صحنه درگیری آنطور که دشمن می‌خواهد به پایان نخواهد رسید و پایان این صحنه به نفع مقاومت خواهد بود. اگر میانجی‌ها خواهان پایان جنگ هستند پس باید آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی را متوقف کند. موضع ما واضح است و منتظر مذاکره‌ای درباره طرح‌ها و عناوین جدید نیستیم. سندی وجود داشت که ما با آن موافقت کردیم و منتظر اعلام مکانیزم‌های اجرای آن هستیم که شامل توقف جنگ، عقب نشینی دشمن، امدادرسانی به مردم غزه و بازسازی است. اسرائیلی‌ها خواهان فرار از موضوع آتش بس و توقف جنگ هستند. صهیونیست‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که مقاومت در موضع ضعف است اما وضعیت میدانی ثابت می‌کند که مقاومت مثل همان روزهای نخست می‌جنگد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha