• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051811902
  • خبرنگار : 50630

استاندار مازندران:

مرجع رسمی اطلاعات مسئولان در مازندران رسانه‌های مجوزدار هستند

مرجع رسمی اطلاعات مسئولان در مازندران رسانه‌های مجوزدار هستند

ایسنا/مازندران استاندار مازندران؛ جمعیت، حکومت، رسانه و مردم را ۴ عنصر جامعه نظام اسلامی دانست و گفت: مرجع رسمی اطلاعات ما مراکز و رسانه‌های دارای مجوز هستند اگر غیر از این باشد در شورای تامین مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یوسف نوری، شامگاه ۱۷ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران مازندران که در شهرستان آمل برگزار شد، اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به مدیران از وظایف رسانه‌ها است، از این‌رو باورمندی، مردم‌پایه بودن و نقدپذیری از مهمترین ارکان حکمرانی در نظام اسلامی محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به سختی شغل خبرنگاری، تصریح کرد: در مدت ۱۰ ماه ۱۶۵ خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند؛ علاوه‌بر پاسداشت خبرنگاران باید به حل مشکلات این قشر پرداخته شود.

این مسئول تصریح کرد: برای این‌که آمایش سرزمین به یک اقدام ‌تبدیل شود، الگوی استانی در تراز انقلاب اسلامی احصاء و بسته‌هایی مشخص و برای فرایند مسئول‌سازی صورت گرفت.

مرجع رسمی اطلاعات مسئولان در مازندران رسانه‌های مجوزدار هستند

نوری به زنجیره ارزش در استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد دریامحور مورد تاکید رهبری است و سیاست‌های این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار مازندران با اعتقاد به این‌که برخی روزنامه‌ها ظرفیت یک کار بنگاهی را دارند، یادآور شد: رسانه‌ها توان ایجاد ارزش افزوده را هم دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران به توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی اشاره کرد و افزود: لازم است توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی با نظارت و تدبیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و اگر مشکلی هست در سطوح بالاتر پیگیری خواهد شد.

یوسف نوری خاطرنشان کرد: مرجع رسمی اطلاعات ما، مراکز دارای مجوز هستند اگر غیر از این باشد در شورای تامین مطرح می‌شود.

وی شغل خبرنگاری را سخت و زیان‌آور دانست و گفت: لازم است خبرنگاران با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند. برخی موضوعات در شورای تامین اجتماعی مطرح و اگر نیازمند اصلاح است مورد بررسی قرار گیرد و در این موضوع پیگیر بیمه تکمیلی خبرنگاران هستیم.

ذات‌الله زارعی، فرماندار ویژه آمل نیز در این آیین، رسانه‌ها را دنباله‌روی منش حضرت زینب(س) معرفی کرد و گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود، واقعه‌ی کربلا به ما منتقل نمی‌شد.

عالیه زمانی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی هم در آیین گرامی‌داشت "روز خبرنگار"، اظهار کرد: امروز به مدیران توسعه‌محور نیازمندیم و نقش رسانه‌ها در این میان بسیار مهم است.

مرجع رسمی اطلاعات مسئولان در مازندران رسانه‌های مجوزدار هستند

رضا حاجی‌پور، نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم یادآور شد: مدیریت را پنجره‌ای تعریف کرده‌اند که بعضی وقت‌ها مات، آینه‌ای و شفاف است.

حاجی‌پور افزود: خبرنگاران لایه‌هایی از جامعه را می‌بینند که مدیران نمی‌بینند؛ به همین خاطر مدیران باید انتقادپذیر باشند.

در این مراسم ۶ خبرنگار به نمایندگی از اهالی رسانه، به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش ایسنا، تامین کاغذ، ارتباط مستقیم با مدیران، بیمه خبرنگاری، استفاده از تسهیلات و خدمات حمایتی دولتی، همکاری روابط عمومی‌ها با خبرنگاران، تشکیل صندوق حمایتی خبرنگاران، گردش آزاد اطلاعات، نبود حق‌السهم خبرگزاری‌ها در سرجمع اعتبارات استانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعیین سرفصل اعتباری برای خبرنگاران خبرگزاری‌ها در شهرستان‌ها و مشکلات معیشتی و درمانی، از مهمترین درخواست‌های خبرنگاران بود که مطرح شد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha