• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403052114394
  • خبرنگار : 71062

«راز سرزمین عشق» حماسه‌های مردم مازندران را به تصویر می‌کشد

«راز سرزمین عشق» حماسه‌های مردم مازندران را به تصویر می‌کشد

نمایش بومی میدانی «راز سرزمین عشق» به سفارش کنگره ملی سرداران شهید استان مازندران از ۱۴ تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ در ساحل سیترای نوشهر بر روی صحنه خواهد بود

به گزارش ایسنا، این نمایش بومی میدانی روایتی از تاریخ پرفراز و نشیب و باشکوه استان مازندران با نویسندگی ، طراحی و کارگردانی حمید حسین خانی و تهیه کنندگی ابراهیم بهادری است.
در این  نمایش قصه‌هایی همچون آرش کمانگیر، قوم تپور و مقابله آنها با اسکندر مقدونی ، قصه‌های مربوط به سقیفه و شهادت حضرت زهرا (س) ، واقعه کربلا ، قصه حمله مغول به ایران و مقابله شیخ خلیفه مازندرانی رهبر قیام سربداران با آنها ، قصه تشکیل حکومت علوی توسط حسن بن زید و مقابله مردم با حکومت عباسی و طاهری، قصه حماسه آمل ۱۳۶۰ و ایستادگی مردم آمل در برابر کمونیست‌ها و در دفاع مقدس از جمله عملیات والفجر ۸ و جانفشانی غواصان و رزمنده‌های استان مارندران و در نهایت شهدای مدافع حرم این استان پرداخته می‌شود.
در این نمایش ۲۴۰ نفر همکاری دارند که حدود ۱۵۰ نفر آنها از هنرمندان و هنروران بومی استان و مابقی از هنرمندان درجه یک سینما و تئاتر همچون رحیم حاجی تبار (طراح صحنه و دکور) ،محسن روزبهانی (جلوه‌های ویژه میدانی). علی براتی(طراح حرکت ) ، حمید حسین خانی (طراح صدا)، علیرضا کریمی(طراح نور)، محمدرضا امیری ( صدابردار)، زهرا لنگری(طراح لباس) ، شورش معروفی (طراح گریم)، مهدی عربپور( مدیر تولید)، مسعود حاتمی کوجانی(دستیار یک کارگردان و برنامه ریز) ، رضا راد ( بازیگردان) و با نقش آفرینی بابک والی روی صحنه هستند.


حمید حسین‌خانی که پیش از این به عنوان طراح صدا در پروژه‌های میدانی سطح کشور فعالیت داشته ، پس از کنسرت نمایش راه عشق، نمایش میدانی صدای پای عشق سومین تجربه کارگردانی اش در حوزه نمایش‌های میدانی را با عنوان «راز سرزمین عشق« بر روی صحنه برده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha