• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403051611042
  • خبرنگار : 71021

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عمره عقب نیفتد!

عمره عقب نیفتد!

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: برنامه سفرهای عمره باید طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندیِ مقرر برگزار شود و به عقب نیفتد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آیین گرامیداشت دست‌اندرکاران حج تمتع ۱۴۰۳ که سه‌شنبه ۱۶ مردادماه برگزار شد، با تاکید بر اینکه در برنامه‌های حج و عمره باید طبق برنامه‌ریزی و زمانبندی مقرر حاضر شویم، اظهار کرد: برنامه‌های عمره مفرده نباید عقب بیفتد و از نظر مجموعه حج و زیارت مقدمات کار آماده است و مسئولان حوزه هواپیمایی نیز باید هرچه سریعتر مقدمات کار خود را فراهم کنند تا تلاش‌ها به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه افرادی در تلاشند تا عمره آزاد را در کشور راه‌اندازی کنند، گفت: برخی به دنبال منافع شخصی هستند و زائر در اینگونه سفرها معمولا فیض نمی‌برد، از این رو دستگاه‌هایی که نظام، مسئولیت این کار را به آنها سپرده است باید برنامه‌ریزی عمره را انجام دهند و همه کمک کنند تا اعزام‌های عمره سریعتر آغاز شود.

پیش‌تر گفته شده بود ثبت‌نام عمره پس از ماه محرم آغاز خواهد شد. سازمان حج و زیارت چندی پیش گزارش کرد هماهنگی‌ها و زمانبندی برای پیگیری کارهای عمره مشخص شده و در صورت اعلام نرخ بلیت پرواز، نظر کمیسیون قیمت‌گذاری درباره هزینه این سفر اعلام خواهد شد. رئیس سازمان حج و زیارت نیز از اعلام آمادگی برای اعزام یک میلیون نفر به عمره در یک سال پیش‌رو سخن گفته بود، اما تحقق این وعده را به تامین ارز و توافق شرکت هواپیمایی ایران با عربستان منوط دانست.

عمره که پس از ۹ سال توقف قرار بود از زمستان سال ۱۴۰۲ آغاز شود به دلیل آنچه مشکلات فنی بین سازمان هواپیمایی و عربستان اعلام شد، تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد. این تاخیر زمانی باعث شد بسیاری از افراد که برای عمره ثبت‌نام کرده بودند این فرصت را برای سفر از دست بدهند و طبق اعلام سازمان حج و زیارت در مدت زمان محدود عمره، حدود ۵ هزار نفر توانستند به این سفر بروند.

طبق آخرین اعلام سازمان حج و زیارت در حال حاضر حدود ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha