• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051912674
  • خبرنگار : 50300

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان:

شاخص ترین پروژه جهاددانشگاهی انتخاب شد

شاخص ترین پروژه جهاددانشگاهی انتخاب شد

ایسنا/خوزستان رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان از انتخاب پروژه فناورانه جهاددانشگاهی استان به عنوان مهمترین پروژه شاخص جهاد دانشگاهی کل کشور در حوزه فنی مهندسی خبر داد.

حسن محمدی مجد امروز جمعه  (۱۹ مردادماه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در ۱۶ مرداد ۵۹ تاسیس شد و هدف این نهاد انقلابی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی بود.

وی ادامه داد: اکنون در سراسر کشور ۴۳ واحد سازمانی جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت‌های علمی و مجاهدت‌های فرهنگی هستند. یکی از پیشگامان و اولین‌ها، سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان است که به واسطه تلاش‌های فرهنگی و علمی شاهد فعالیت‌های موثری در سازمان هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در جهاد دانشگاهی خوزستان ۱۶ مرکز آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مختلف در حال فعالیت هستند.

شاخص ترین پروژه جهاددانشگاهی انتخاب شد

وی با اشاره به آیه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» در آرم و نشان جهاددانشگاهی، گفت: تزکیه و تعلیم یکی از اهداف اساسی سازمان است. به این منظور موسسه آموزش عالی در ۳۰ عنوان رشته تحصیلی و مرکز علمی کاربردی فعالیت‌های پر افتخاری کسب کرده و تاکنون ۲۷ هزار فارغ التحصیل داشته است. با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی، دو مرکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند. خروجی این مراکز با توجه به آموزش‌های هدفمند به بازار کار ملحق می‌شوند و همچنین در سال گذشته، در این مراکز نسبت به آموزش مهارتی سربازان به تعداد دو هزار و ۱۵۰ سرباز اقدام شد.

محمدی مجد با اشاره به آموزش‌های تخصصی، عنوان کرد: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ مهندس آموزش‌های نظام مهندسی دیدند. همچنین در حوزه پزشکی نیز هزار و ۵۰۰ فراگیر در دوره‌های تخصصی آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره جهاد دانشگاهی فرمودند جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب اسلامی است، گفت: در حوزه پژوهش، سه گروه برق، مکانیک و شیمی فعال هستند که تاکنون دستاوردهای بسیار بزرگی داشته‌اند. ساخت تجهیزات الکترونیکی پیشرفته، مواد شیمیایی خاص و ساخت تجهیزات مکانیکی از جمله فعالیت‌های پژوهشکده تکنولوژی تولید است و هفته گذشته نیز یکی از پروژه‌های سطح بالا تحت عنوان «تدوین دانش فنی ۹ نوع مته حفاری»، به عنوان شاخص‌ترین پروژه جهاد دانشگاهی انتخاب شد.

محمدی مجد افزود: مرکز خدمات تخصصی مهندسی شیمی در حوزه آنالیز شیمی و پایش محیط زیست فعالیت می‌کند. مرکز مهندسی برق در حوزه الکترونیک و مرکز خدمات فنی و مهندسی در حوزه مهندسی و تدوین دانش فنی فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته، جهاد دانشگاهی توانست ۸ هزار قلم کالا از کالاهای استراتژی صنعت نفت را بومی سازی کند و این توفیقات به واسطه جهاد علمی همکاران ما در سازمان جهاد دانشگاهی و ارتباط سازنده با متخصصان صنعت نفت خوزستان حاصل شد.

شاخص ترین پروژه جهاددانشگاهی انتخاب شد

محمدی مجد ادامه داد: مهمترین حوزه کاری جهاد دانشگاهی، بخش فرهنگی است. در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان فعالیت‌های مهمی در حوزه‌های دانشگاهی انجام می‌شود و از توانمندی موجود در حوزه‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی استفاده می‌شود تا اثربخشی خوبی داشته باشد.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: ایسنا، یکی از مهمترین خبرگزاری‌های کشور و زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است. در خبرگزاری ایسنا، سعی می‌کنیم که اخبار صادقانه، درست و امیدبخش مخابره کنیم. خبرگزاری ایکنا نیز اولین خبرگزاری قرآنی است. هدف این خبرگزاری ، توسعه مفاهیم قرآنی و الهی و نهج البلاغه و گنج فراموش شده صحیفه سجادیه است. در این مجموعه اهتمام ویژه‌ای به معرفی صحیفه سجادیه شده است.

وی گفت: از دیگر مجموعه‌های خاص، مراکز تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در اهواز است. تمامی تکنولوژی‌های تشخیصی در این مرکز وجود دارد و یکی از مراکز سرآمد درمانی است. در این مراکز سالانه به ۱۱۰ هزار شهروند خوزستانی خدمات‌رسانی می‌شود. سعی می‌شود با کمترین هزینه، بالاترین خدمات درمانی به مردم ارایه شود. همچنین یکی دیگر از مراکز مهم، مرکز پزشکی درمان ناباروری است که موفق شد جشن تولد ۲ هزارمین فرزند را بگیرد.

محمدی مجد تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در خدمت به مردم است. تمام توفیقات به لطف و فضل الهی و مجاهدت‌های همکاران ما به دست آمده است و جهادگران جهاد دانشگاهی متعهد هستند تا با تمام وجود مسیر فتح قله‌های افتخار را طی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha