• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051711710
  • خبرنگار : 50212

مدیر آموزش و پرورش شهرستان:

۶۰ مدرسه برای تک شیفته شدن مدارس ساوه نیاز است

۶۰ مدرسه برای تک شیفته شدن مدارس ساوه نیاز است

ایسنا/مرکزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه با اشاره به اینکه اکنون تراکم دانش‌آموزی در مدارس این شهرستان ۳۵ نفر است، گفت: ۶۰ مدرسه برای تک شیفت مدارس این شهرستان و رسیدن به تراکم ۲۵ دانش‌آموز نیاز است.

مصطفی قربانی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مرداد ماه) در نشستی با خبرنگاران، به کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی و کمبود نیروی خدماتی در مدارس ساوه اشاره و بیان کرد: ۱۲۰ نیروی خدماتی و بالغ بر ۲۰۰ نفر آموزگار و حدود ۱۰۰ نفر نیروی اداری در مقطع ابتدایی این شهرستان مورد نیاز است و با احتساب کمبود در مقطع متوسطه، این میزان به حدود ۸۰۰ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: هرچند نیروهای تازه استخدام‌شده در حال طی کردن روند دوره آموزش ضمن خدمت خود برای حضور در مدارس در مهر ماه هستند، اما به‌دلیل بازنشستگی برخی از همکاران، کمبود نیرو همچنان وجود دارد.

قربانی گفت: امسال از محل آزمون‌های استخدامی نیروهای دانشگاه فرهنگیان ۲۸۳ نفر و ۱۶۰ نفر نیز از محل آزمون استخدامی ماده ۱۸ جذب می‌شوند، اما ۱۲۰ نفر از نیروهای قبلی بازنشسته خواهند شد.

وی اظهار کرد: در صورت نبود مشاور در مدارس نمی‌توان از آسیب‌های اجتماعی که این امر می‌تواند دانش‌آموزان را درگیر کند، پیشگیری کرد که لازم است با تامین نیروی انسانی مورد نیاز و کارشناس این خلأ را پر کنیم.

او در ادامه گفت: در این سال تحصیلی ۹۵ نفر از دانش‌آموزان در ۱۳ رشته در جشنواره خوارزمی به مرحله استانی راه پیدا کردند و شش نفر از این تعداد در مرحله کشوری حائز رتبه شدند.

وی اجرای آموزش همراه با اشتغال را از دیگر اولویت‌های این اداره اعلام کرد و افزود: امسال هنرجویان هنرستان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کابین‌سازی، تولید لباس فرم مدارس، محافظ برق و میز تلویزیون در طرح اشتغال مشارکت کردند.

در پایان این نشست از خبرنگاران شهرستان ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار تجلیل شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha