سیدعبدالله میرغیاثی امروز، شنبه ۲۷ بهمن، در همایش بزرگداشت علامه سعیدالعلماء که در دانشگاه آزاد اسلامی بابل برگزار شد، اظهار کرد: سعیدالعلماء برای مبارزه فرقه بهائیت محل تحصیل و حوزه علمیه خود را ترک و به مازندران آمد؛ این ایثار نشانگر یک اندیشه بزرگ است.
وی افزود: سعیدالعماء مجتهد اعلم بود و میتوانست یکجا بنشیند فتوا دهد و هدایت نظری داشته باشد ولی با تفکرش وارد میدان عملی و مصاف علمی با فرقه بهائیت شد.
میرغیاثی با اشاره به اینکه سعیدالعلماء یک متکلم دینی، صرف نظر از اجتهادی که داشت بود، یادآور شد: چون متکلم مسیحی، یهودی یا مسلمان باشد قطعاً متشرع است اما یک فیلسوف ممکن است متشرع نباشد و ممکن است ملحد باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران وظیفه ذاتی یک متکلم دینی را سه اصل مهم برشمرد و تصریح کرد: متکلم دینی باید دین را بشناسد، فقیه و کارشناس خبره در این حوزه باشد.
این مسئول با بیان اینکه متکلم دینی باید با اصول و مبانی دین، وجاهت استدلالی و جهاد تبین اصولی از مبانی دینی در مقابل مخالفین دفاع کند، تصریح کرد: ورود بسیاری از تحصیلکردهها در رشتههای علوم غیرانسانی با مبانی فلسفی، عرفانی و دینی که با آن آشنایی ندارند آسیب جدی به دین زده است.
میرغیاثی گفت: برخی افراد بدون مهارت در حوزه تفسیر و تعابیر قرآنی؛ اظهار نظر میکنند که این لطمه بزرگی به دین است در حالی که ورود به همه امور چه دینی و چه غیر دینی نیازمند تخصص است.
وی با اشاره به اینکه قرآن با داشتن ظاهر و باطن عمیق خود نیازمند افراد متخصص دینی است، افزود: هر کسی اجازه تفاسیر قرآن را بدون تخصص ندارد که این ضربه بزرگی به اسلام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، یادآور شد: ادیان و فرقههای دیگر در تبلیغ دین خود که از محتوای بالایی برخوردار نیستند بسیار خوب عمل میکنند اما ما در تبلیغ دین خود کوتاهی کردهایم.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار امیدواری کرد: انتقال مسائل دینی و مبارزه با موضوعاتی که در مقابل اسلامی ایجاد شد، در یکی دو جلسه قابل حل نیست بلکه ترویج آموزههای دینی نیاز به شناخت و مقابله با افکار انحرافی دارد.
میرغیاثی افزود: در برخورد با فرق انحرافی و دغدغهای که برای حل این مشکل در مازندران داریم باید با کمک اساتید دانشگاه که با فلسفه الهی و دینی آشنایی دارند این هجمهها را کاهش داده و مشکلات را حل کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد تقی برقانی گفت: نخستین کشتار این فرقه به دنبال شهادت این عالم بزرگ انجام شد.
موسی حقانی یکی از اساتید دانشگاه نیز در این همایش اظهار کرد: سعید العلما عالمی شجاع در دفاع از کیان تشییع، اسلام و ایران بود.
وی با اشاره به اینکه جریان بهائیت اقدامی ضد دینی و هم ضد ملی است، افزود: دو رویکرد این فرقه اقدام سیاسی برای سرنگونی دولت در کشور و بدست گرفتن قدرت و رویکرد دیگر فرهنگی ضد دینی است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه توطئه این فرقه با حمایت بیگانگان انجام می شد، یادآور شد: کسانیکه با این فرقه ارتباط گرفتن تحت تاثیر منفی این فرقه قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه گرچه در حال حاضر در جامعه چندان مستقیم تبلیغ نمیکنند، گفت: اما رویکرد جدی آنها تغییر سبک زندگی جوانان است و سعی میکنند با زبان دیگران وغیر مستقیم برجوانان و جامعه تاثیرگذار باشند که تا حدودی موفق هم بودند.
این استاد دانشگاه افزود: اینکه روشنفکران جامعه بیان میکنند که مستنداتی مبنی براینکه امام حسن عسگری(ع) فرزند پسری داشته است نداریم نشان نفوذ بهائیت در جامعه است.
حقانی تصریح کرد: امروزه نفوذ بهائیت در بین روشنفکران این باور را ایجاد کرده است که باور به مهدویت جدیترین مانع دموکراسی در ایران است.
وی با اشاره به اینکه روشنفکران همچنین اعتقادی به ولایت پذیری ائمه اطهار ندارند، گفت: تشکیل بهائیت از سوی استکبار روس و انگلستان با هدف ضربه زدن به نقاط قوت شیعیان بوده است.
وی ادامه داد: اعتقادی که از سوی روشنفکران امروزی در جامعه در خصوص مهدویت شکل گرفته است مهدویت نو است که معتقدند امام زمان فرزند امام حسن عسگری(ع) نیست که ریشه در اعتقاد بهائیت دارد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: آنچه شیعیان را پابرجا نگه داشته است اعتقاد به منجی است که نگاه تمدنی دارد ومعتقد است با ظهور امام عصر(عج) تمدن واقعی اسلام شکل میگیرد واستعمار نمیتواند برچنین اعتقادی مسلط شود.
حقانی خاطرنشان کرد: بهائیت برای انحراف مردم یک مهدی دروغین ساخت و با شعار یا صاحب الزمان اقدام به شورش و حمله مسلحانه زد.
انتهای پیام
نظرات