• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051610432
  • خبرنگار : 50455

چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/۹/

هدفمندی و آینده نگری؛ اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی قم

هدفمندی و آینده نگری؛ اساس فعالیت‌های جهاددانشگاهی قم

ایسنا/قم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: حمایت، جذب‌ و تشویق‌ دانشجویان‌ و پژوهشگران‌ جوان‌ و مستعد و برنامه‌ریزی‌ و ایجاد شرایط‌ و امکانات‌ لازم‌ برای‌ فعالیت‌های‌ علمی‌ و پژوهشی‌ آنان‌ بر مبنای‌ شناخت‌ مشکلات‌ واقعی‌ و نیازهای‌ تخصصی‌ جامعه‌ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی است

مریم عرب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شناختی که در خصوص مجموعه اقدامات جهاددانشگاهی صورت گرفت و بازدیدهای میدانی و همچنین پژوهش‌ها و بررسی‌ها نمایانگر این است که گستردگی فعالیت مجموعه جهاددانشگاهی با هدفمندی و آینده‌نگری در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است که این موضوع نقش اثر بخشی در پیشرفت و توسعه فعالیت‌های این نهاد انقلابی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه‌هایی که نیاز به حضور فعالانه و مقتدرانه است جهاد دانشگاهی با ورود با برنامه و فعال نتایج مطلوبی را رقم زده است به عنوان مثال در حوزه تحکیم بنیان خانواده که موضوع مهم و اساسی است، یا در بحث اقتصاد و کارآفرینی با ریل گذاری و هدف گذاری آموزش، پژوهش و اشتغال اتفاقات خوبی را رقم زده است.

عرب‌نژاد یادآور شد: می‌توان جهت تعامل و همراهی جهاد دانشگاهی برنامه‌ای در نظر گرفت که استفاده از نیروهای مؤمن و متعهد، باتجربه و دانش و آگاهی آنان در راستای پژوهش در حوزه‌های مختلف است از آنجایی که برای رسیدن به اهدافمان مهم‌ترین نکته پژوهش است این موضوع می‌تواند کمک‌های شایانی داشته باشد.

وی بیان کرد: ایجاد زمینه‌هایی برای کشف، شکوفایی و اعتلای استعدادهای اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی، فرهنگی دانشجویان و ارتقای همکاری و مشارکت آنان در زمینه‌های مختلف از نتایج تعامل و همراهی با مجموعه جهاد دانشگاهی است.

عرب‌نژاد گفت: از آنجا که موضوع تکنولوژی، دانش بنیان‌ها و خلاقیت از موضوعات مهم و به‌روز است و با توجه به گستردگی فعالیت‌ها در سطح استان قم و اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیانی به دلیل پژوهش‌های صورت گرفته حرفی برای گفتن دارد می‌تواند با تکیه بر دانش، پشتکار و تعاملات موجود و ظرفیت نیروهای جوان متعهد و متخصص، نقش مثبتی در پیشبرد و تقویت حوزه دانش‌بنیانی داشته باشد.

وی یادآور شد: نحوه ارتباط و تعامل با مجموعه جهاد دانشگاهی هم در حوزه پژوهش‌های متنوع در زمینه‌های ازدواج، طلاق و هم در حوزه فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله در حوزه خانواده، جوانی جمعیت، کسب و کار پایدار بسیار خوب و اثربخش بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ادامه داد: تعهد و مسئولیت پذیری از سوی کلیه کارمندان و رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با تکیه بر دانش و آگاهی لازم وجود داشته است که این تعاملات و ارتباطات در راستای نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر بوده است.

عرب‌نژاد تصریح کرد: از نقاط قوت جهاددانشگاهی تعهد، دلسوزی، مسئولیت پذیری، برخورد محترمانه، پای کار بودن نیروها و حضور فعالانه در جلسات با تسلط به موضوعات بوده است که این موارد مطمئنا در راستای اهداف مجموعه به ویژه تربیت آیندگان و جوانان و نوجوانان، دست یافتن به دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی بسیار کمک کننده است.

وی گفت: مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی استان، رفع نیازهای سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور در عرصه‌های مختلف نقش موثری دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم عنوان کرد: نمونه بارز فعالیت در حوزه مراکز درمان ناباروری امید بخشی و زندگی بخشیدن و لبخند جاری کردن بر چهره مردم است که از نحوه ارائه خدمات به نیکی یاد کنند.

عرب‌نژاد بیان کرد: حمایت، جذب‌ و تشویق‌ دانشجویان‌ و پژوهشگران‌ جوان‌ و مستعد و برنامه‌ریزی‌ و ایجاد شرایط‌ و امکانات‌ لازم‌ برای‌ فعالیت‌های‌ علمی‌ و پژوهشی‌ آنان‌ بر مبنای‌ شناخت‌ مشکلات‌ واقعی‌ و نیازهای‌ تخصصی‌ جامعه‌ یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جهاددانشگاهی است که می‌طلبد با حمایت، تخصیص اعتبارات و اطلاع‌رسانی لازم این فعالیت‌ها را تعمیم و گسترش داد.

وی اضافه کرد: اجرای‌ دوره‌های‌ رسمی‌ آموزش‌های‌ علمی‌ ـ کاربردی‌ و ایجاد تشکیلات‌ آموزشی‌ و تحقیقاتی‌ و مشارکت‌ در ایجاد زمینه‌های‌ مناسب‌ برای‌ اشتغال‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهی‌ می‌تواند نقش موثری در امید آفرینی و توسعه کسب و کار داشته باشد.

عرب‌نژاد در پایان گفت: حضور فعالانه در عرصه‌های مختلف، استفاده از نیروهای متخصص و متعهد در حوزه‌های مختلف به ویژه در راستای نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، گسترش تحقیقات، شکوفایی، ارتقاء و توسعه آموزش‌های تخصصی کاربردی در زمینه‌های مختلف، توسعه مرکز افکارسنجی و تحقیقات گسترده، تبلیغ‌ و ترویج‌ فرهنگ‌ و هنر اسلامی‌ و برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ و تربیتی‌ را در یک سال اخیر با حضور دکتر حیاتی در جهاد دانشگاهی شاهد بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha