• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403062012544
  • خبرنگار : 71588

درخواست وزارت بهداشت فلسطین برای امدادرسانی فوری به بیمارستان‌های شمال غزه

درخواست وزارت بهداشت فلسطین برای امدادرسانی فوری به بیمارستان‌های شمال غزه

وزارت بهداشت فلسطین خواستار امدادرسانی فوری به بیمارستان‌های شمال نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین با بیان اینکه مراکز درمانی و بهداشتی در نوار غزه در معرض جنگ سیستماتیک و تخریب گسترده قرار دارد، تاکید کرد سکوت در قبال اقدامات اشغالگران صهیونیست شهروندان فلسطینی را در معرض مرگ حتمی قرار می‌دهد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد بیمارستان‌های شمال غزه نیاز به امدادرسانی فوری دارند.

وزارت بهداشت فلسطین از سازمان‌های بین‌المللی خواست برای اطمینان از تداوم فعالیت‌های اتاق‌های عمل تجهیزات پزشکی و سوخت در اختیار این بیمارستان‌ها قرار دهند.

در همین راستا، مدیران بیمارستان‌های شمال نوار غزه تصریح کردند که حملات رژیم صهیونیستی به شمال این باریکه افزایش یافته و این امر به‌طور مستقیم بر خدمات بهداشتی و سلامتی تاثیر گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه رژیم اشغالگر را مسؤول سرنوشت کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه دانست و اعلام کرد که لجاجت اشغالگران مانع از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه شده است.

پیشتر مدیریت بیمارستان‌های «اندونزی» و «کمال عدوان» در شمال نوار غزه اعلام کردند که به دلیل ممانعت ارتش رژیم صهیونیستی از ورود سوخت احتمال دارد طی ۲ روز آتی این ۲ بیمارستان از چرخه خدمت‌رسانی خارج شوند و این مسأله جان بیماران را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

مدیرت این بیمارستان‌ها همچنین اعلام کردند که تمام شدن سوخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بخش مربوط به نوزادان جان ده‌ها کودک را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد، زیرا در نتیجه تداوم حملات روزانه رژیم صهیونیستی کودکان در شرایط بسیار بحرانی به این ۲ بیمارستان می‌رسند.

در طول جنگ، سازمان‌های بهداشتی و حقوقی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه درنتیجه کمبود دارو و واکسن و نیز وجود شرایط بهداشتی و معیشتی نامساعد آوارگان هشدار داده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از جنگ غزه و تداوم حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که اماکن و زیرساخت‌‎های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و محله‌های مسکونی نیز از آن در امان نبوده‌اند،‌ بیش از ۴۰ هزار نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از ۹۴ هزار نفر مجروح شده‌اند که عمدتا، کودکان و زنان هستند.

طبق ارزیابی سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که کمبود شدید مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن بیشتر گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی، به کندی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha