• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051408960
  • خبرنگار : 71610

رسانه عبری اذعان کرد

کشته و زخمی شدن ۱۰ هزار نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه

کشته و زخمی شدن ۱۰ هزار نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی که از ابتدای جنگ غزه و به دستور کابینه آمار واقعی کشته‌ها و زخمی‌های خود را پنهان می‌کنند، امروز (یکشنبه) به بخشی از این تلفات اذعان کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره فاش کرد که ابتدای جنگ تاکنون حدود ۱۰ هزار نظامی ارتش رژیم اشغالگر کشته و زخمی شده‌اند.

این روزنامه همچنین گزارش داد: علاوه بر این هر ماه حدود ۱۰۰۰ سرباز جدید به بخش توانبخشی وزارت جنگ اسرائیل مراجعه می‌کنند.

این در حالی است که ارتش اشغالگر اعتراف کرده از آغاز جنگ تاکنون ۶۸۹ سرباز کشته و تنها ۴۲۵۲ نفر زخمی شده‌اند.

این روزنامه گزارش داد: این اعداد مانع از تصویب قانون تمدید خدمت اجباری توسط کنست و کابینه نشد و همین مساله باعث شد سربازان عادی در ارتش در وضعیتی بسیار ناامید و نگران از آینده قرار بگیرند.

طبق این گزارش، سربازان ارتش رژیم اشغالگر که حدود ۱۰ ماه متوالی را در جبهه‌های جنگ در نوار غزه سپری کرده‌اند، نمی‌دانند چگونه برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

این روزنامه به نقل از یکی از پدران سربازان تیپ «ناحال» که در حال حاضر در رفح مستقر است، هشدار داد: هرگز در تاریخ جنگ‌های اسرائیل حتی در سال ۱۹۴۸ چنین وضعیتی وجود نداشته است؛ چراکه سربازان به مدت ۱۰ ماه است که در داخل خاک دشمن و در شرایط نامناسب می‌جنگند.

طبق گزارش این روزنامه، سربازان زن در بلندی‌های اشغالی جولان که قرار بود سربازی آنها طی ماه آتی میلادی به پایان برسد، در روزهای اخیر مطلع شده‌اند که چهار ماه دیگر در این منطقه باقی خواهند ماند.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده ‌بودند که ارتش این رژیم به دلیل تداوم جنگ و هلاکت شماری از افسران ارشد با کمبود نیرو برای حفاظت از خطوط مرزی در جبهه‌های مختلف مواجه است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز وارد سیصد و سومین روز خود شده است و در حالی که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان همچنان ادامه دارد، رزمندگان مقاومت نیز در حال ضربه زدن به ارتش این رژیم در محورهای مختلف نبرد زمینی هستند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha