• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403052013347
  • خبرنگار : 71451

سعید اوحدی از اسارت در جنگ تا ریاست بنیاد شهید

سعید اوحدی از اسارت در جنگ تا ریاست بنیاد شهید

«خانواده تاکید می‌کردند که باید برای ادامه تحصیلات به آمریکا برگردم. از طرفی، کشور در نتیجه انقلاب نسبت به آن روزی که از ایران رفته بودم، متحول شده بود. بالاخره دوباره به آمریکا برگشتم اما ماندن در آمریکا برایم سخت بود. فضای غرب را نمی‌شد تحمل کرد. حدود یک سالی درسم را خواندم و تابستان ۵۹ به ایران برگشتم.»

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در حکمی سعید اوحدی را به‌سمت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد. به همین مناسبت مروری بر زندگی رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم.

سعید اوحدی، متولد اسفند ۱۳۳۵، دانشجوی مهندسی برق دانشگاه «لانگ بیچ» در امریکا بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور بازگشت. با شروع جنگ تحصیل را نیمه کاره رها کرد. مهرسال ۵۹ در جبهه جنوب در پایگاه «منتظران شهادت» اهواز بود و دو سال بعد در عملیات والفجر مقدماتی به اسارت دشمن درآمد. (برادرش در همین عملیات به شهادت رسید). او در بیشتر اردوگاه های اسرا حضور داشت از الاماره، موصل و رمادی و همراه حجت‌الاسلام مرحوم ابوترابی در آخرین روز تبادل اسرا در ۲۵ مرداد۶۹ از تکریت ۵ به میهن بازگشت.

دوره دبیرستان را در مدرسه هشترودی گذراندم. پس از آن در آزمون کنکور (سال ۱۳۵۴) شرکت کردم و توانستم در دانشگاه‌های مهم کشور قبول شوم اما چون هم‌زمان در یکی از آزمون‌های خارج از کشور هم قبول شده بودم، به آمریکا رفتم تا تحصیلاتم را در آن‌جا ادامه دهم. رشته برق را در دانشگاه ایالتی «لانگ ویچ» در کالیفرنیا دنبال می‌کردم. بعد از ورود حضرت امام به ایران در چهارم اسفندماه ۱۳۵۷ که ۱۲ روز از وقوع انقلاب گذشته بود، با نخستین پرواز دانشجویان ایرانی، به کشور آمدم.

خانواده تاکید می‌کردند که باید برای ادامه تحصیلات به آمریکا برگردم. از طرفی، کشور در نتیجه انقلاب نسبت به آن روزی که از ایران رفته بودم، متحول شده بود. بالاخره دوباره به آمریکا برگشتم اما ماندن در آمریکا برایم سخت بود. فضای غرب را نمی‌شد تحمل کرد. حدود یک سالی درسم را خواندم و تابستان ۵۹ به ایران برگشتم.

با شروع جنگ (سال ۵۹) در مقطعی به عنوان بسیجی داوطلب در خرمشهر بودم. از طرف استانداری خوزستان (آقای غرضی) گروهی برای دفاع از شهر جمع شدند و خرمشهر شرایط ویژه‌ای پیدا کرد. ما در منطقه‌ای از اهواز به نام «کوچهر» که فرماندهان جنگ حضور داشتند، توسط شهید علی رضا بنکدار آموزش‌ معاون گردان کمیل دیدیم تا برای آزادسازی منطقه غربی خرمشهر که به اشغال بعثی‌ها درآمده بود، برویم. البته در شرق خرمشهر نیز نیروها مستقر بودند.

یکی از روزهای آبان که قرار بود عازم خرمشهر شویم، جلساتی با حضور استانداری تشکیل شد و اعلام کردند که خرمشهر اشغال شده است و ما به پایگاه «منتظران شهادت» که در چهار شیر اهواز بود منتقل شدیم. حدود دو ماه آنجا بودیم و آموزش می‌دیدیم، سپس از اهواز به جبهه‌های مختلف اعزام شدیم.

سال ۱۳۶۱ از شهرستان بروجرد اعزام شدم و در عملیات «والفجر مقدماتی» به عنوان جانشین گروهان و فرمانده دسته‌ای که در این عملیات فرستاده شده بود، مسئولیت داشتم.

عملیات والفجر مقدماتی، اولین عملیات و بزرگتر از عملیات رمضان محسوب می شد که ما وارد خاک عراق شدیم. به دلایلی مجبور شدیم همان شب عملیات وارد عمل شویم که با محاصره عراق مواجه شدیم، حدود ساعت ۴:۳۰ الی ۵ صبح بود که به طور کامل در محاصره دشمن قرار گرفتیم، گرچه نمی دانستیم عراق ما را دور زده است؛ با این حال به نیروهایم اعلام عقب نشینی کردم چرا که به لحاظ مهمات دچار مشکل شده بودیم، تقریباً ارتباط بیسیم مان هم قطع شده بود. این امر با قطع شدن رابطه مان با پشت جبهه توسط دشمن، طبیعی بود. با این حال با معاونم، شاکر شایسته دوست، نیروها را به عقب منتقل کردیم و همین طور که به عقب می رفتیم یک تعداد از دوستان که در سنگری مستقر بودند ما را به داخل سنگر فراخواندند و گفتند که عراقیها راههای پشت جبهه را بسته اند. تا حدود ساعت ۹ صبح مقاومت کردیم.

بهتر است خاطره‌ای برایتان بگویم. شهید «شاکر شایسته»، معاون دسته ما بود. روح عجیبی داشت. یادم هست که او یک چفیه قرمز داشت که بر دوش‌اش بود و یک حسینیه نزدیک سنگرهای ما بود. شبی نبود که شاکر را آن‌جا نبینیم. چفیه‌اش از اشک چشمانش خیس می‌شد. نماز شب می‌خواند و ما در نماز صبح ایشان را می‌دیدیم.

یک روز دستور آمد که آن‌هایی که دو یا سه برادر هستند، نباید با همدیگر در عملیات شرکت کنند. دو تا از برادران من در جبهه بودند. یکی از آن‌ها بی‌سیمچی گردان «فنی و مهندسی» و برادر دیگرم منشی گردان و مسئول تبلیغات بود. همچنین، دستور داده بودند که در طول عملیات فرمانده و مسئول تبلیغات نباید در خود عملیات شرکت کند و باید در خط پشتی قرار بگیرند. فرمانده گردان با چشمانی پراشک پیش ما آمد. تصمیم گرفتیم که مسئولیت تبلیغات را به شاکر بدهیم و آقا مسعود هم منشی گردان شد.

برای همه واضح بود که شاکر شهید خواهد شد. صبح‌ها که من به دوستان آموزش‌های صبحگاهی را می‌دادم، با شاکر شوخی می‌کردیم و اسم یکی از نرمش‌های صبحگاهی را «شهید شاکر» گذاشته بودیم. ما او را «شهید شاکر» خطاب می‌کردیم!

شبی که به سوی خط حرکت می‌کردیم، شاکر کنارم ایستاده بود. به من گفت: «همه این مسیر را در خواب دیدم که همه ما سوار همین ماشین شدیم و از همین مسیر می‌رفتیم. ولی خوابم عجیب بود. کامیونی که از مسیر جنگل بالا می‌رفت، یک‌دفعه چپ شد و همه بچه‌ها به دره افتادند.»

زمانی که او خوابش را تعریف می‌کرد ما در کامیون در حال حرکت بودیم. از شهید شاکر پرسیدم: بعدش چه شد. گفت: «پایین دره دریاچه ای بود کنار این دریاچه باتلاقی بود و زمانی که کامیون چپ شد عده‌ای در دره افتادند و آبش زلال بود و عده‌ای هم در باتلاق‌های کنار دریاچه افتادند.» به شوخی به شاکر گفتم که حتما تو در آب زلال افتادی و من هم در باتلاق؟ شاکر نگاهی کرد و گفت: «بله همین طور بود.»

من متوجه نشدم که تعبیر آن این بوده که در همان عملیات شاکر شهید می‌شود. صبح شاکر شهید شد ما هم در باتلاق صدام افتادیم. خواب تعبیر شد.

ابتدا ما را به العماره عراق بردند و بعد به بغداد بردند و بعد از بازجویی‌هایی که کردند، ما را به موصل بردند. ما حدود هشت ماه موصل بودیم.

هنگام ورود تونل مرگی را همراه با ۳۰ الی ۴۰ نفر از خشن ترین افراد تشکیل دادند. با شلاق و کابل و چوب و فلز به سر و صورت ما هجوم آوردند. این عملکرد برایمان اتمام حجتی بود که دیگر در این مکان به عنوان اسیر به حساب می آییم و آنها دارند توی سرمان می زنند. لباس اسارت را بر تنمان کردند؛ آنجا بود که احساس کردیم یک زندگی جدیدی را باید شروع کرد و از روحیه اسارت برخوردار شد. من در اردوگاه هایی چون موصل ۲، ۳، ۴ (پادگانهای خارج از شهر) رمادیه، بین القفسین که بین الانباره و رمادیه قرار داشت در حال نقل مکان بود.

پس از اسارت ادامه تحصیلم را شروع کردم. همزمان مدیر کل ستاد آزادگان و نماینده تام‌الختیار در ستاد آزادگان ولایت فقیه بودم. سال ۷۰ شروع به ادامه تحصیل کردم. در سال ۷۲ واحدهای مانده در آمریکا را به دانشگاه فنی تهران انتقال دادند و رشته تحصیلی‌ام را از مهندسی برق به مهندسی عمران منتقل کردند و درسم را در رشته مهدسنی عمران در دانشگاه تهران تمام کردم.

مجموعه‌ای به نام شرکت اقتصادی آزادگان راه‌اندازی کردیم. این مجموعه سرمایه‌گذاری شامل ۱۵ شرکت است که چندسالی من مدیرعامل و رئیس این هدلینگ آن بودم که بسیار بزرگ است. یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایش، صنایع غذایی مینو هست. این مجموعه در استان سیستان و بلوچستان و استان فارس و استان قزوین و تهران فعال است.

یک دوره ی طولانی تقریبا ۱۵ سال بعد از اسارت در حوزه سازمان ایرانگردی و جهانگردی مشغول بودم و سه سال هم به عنوان مشاور استاندار در یکی دو استان بودم و مدیر کل در استان لرستان و مرکزی بودم. در ستاد آزادگان جانشین برنامه‌ریزی در حوزه ستاد آزادگان بودم و نماینده حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در ستاد آزادگان و از سال ۹۱ تا ۹۴ در سازمان حج و زیارت منصوب شدم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۵:۵۷

چه فراز و نشیب‌هایی طی کردین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۶:۴۸

خوب خوش آمدید آقای اوحدی به امیدروزی که به درددل این خانواده مظلوم بنیاد شهید امور ایثارگران رسیدگی نمای

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۲۱

خوش امدی آقای احدی به امید روزی که دهک بندی ایثارگران را حذف کنید رزمندگانی که برای حفظ میهین ناموس نظام در سرمای زیر صفر وگرمای بالای پنجاه درجه زیر گلوله سرخ با دنیا جنگیدن وپیروز و سربلند برگشتن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۲۵

باسلام جناب اوحدی از ایثارگران و آزادگان هستند خیلی خوشحال شدیم که از قشر آزادگان نیز یک نفر بعنوان مدیر کشوری انتخاب شدند امیدوارم با توجه به آشنایی جناب اوحدی با درد و رنج آزادگان برنامه های خوبی را پیاده کنند مخصوصا در مورد وام مسکن و اشتغال فرزندان ایثارگران و تبدیل وضعیت آنان اقداماتی مناسبی را ارایه نمایند موفق و موید باشند انشالله

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۸

سلام باتوصیفی که ازشما شده امیدوارم جانبازان را خوب درک کنیدمشکلات جانبازان زیاد است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۸:۰۰

جناب اوحدی پرسنل ن مسلح در منطقه های مرزی جانباز می‌شوند طبق قانون ن مسلح جانباز می‌شوند ولی بنیاد شهید اونارو جانباز محسوب نمی‌کند این چه قانونی است ؟؟؟چه توجیحی دارید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۸:۱۴

سلام جناب رییس....سهام ذخیره شرکت شاهدآخرش بایدچه شود راکدمانده اند..یا بها و ارزش قائل شوین یاحذف شوند

avatar

تبریک خدمت جناب سعید اوحدی عزیز با آرزوی موفقیت محمد بداقی دفاع مقدس

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۸:۱۶

سلام آقای اوحدی خواهش میکنم شما دیگه همش نگید جانباز بالای بیست وپنج درصد یکمی هم زیر بیست وپنج درصد رسیدگی بکنین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۹:۱۴

حالت اشتغال جانبازان شیمیایی باللی ۲۵ درصد که به نیمه پایان زندگی رسیده اند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۹:۲۴

انتخاب شایسته وبحق را به اوحدی تبریک عرض می نمایم. امیدوارم به دریا رفته بدانند مصیبت ها طوفان را..........

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۹:۳۶

آمدی دست جانبازارو بگیری زیر ۲۵ رو هم آدم حساب کن عدد و رقم وام خرید خونه رو ببر بالا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۹:۴۴

خدا پدرت بیامرزد بیا من اینقدر از این خاطرها دارم برات تعریف کنم حق ما راه بگیر اگر راست میگی واقعا دلت با بچهای جنگ هست فقط غرامت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۱:۰۶

بعنوان یه جانباز ازبازگشت مهندس اوحدی به بنیادشهید وافعاخوشحالم دست آقای ریس جمهور دردنکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۳:۲۵

آفرین برادران جانباز که قدردان زحمات مهندس اوحدی هستید برای جانبازان وازادگان وخانواده شهدا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۳:۳۳

خواهشن جانبازان زیر 25 درصد را دریابید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۱

سلام اومدنت مبارک انشاالله ب داد فرزندان شهید ی که مشکل خانوادگی و مالی دارند رسیدگی کنید تا میتوانید غرامت حق ماست بگیرید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۲۳:۴۶

با عرض سلام و تبریک و با آرزوی سربلندی خواهشمندیم طرح تبدیل وضعیت استخدامی عادلانه برای این 2 سال اخیر اجرایی کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۰

باعرض تبریک جناب آقای اوحدی خوش آمدید خدا قوت دلاور من روح‌اله قاسمی شبانکاره جانباز شیمیایی که شیمیایم تایید نشدوبعداز۵سال دوندگی جانباز عصاب روان ۵درصد تایید شده ازجنابعالی درخواست کمک ودستور کمسیون مجددداریم باتشکر قاسمی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۱

انتصاب اوحدی عزیز را به سمت ریاست بنیاد شهید وایثارگران،راتبریک گفته واز درگاه خداوند متعال توفیقات ایشان را مسئلت دارم،بحق شایسته این جایگاه بوده ودرد اقشار ایثارگر را بهتر از داوطلبان در سایه درک می نماید،از دکتر پزشکیان بخاطر حسن انتخاب تشکر مینمایم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۰:۰۴

با عرض تبریک جناب اوحدی عزیز و درد کشیده فقط شما میدونید جانباز جانبازه و شهید شهیده فرق نمیکنه جانباز ماده۳۸ و تبصره یک نباید فرق و تبعیض قائل باشد امیدوارم شما میتوانید تبصره یک جانباز نباید از همه نظر با ماده۳۸فرق داشته باشند مگر ما شهید تبصره‌ای هم داریم خواهش میکنم حقوق و مزایای جانبازان تبصره‌ای را مثل ماده ۳۸ دستور پرداخت بدید تا مشکلات همه ما حل و فصل بشه آیا نباید تاریخ مجروحیت برای ما بحساب بیاد میدانید که ماها اصلأ دنبال حالت اشتغال نبودیم که مبنای بازنشستگی ما بحساب بیاد دیگه عمری برامون نمونده از درد زیاد

avatar

مبارکه آقای اوحدی انشااااا موفق باشی لااقل شما که از جنس خودمان هستید پیگیر غرامت جنگی ما بشید بخدا خیلی گفتیم اما فایده نداشت شما لااقل پیگیر بشید و جانبازان و ایثارگران و رزمندگان و ملت رو خوشحال‌کنید خدا خیرت بده دعای همه ایثارگران بدرقه راه شما باد فدایی ملت و رهبر جانباز ۲۰ درصد از اصفهان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۹

ضمن تبریک آقای اوحدی جانبازان زیر ۲۵ درصد را دریابید و جانباز را فقط بنام جانباز بشناسیم نه درصد. اکثر آنها از مرز شصت سالگی هم گذشتن. زشته که معیشت ناچیز آنها را قطع کنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۰

سلام امیدواریم رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران بفکر حق وحقوق جانبازان وایثار گرانی که چند سال کارت ایثار وتکریم کارت دریافت کرده اند وفقط نمایشی است باشند بامید وعده های راستین.انشاالله علی برکت الله

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۲

سلام بر همرزم وهم اسارتی عزیزم جناب اقای اوحدی تبریک می گویم وگویی یک باره دیگر خوشحالی بعداز اسارت به سراغم امد خدایا شکر.

avatar

باسلام.احترام.به ریس جمهورعزیزجناب اقای دکترپزشکیان بنده یکی از جانبازان شیمیایی ازاستان آذربایجان ش ق شهرستان بناب ونیز بنده درنوبت خودم ودرعوض تمامی دوستان وهمرزمان خودنیزتقدیروتشکرازسلیقه وزحمات شایسته در انتخاب وانتصاب معاون اول وریاست محترم بنیادشهیدوامورایثارگران جناب آقای اوحدی را که یکی ازدلسوز ترین شخص بالایق وشایسته قراردادی ممنونیم وقدم خیرجناب اقای اوحدی تبر یک وخیرمقدم عرض مینمایم وامیدوارم که این مسولیت سنگین رابردوش خودکشیده ودرامتحان الهی قرارگرفته مثل دوره ۱۳سیزده ماهی قبلی سربلند وپیروزموفق بوده باشد وآرزوی سلامتی برای همه مسولین دلسوز نظام را ازدرگاه ایزد متعال دارم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۱:۰۴

انشاالله که در پست جدید بتوانی به خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران که ولی نعمت اند خدمت صادقانه بکنید وتحت تأثیر دیگران قرار نگیرد چون خودتان از همین مردم هستیدانصافند آقای قاضی زاده هاشمی هم خیلی کار کردند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۱:۲۴

سلام آقای اوحدی خوش آمدی برادرم ، انشاءالله موفق و سر بلند باشید ، از شما خواهشمندم به فکر همسران جانبازان متوفی که ۷ میلیون کمک معیشتی میگیرن هم باشید با ۶۰سال سن ومریضی نمیتونیم سرکار بریم تنهادرامدمون فقط همین کمک معیشتی است ، با این گرونی بازار

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۰۲

در درجه اول باید به رئیس جمهور مومن ومتعهد وعالم ومردم دوست وشایسته گزین دست مریزاد گفت .باتوجه به خصوصیاتی که از اقای اوحدی ذکر گردیددر وهله اول ایشان خودشان از خانواده معزز ومکرم بنیادشهید هستن واز نزدیک با کم کیف این سازمان باخبر هستند .انتظار میرود مسائل ومشکلات جامعه شریف جانبازان وایثارگران را به طور جدی در دستور کار خویش قراردهند ومشکل اصلی انان که تبدیل وضعیت فرزندانشان هست در دستور کار قرار دهند.خداوند حتما به چنین انسان مومن وزجرکشیده کمک خواهد کردواو را در خدمت رسانی موفق خواهد نمود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۱۸

بادرود وسلام.وخوشامدگویی.به شما جناب اقای اوحدی .لطفا مجوز واردات خودرو شامل ماها. جانبازان ۲۵ درصدهمانند بقیه جانبازان بدون قید وشرط اعمال کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۱

مبارک است ان شاءالله. امیدواریم این انتصاب در خدمات رسانی به ایثارگران منشأ خیر و برکت و مدیریت صحیح باشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۲

باسلام اقای عزیز امدن شما به بنیاد شهید خیر مقدم عرض میکنم . .شما با یک قشر پیر از کار افتاد روبرو هستی کم حوصله .اینها همگی افتاب لب بام هستن .این آخر عمری باید کاری کنی که جزایش خیر باشد .از اقای قاضیزاده هاشمی هم کمال تشکر .داریم .که این مدت .هرچه از دستش امد انجام داد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۳

سلام خدا قوت جناب مهندس احدی حق گرفت نیست مقام رهبری پس غرامت چنگی حق ماست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۳:۵۱

سلام برادر ازاده جناب اوحدی ضمن تبریک خلاصه عرض کنم ازادگان در کهولت سن هستن و همه نیازمند مالی خواهش میکنم برای عاقبت بخیریت از شرکت ها به صورت گره گشا لطفا کمک مالی فرمایید ...که ازادگان همرزمت دعاگویت مثل همیشه باشند.......برادر کوچکت ازاده جانبار مشهد علی داور

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۴:۱۹

سلام خوش آمدی به خانه ات. هرچند خیلی دیر شده و خیل عظیم ایثارگران و جانبازان به دیار حق رفتند ولی فکر کنم بنیاد یک نفر از جنس خودش میخواست که خیر است امید زیر 25درصدها رانا امید مکن خوش آمدی سرافراز

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۶:۲۵

اوحدی مرد بزرگ انقلابی و رسیدگی به درد دل جانبازان دوستش دارم چون میدانم با شرایط من حتما" خودش یا معاونینش به وضعیت من رسیدگی میکنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۷:۱۰

پیشاپیش انتخاب شایسته ایشان و سالروز ورود آزادگان عزیز را به مردم ایران تبریک میگویم. امیدوارم این انتخاب گشایشی را در زندگی ایثارگران که قهرمانان ملی کشور عزیزمان هستند باز کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۷

خوش آمدی آزاده، خوش آمدی ایثارگر، خوش آمدی خانواده ی شهید، خوش آمدی مهندس اوحدی، غرامت جنگی حق مسلّم ما ایثارگران است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۹:۲۴

با سلام آقای اوحدی خوش آمدید. لطفا قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را در دستور کار خود قرار دهید .وبین فرزندان ایثارگر۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ به بعد چه فرقی هست که آن ها تبدیل وضعیت شدند و لی بعد قانون برداشته شد.لطفا رسیدگی کنید .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۸

با عرض سلام خواهشا به جانبازان معسر که هیچ جا حقوق بازنشستگی ندارن وسنشونم داره میره بالا اهمیت بدید قرار بوده اشتغالی بشه ولی خبری نشد لطفا دیگه با این سنشون بازنشستگی بهشون بدید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۵

تبریک میگم آقای اوحدی خوشحالم از انتخاب شما در بنیاد شهید امیدواریم هم برای غرامت جنگ وهم حقوق پایمال شده ایثارگران دفاع کنید . دعای خیر ما مظلومین حق پایمال شده بدرقه کوششهای شما .ما به شما اعتماد وایمان داریم موفق باشید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۵

سلام وبا درود به شما جناب آقای مهندس اوحدی از اینکه با ما جانبازان ویاور ما هستید بسیار خرسندیم وله شما تبریک فراوان داریم جناب آقای مهندس ما جانبازان زیر بیست و پنج درصد هم توجه بکنید نباشد مانند آقای هاشمی زاد فقط جانبازان بلای بیست و پنج درصد مورد عنایت قرار بگیرند درسته جایگاهشلن بیشتر است ولی ما بیست و پنج درصد هم به جنگ رفتیم وشیمایی هستیم ممنونم از توجه شما

avatar

ا سلام آقای خودت آرزوی سلامتی وموفقیت برای حضرتعالی رو دارم.سیدرضا میرمعینی هستم جانباز ۲۵ درصد.امیدوارم بداد ما جانبازان برسید .اشتغال بچهای جانباز . وام مسکن روزیاد کنید البته بنیاد هنوز زمین روبه ما نداده اما درساخت مشگل بی پولی داریم.خیلی مخلصیم

avatar

ا سلام آقای خودت آرزوی سلامتی وموفقیت برای حضرتعالی رو دارم.سیدرضا میرمعینی هستم جانباز ۲۵ درصد.امیدوارم بداد ما جانبازان برسید .اشتغال بچهای جانباز . وام مسکن روزیاد کنید البته بنیاد هنوز زمین روبه ما نداده اما درساخت مشگل بی پولی داریم.خیلی مخلصیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۵:۲۶

انشالله شما که از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس هستید بتوانید درد دل بازماندگان و مجروحان جنگ را بشنوید و درمان کنید .هم‌رزمان مجروح شما که از کار افتاده و در جوانی خانه نشین شدند درد بسیاری دارند .ولی متاسفانه نه گوش شنوایی برایشان هست نه درمانگر درد فهمی ....

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۷

اقای اوحدی ضمن تبریک جانبازان زیر۲۵درصدوایثارگران رادریابیدوجذب فرزندان ایثارگروجانبازان زیر۲۵درصد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۵:۴۲

جناب اوحدی و سلام علیکم در برنامه ششم مقرر شده که جانبازان زیر ۲۵ حتی از بلیط قطار و هواپیما و تخفیف آن بهره‌مند گردند از آن تاریخ به بعد بنیاد شهید آمده فقط یک کارتی برای این عزیزان صادر نموده که به درد هیچ و پوچی نمی‌خورد نه بلیط قطار میدن نه بلیط هواپیما میگن جانبازان بالای ۲۵ آقای اوحدی خواهشاً به داد این جانبازان زیر ۲۵ برسید ممنون

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۷

باسلام و عرض تبریک حاج آقا اوحدی اینجانب بسیجی ۱۸ ماه داوطلب جبهه و جانباز ۱۰ درصدی متاهل و دارای ۲ فرزند دختر۲۵ ساله و پسر ۳۰ ساله هستم که به علت وضع مالی نامناسب هنوز تشکیل خانواده نداده اند عاجزانه خواهش میکنم رسیدگی فرمایید آیا میشود با کمک معیشتی ۶۴۰۰تومان در سن ۶۰ سالگی دریافت میکنم و دارای ۲ فرزند هستم و همچنیندربیماری قلبی دارم که دریچه قلبم مصنوعی هست وتوان کارکردن ندارم بتونم زندگی رو بچرخانم با سپاس موفق باشید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۸:۳۲

خوش آمدی جناب اوحدی،به خانهء خودت خوش آمدی،انشاالله باآمدن شمامشکلاتی که درنبودشماایجادشده بودحل میشود.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۹:۰۶

باسلام خیلی خوش امدی اقای اوحدی من از استان همدان اعزام شدم باسپاه پاسداران ۱۰۰۰ روز جبه هابودم سال ۶۲ پادگان ابوذر مجروح شدم وسال ۶۵ شلمچه شیمیایی شدم کربلای ۴و۵ ۶5سال دارم پارسال کمرم دیکس کمر تنگه نخای عمل کردم دکتر نوشته کار افتاده نخایی بهیچ شرایت نمتوانت کار کارکند هیچ درامدی ندارم فقد با پول یارانه زدگی میکنم بیاد شهید استعلام گرفتن هیچ در امدی ندارم . ۱۸سال دنبآل پرونده هستم ۵درصد جانبازی دادن ۱۸سال امروز و فردا میکنن حالا شما تشريف اوردی تورا خدا کمک کن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۱۹:۴۳

سلام عرض ادب خدمت هم رزم جناب اقای اوحدی خوشامدگوی انشاالا که اولین فرصت کمک معیشت از فیش حقوقی هذف شود ما شایسته بهترینها هستیم و غرامت جنگی اولویت کار شما باشد و تکلیف سهام بانک دی جانبازان در دستور کار خود قرار دهید ممنون سپاس گزارم از جناب عالی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۱:۱۰

سلام وخوش آمد گویی خدمت آقای اوحدی امید که بتوانید مصوبه مجلس مبنی بر اینکه کف درصد برا جانبازان اعصاب وروان وشیمیایی را پی گیری وبه نتیجه واجرا کنید ۲حذف کلمه معسر برا زیر ۲۵ وحذف دهک برا تمامی ایثار گران کشور سر بلند وپیروز باشد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۰:۰۰

سلام آقای اوحدی خوش آمدید امیدواریم غرامت جنگ را از عراق بگیرید تا کمکی بشه ب زندگی سخت جانبازان وایثارگران خواهشن پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۷:۰۴

سلام و عرض ادب و احترام جناب آقای اوحدی جانباز و آزاده عزیز و قابل تحسین بنده با وجود افتخار دوران اسارت و نیز سعادت بودن در یک آسایشگاه تکریت و از آنجائیکه شناختی از حضرتعالی و روحیات وجودی و روحی و متکی به وجود خالق خدواند متعال و معیار راهبردی حضرتعالی همیشه با رضای خداوند متعال بوده شکی ندارم که با توکل بر خدا بیشترین مشگلات جامع ایثار و جانباز و آزادگان و شهدا حل خواهد شد لذا همانطور که دوستان با افتخار پیگیر بودن که وجود زیبای شما لایق ریاست سازمان خواهد بود و با لطف خدا این افتخار نصیب مان شد ضمن تبریک حضرتعالی به سمت ریاست سازمان بنیاد شهید امیدوارم همان آقای اوحدی پرتلاش و پیگیر کار آزادگان دوران اسارات را در حیطه سازمان شاهد باشم که قطعآ همین خواهد بود . با وجود دلتنگی و کم سعادتی باب دیدار وجود شایسته و دوست‌داشتنی شما با افتخار از راه دور سلام به وجودت درود به ایستادگیت .. ارادتمند شما علی اکبر غلامیان مازندران . قائمشهر