• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051812046
  • خبرنگار : 50182

چند توصیه بهداشتی مهم به زوار اربعین

چند توصیه بهداشتی مهم به زوار اربعین

ایسنا/کرمانشاه رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح برخی توصیه‌های بهداشتی مهم برای زوار اربعین پرداخت.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نزدیکی ایام اربعین گفت: با توجه به برخی بیماریهای فصول گرم سال و برخی بیماریهای شایع، توصیه می‌شود افراد جهت پیشگیری، حتماً در این سفر برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: گروه‌های در معرض خطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر یک سال، مبتلایان بیماریهای زمینه‌ای از جمله بیماریهای قلبی، کلیوی، دیابت، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و .... با توجه به گرمای هوا، ازدحام جمعیت و شیوع برخی از بیماریها نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایرین دارند.

شکیبا گرما را یکی از چالش های مهم اربعین امسال عنوان و تصریح کرد: در همین راستا توصیه می شود افراد جهت پیشگیری از گرمازدگی حتماً زمان تردد خود را به ساعات خنک و شب موکول کنند.

وی افزود: همچنین استفاده از کلاه، عینک و کرم ضد آفتاب برای تمام زوار توصیه می‌شود.

شکیبا گفت: جهت پیشگیری از گرمازدگی نیاز است زوار به میزان کافی مایعات مصرف کرده و ترجیحاً از مصرف مایعات گرم مانند چای به ویژه در ساعات روز اجتناب کنند.

شکیبا همچنین با اشاره به شیوع بیماری های گوارشی در فصول گرم سال، از زوار خواست که حتماً قبل از مصرف هر نوع خوراکی یا مصرف هر نوع نوشیدنی از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: توصیه می شود زوار حتی المقدور از خوراکی‌ها و مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کرده و در صورت نیاز به گرم کردن، حتماً غذا را با حرارت مناسب گرم کنند.

وی گفت: در بحث آب هم توصیه می شود از بطری‌های آب معدنی استفاده کرده و حتماً از سلامت منبع آب مطمئن شوند.

وی افزود: جهت پیشگیری از بیماری های واگیردار هم توصیه می شود درصورت سفر، افراد از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن دیگران اجتناب کرده و حتی المقدور در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کنند.

شکیبا با اشاره به شناسایی برخی موارد تب دنگی در برخی استانهای کشور و نیز کشور عراق، از زوار خواست حتما از لباس های پوشیده آستین دار استفاده کرده و برای محافظت از صورت و دست‌ها از پمادهای دفع حشرات استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: همچنین با توجه به شناسایی برخی موارد سرخک در کشور عراق توصیه می‌شود حتما افراد زیر ۱۵ سال که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha