• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403051912640
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام‌جمعه زاهدان:

پاسخ کوبنده به اسرائیل باید با حزم، تدبیر و رعایت همه جوانب باشد

پاسخ کوبنده به اسرائیل باید با حزم، تدبیر و رعایت همه جوانب باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما در برابر جنایات اسرائیل باید پاسخ کوبنده داشته باشیم تا اسرائیل مجازات شود اما نکته مهم این است که در این پاسخ کوبنده باید رعایت تدبیر هم بشود و نباید وارد معرکه‌ای شویم که دشمن به دنبال آن است.

آیت‌الله محامی در بخشی از خطبه های نماز جمعه زاهدان عنوان کرد: ۲۲ مرداد تحت عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است و به لطف خداوند مقاومت اسلامی در حال گسترش است و روزی در میان کشور خود با دشمن بعثی می‌جنگیدیم و اسرائیل غاصب در کشور لبنان حضور داشت اضافه بر سرزمین‌هایی که از سوریه گرفته و سرزمین فلسطین را غصب کرده اما امروز به لطف خداوند جبهه مقاومت گسترش پیدا کرده و اسرائیل در درون خودش و در فلسطین و غزه درگیر جنگ با حماس است.

وی ادامه داد: ترور افراد هر چند که ضربه می‌زند اما مسیر مقاومت را تعطیل نمی‌کند و ما به لطف خدا امیدواریم مانع رشد جبهه مقاومت نشود.

آیت‌الله محامی گفت: شهید سردار سلیمانی، شهید حاج رضوان عماد مغنیه، شهید ابو مهدی‌المهندس، سهید سید رضی و اخیرا شهید اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند اما این‌ها آتش مقاومت را شعله‌ورتر، عزم مبارزان را جزم‌تر و تصمیم آن‌ها را برای گسترش مقاومت قوی‌تر می‌کند و امیدواریم خداوند به لطف خود جبهه مقاومت را کمک کند و آن‌ها را بر دشمنان پیروز کند.

وی گفت: دشمن باید پاسخ کوبنده دریافت کند ولو اینکه سرو صدایی نداشته باشد اما بداند که از کجا خورده تا دفعه دیگر تصور تجاوز نداشته باشد و از مسئولان محترم انتظار پاسخ کوبنده با حزم و تدبیر و رعایت همه جوانب را داریم.

وی گفت: در آستانه معرفی هیئت دولت از ناحیه رئیس جمهور محترم به شورای اسلامی هستیم و همان گونه که رئیس جمهور محترم فرمودند و مقام معظم رهبری تاکید داشتند انتظار این است که یک تیم همراه، کارآمد، مومن به انقلاب و جهادگر داشته باشیم که در تعامل کامل با سایر قوا،‌ شبانه روز برای اجرای اسناد بالادستی، برنامه توسعه هفتم و سیاست‌های ابلاغ شده مقام معظم رهبری تلاش کنند و از درگیری‌های سیاسی به دور باشند و بتوانند برای حل مشکلات مردم با صداقت و بی‌منت تلاش کنند.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: کشور ایران و استان سیستان و بلوچستان از طرفیت‌های فراوانی برای رشد بهره‌مند است اما متاسفانه کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده شده و این روزها هم روز صنایع کوچک و هم روز مشارکت مردمی است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما راهی نداریم جز اینکه زمینه حضور و مشارکت‌ مردم در عرصه‌های اقتصادی را فراهم کنیم تا حلال مشکلات باشند و وظیفه مسئولان تسهیل گری و آسان کردن حضور مردم در عرصه اقتصادی است.

وی گفت: متاسفانه همان گونه که فرهنگ کار در استان ما آسیب دیده فرهنگ همکاری هم دچار آسیب شده  چه در سطح مسئولان استانی و چه در لایه‌های مردمی و همکاری لازم صورت نمی‌گیرد تا سرمایه‌گذاران وارد استان شوند و سرمایه گذاری داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران بومی استان حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نیستند و سخت بودن روند کار در استان گلایه دارند که این نشان دهنده آسیب دیدن فرهنگ همکاری است و باید زمینه لازم برای این حضور فراهم شود تا استان ما روی آبادی را ببیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha