• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403051812305
  • خبرنگار : 71062

قالیباف: باید مبانی دفاع مقدس را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم

قالیباف: باید مبانی دفاع مقدس را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مدیریت و تصمیم گیری ها مبانی دفاع مقدس را لحاظ کنیم تا مشکلات حل شود.

به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف که در یادواره ملی سردار شهیدمحمد طوسی سخن می گفت افزود: باید از دفاع مقدس درس بگیریم چون خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد و فرهنگ هم‌هست.

وی ادامه داد: مشکلات لاینحل نیستند و اگر مشکلی هست به خاطر اشتباه در تصمیم گیری است. تردید نکنیم از فضای فرهنگ جهادی شهادت فاصله گرفتیم.باید از گذشته پند بگیریم و تجربه‌های ناموفق را تجربه نکنیم.

قالیباف یادآور شد: فرهنگ جهاد و شهادت  نیاز جامعه ما برای زندگی است و باید از غفلت‌ها بپرهیزیم چون به جامعه بشری به ویژه جامعه انقلابی ما نباید شاهد غفلت باشد. یاد شهدا تکراری نمی‌شود؛ هر مجلس ذکر شهید غفلت را از دل ما می‌زداید.

 وی در بخش دیگر سخنانش گفت: دفاع مقدس روش حکمرانی، تصمیم گیری و مدیریت  و مبنای آن اعتماد و ایمان و محبت بود آیا این مسائل در مدیریت ما جایی دارند یا ندارند. دفاع مقدس دوران خلاقیت بود که جبهه و جنگ را متحول کرد.

قالیباف یادآور شد: شهید بصیر، شهید شیرودی، شهید کشوری و شهید طوسی و دیگر شهدا ستارگان درخشان هستند و
 استان مازندران در هر عرصه‌ای در صحنه علم و جهاد و مقاومت پیشتاز بودند.بچه‌های مازندران از کوه‌های یخبندان غرب تا گرمای سوزان فاو در دفاع مقدس حضور داشتند. شهید طوسی هم یک فردنظامی اطلاعاتی بود و هم عملیاتی و نقش موثری در عملیات والفجر 8 داشت. البته همه جوانان امروز، محکمتر از دفاع مقدس و شجاع‌تر و غریباتر ایستاده‌اند.  قطعنامه که پذیرفته شد برخی از افراد جمهوری اسلامی را به شکست متهم کردند؛ اما در ادامه مشخص شد کدام کشور پیروز واقعی بود.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز ضمن ارائه گزارشی از سیر برگزاری این یادواره گزارشی از یادواره‌هایی  که قرار است در استان مازندران برگزار شود ارائه داد.

وی چاپ کتاب‌های مختلف و اقدامات هنری از جمله سرود،تئاتر،فیلم و مستند داستانی، ساخت فیلم «کالدو» درباره شهید طوسی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: این اجلاسیه یکی از اجلاسیه‌های شهدای مازندران است

پیام مشترک نماینده ولی فقیه مازندران و استاندار در یادواره سردار شهید محمدحسن طوسی

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران طی پیامی مشترک به یادواره ملی سردار شهید محمدحسن طوسی، جانشین لشکر ۲۵ کربلا، یاد و خاطره این سرباز رشید اسلام را گرامی داشتند.

متن پیام مشترک بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی و در تداوم آن، دوران دفاع مقدس، زمینه ساز ظهور و بروز شخصیت‌ها یکّه و ممتازی شد که نامشان برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. جوانان نخبه و نابغه‌ای که در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در مقطع پرشکوه دفاع مقدس با عبور از میدان‌های خطیر و سترگ جانبازی و ایثار؛ عظیم‌ترین فتح های دوران معاصر را رقم زدند و با بلوغ فکری و تربیت روحانی به ترازی از شخصیت انسانی و الهی دست یافتند که شربت طهور شهادت را سرکشیدند و برای همیشه، روزی‌خور خوان پروردگار سبحان شدند.

یکی از این جوانان نخبه و نابغه که برغم سن اندک؛ در روند پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و رسالت انقلابی خود را ایفا کرد و پس از آن در دفاع مقدس به سطحی از بلوغ و تربیت انقلابی دست یافت که تصویر سترگ و درخشان نبوغ او را در بسیاری از فتوحات ماندگار دفاع مقدس نمی‌توان نادیده گرفت، سردار شهید محمد حسن طوسی بود؛ وی در  غائله‌های داخلی پس از پیروزی انقلاب در گنبد و جنگل‌های آمل، سوادکوه، ساری، گرگان و گیلان از خود شجاعت وصف ناپذیری به خرج داد و پس از آن، با نقش آفرینی‌های هوشمندانه خود در حوزه‌های اطلاعات و عملیات در صحنه‌های خطیر جنگ و شرکت در عملیات‌های بزرگ آن دوران، به جایگاهی رسید که امروز از او به نابغه فاو تعبیر می‌شود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در وصف این شهید بزرگوار می‌فرمایند: «شجاعت و فعالیت شهید طوسی در صحنه جنگ منجر به کسب فتوحات، سرافرازی و افتخار ابدی گردید».

امروز، جوانان ما بیش از هر مقطع دیگری به سرمشق‌ها و آموزه‌های زندگی پربار و شکوهمند جوانان انقلابی و شهیدان خدایی آن دهه ماندگار نظیر طوسی‌ها نیاز دارند و در این راستا می‌طلبد تا ضمن برگزاری یادواره‌ها و همایش‌ها، هنرمندان، شاعران و نویسندگان با آفرینش‌های فاخر در خصوص زندگی، منش و سیره این شهدای نابغه و نخبه، زمینه را برای الگوگیری نسل‌های جدید فراهم آورند.

اینجانبان، ضمن عرض خداقوت و قدردانی از مجموعه عزیزانی که برای برگزاری یادواره ملی سردار رشید اسلام، شهید محمدحسن طوسی، جانشین لشکر ۲۵کربلا و «شهید ملی اطلاعات و عملیات»، اهتمام نمودند؛ امیدواریم، حاصل این یادواره مُعظَم در قالبی فاخر در اختیار پویندگان و دلدادگان آموزه‌های دوران دفاع مقدس قرار گیرد و با تداوم این مسیر با ابعادی گسترده‌تر، زمینه برای آشنایی توده مردم و جوانان با این شخصیت ماندگار دوران دفاع مقدس فراهم آید. ان‌شاء الله تعالی 

محمدباقر محمدی لائینی / نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری 
یوسف نوری / استاندار مازندران.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha