• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403051611036
  • خبرنگار : 71661

وقتی قتل‌عام فلسطینیان یک امر عادی تلقی می‌شود!

وقتی قتل‌عام فلسطینیان یک امر عادی تلقی می‌شود!

سربازان سابق ارتش صهیونیستی می‌گویند رژیم اشغالگر در غزه اهدافی به غیر از اهداف اعلامی خود دارد و به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی هدف اصلی آن کشتار تمامی فلسطینیان و از بین بردن غزه است.

به گزارش ایسنا، سربازان مستعفی ارتش صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی اظهار کردند که از شیوه‌های جنگی غیرانسانی این ارتش در غزه به تنگ آمده و توان مشاهده این حجم از ویرانی که صهیونیست‌ها در غزه به بار آورده‌اند را نداشته‌اند.

سی‌ان‌ان گزارش کرده، در ماه‌های گذشته تعداد فزاینده‌ای از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شیوه‌های جنگی غیرانسانی و وحشیانه رژیم اشغالگر در غزه، از دستورات فرماندهان خود سرپیچی کرده و از حضور در ارتش خودداری کرده‌اند. این سربازها که بسیاری از آن‌ها به گروه سربازان ذخیره تعلق دارند، به بی‌اهمیت‌بودن جان فلسطینیان برای ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین تخریب گسترده این باریکه در بمباران‌های این رژیم انتقاد دارند.

یکی از این سربازها که «مایکل اوفر زیو» نام دارد، به‌عنوان فرمانده عملیات در ارتش حضور داشته و بر حملات هوایی و سربازان رژیم اشغالگر در غزه نظارت داشته است. او که شاهد تخریب ساختمان‌ها در غزه بوده، می‌گوید در ابتدا برای آنکه این کار را راحت‌تر انجام دهد، تصور می‌کرده که میان تصاویر دیجیتالی که در مقابل چشم دارد و واقعیت، هیچ ارتباطی وجود ندارد، گویی او با یک بازی رایانه‌ای سرگرم بوده است. اما به گفته این نظامی صهیونیست، او پس از گذشت مدتی، دیگر نمی‌توانسته این حقیقت را انکار کند که در ساختمان‌هایی که پیش چشمانش تخریب می‌شوند، ده‌ها غیرنظامی فلسطینی جان خود را از دست می‌دهند.

رسوایی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده تا مایکل زیو و ۴۰ سرباز دیگر در نامه‌ای سرگشاده، خودداری خود از جنگیدن در غزه را اعلام کنند. آن‌ها می‌گویند اسرائیل در حملات خود به جای آنکه به دنبال راهکاری بلندمدت یا آزادسازی اسرای صهیونیستی باشد، تخریب حداکثری را در اولویت قرار داده است.

وقتی قتل‌عام فلسطینیان یک امر عادی تلقی می‌شود!
کودکان فلسطینی در صف غذا

مایکل می‌گوید: «وقتی ما تصمیم می‌گیریم که به جای حصول یک توافق، به رفح حمله کنیم، این یعنی ما بیش از آن که به دنبال راهکار بلندمدت باشیم، به فکر کشتن فلسطینیان و نابود کردن غزه هستیم.»

سرباز دیگری به نام «یووال گرین» که مدتی به‌عنوان نیروی درمانی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه حضور داشته، می‌گوید در روزهای نخست پس از عملیات طوفان الاقصی، شوقِ انتقام از حماس باعث شده بود انگیزه زیادی برای حضور در جنگ داشته باشد، اما کمی بعد به اهداف نظامی واقعی صهیونیست‌ها در این جنگ پی برد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که هدفش از آغاز این جنگ پیروزی کامل بر حماس و آزادسازی اسرای صهیونیستی بوده که مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی با خود به غزه آورده است. با این حال، یووال گرین می‌گوید رفته‌رفته اهداف واقعی صهیونیست‌ها نمایان شده است. او که از دیدگاه‌های غیرانسانی فرماندهان خود بهت‌زده شده، می‌گوید: «افکاری مانند کشتن تمام جمعیت غزه، ناگهان خیلی عادی به نظر می‌رسید!»

وقتی قتل‌عام فلسطینیان یک امر عادی تلقی می‌شود!
غزه

گرین به سی‌ان‌ان گفت، در بسیاری از مواقع به نظر می‌رسید که تخریب ساختمان‌ها نه برای دستیابی به اهداف نظامی مشخص، بلکه تنها از روی تمایل نظامیان صهیونیست به از بین بردن زندگی فلسطینیان صورت گرفته است. او به یاد دارد که یکی از فرماندهان ارتش در غزه بدون ارائه هیچ دلیل مشخصی، دستور به آتش کشیدن یک ساختمان را داده است. مشاهده این جنایات باعث شد گرین دیگر تاب حضور در ارتش را نداشته و از آن خارج شود.

گرین و مایکل زیو هر ۲ می‌دانند که برای سرپیچی خود از دستورات نظامی با تبعات شدیدی مواجه خواهند شد و ممکن است سال‌ها به زندان بیفتند؛ اما این نظامیان سابق حالا دیگر عزم خود را جزم کرده و نمی‌خواهند به گفتمانی تن دهند که در آن هرگونه مخالفت با اهداف نظامی رژیم اشغالگر به معنای خیانت تلقی می‌شود.

آن‌ها باور دارند رژیم صهیونیستی می‌تواند به‌سادگی به این جنگ پایان دهد، اما به دلایل مختلف تصمیم گرفته که این کار را نکند؛ تصمیمی که موجب تحمیل رنج فراوان به فلسطینیان و همچنین نظامیان اسرائیلی شده که نمی‌خواهند در غزه بجنگند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha